bovenbeenbreuk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magriet

bovenbeenbreuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 09:19

5 weken geleden ben ik van mijn paard gevallen en tegen een muurtje gerold. Het gevolg was een gecompliceeerde beenbreuk, die tijdens een 4 uur durende operatie met plaat en pennen is vastgezet en een scheurtje in de pols.
Nu mag volgende week (na 6 weken gips) eindelijk het gips eruit maar ik heb geen idee hoe dit verer gaat.
Heeft iemand hier ervaring mee(vooral bovenbeen) en kan die vertellen wat me ongeveer te wachten staat en hoelang ik no immobiel ben en niet kan/mag autoriden en lope,

Liselot

Re: bovenbeenbreuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 10:17

ck88 heeft ook een bovenbeenbreuk gehad, een aantal cm onder het heupgewricht. dit is met een pin goedgezet.

hoe lang ze precies uit de running is geweest durf ik niet te zeggen, maar je kan haar altijd een pbtje sturen

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 13:08

Ik heb geen bovenbeenbreuk gehad, wel een enkelbreuk met 3 schroeven erin en mijn kuitbeen gespleten. Ik weet niet of je wilt weten hoelang ik uit de running ben geweest... Eerst 5 weken gips, na 7 weken ging er 1 schroef uit (zolang die erin zat mocht ik er niet op steunen omdat hij dan zou afbreken, erg fijn 2 weken zonder gips en niks mogen) Uiteindelijk is de schroef eruit gegaan. En heb ruim een jaar fysiotherapie gehad. Ik was erg blij dat ik van tevoren niet wist wat me te wachten stond, want het is me een lijdensweg geweest.
Heel veel sterkte in ieder geval!

Oh ja, na die 7 weken moest ik het lopen weer rustig aan opbouwen, heb in totaal ruim 2 maanden met krukken gelopen (dus ook het gedeelte waarbij ik nog in het gips zat) maar het vergt erg veel tijd en energie. Het gaat telkens met kleine stapje vooruit, en vaak probeer je teveel, waarna je de dag erna weer niks kan

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 08:56

Verder niemand ervaring hiermee?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 15:24

Wat wil je exact weten?
Ik kom bijna dagelijks mensen tegen op mijn werk met (boven)beenbreuken. En kan je er evt. het nodige over vertellen zodra je met gerichte vragen komt. Lachen
(Voor diegene die mij niet kennen; ik werk op de röntgen)

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 15:38

Mag ik als ik uit het gips kom mijn been gelijk belasten
kom ik inderdaad na 6 weken uit het gips
hoe snel kan en mag ik weer autorijden

revanche fijn dat je antwoorden wilt geven

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 15:41

ik denk dat het heel erg verschillend is? in t revalidatiecentrum waar ik heb gelegen waren ook mensen met bovenbeenbreuken en pinnen. die waren daar echt opgenomen en mochten maar voor een bepaald percentage steeds iets meer belasten. steeds nadat er weer opnieuw foto`s waren gemaakt. maar die hadden dan ook wel echt flinke breuken. geen idee of dat bij elke breuk t zelfde is.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 18:26

tegenvaller. nog 4 weken langer in het gips

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 09:45

misschien zijn er fysiotherapeuten of iets dergelijks die me kunnen helpen met mijn vrgen?
* hoe lang gips (ondertussen 9 weken en moet minimaal nog 1 week)
* hoe snel weer belasten
* hoe snel weer kunnen lopen en autorijden
ook andere info is welkom

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:54

Kan je niet contact opnemen met je arts of je fysiotherapeut?
Zij kennen jou en je breuk dus ik denk dat zij je vragen goed kunnen beantwoorden! Lachen