Keizersnede

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovely82

Keizersnede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 13:07

Mijn vriendin was 14 juli uitgerekend, tot op heden is zij nog niet bevallen, afgelopen zaterdag had ze enorme buikpijn en is zij snacht''s nog in het ziekenhuis geweest voor controle, loos alarm, vandaag moet ze terug komen in het ziekenhuis omdat het kindje niet meer zo levendig is. Nu is ze vandaag ook bij de verloskundige geweest, het kindje was nog helemaal niet ingedaald. Ze moet rekening houden met een keizersnede, ze ziet er behoorlijk tegenop.
Zijn er hier moeders die dit ook hebben meegemaakt en hoe hebben jullie dit ervaren?

LDRD

Re: Keizersnede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:11

Keizersnede valt erg mee hoor Ja . Het herstel daarna duurt natuurlijk wel wat langer dan bij een gewone bevalling.
Niet druk over maken zou ik zeggen Ja .

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 17:25

heb het zelf niet meegemaakt
maar vandaag de dag, stelt zo,n bevalling echt niks voor. Okey voor de ene wel andere niet. Maar dat is met alle bevallingen zo. Geen drukte maken, komt allemaal goed. En tegenwoordig mag je met een paar dagen al naar huis. Vroeger was het wel een dag of 10 voordat je thuis kwam.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 17:27

LDRD schreef:
Keizersnede valt erg mee hoor Ja . Het herstel daarna duurt natuurlijk wel wat langer dan bij een gewone bevalling.
Niet druk over maken zou ik zeggen Ja .

Sluit ik me helemaal bij aan.
De ruggeprik leek me het engst, nou zelfs dat was a piece of cake.
En je kunt de 1e paar dagen niet lachen, dus misschien handig om alle lolbroeken even te weren.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 17:48

heb dr zelf geen ervaring mee (hoop dat 't ook zo blijft Bloos hihih)
'n vriendin van me heeft voor 'n week of 4 'n keizersnede gekregen was omdat ze al aardig over tijd was, ze zou eigenlijk 12 juni uitgerekend zijn, maar helaas de 28e hebben ze uiteindelijk de keizersnede gedaan (de kleine vond 't lekker knus waar ie zat Clown Tong uitsteken) zelf kon ze de eerste paar dagen niet zelf en zonder pijn uit bed komen.. maar daarna ging 't al snel beter Lachen

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 18:46

neverstop schreef:
heb dr zelf geen ervaring mee (hoop dat 't ook zo blijft Bloos hihih)
'n vriendin van me heeft voor 'n week of 4 'n keizersnede gekregen was omdat ze al aardig over tijd was, ze zou eigenlijk 12 juni uitgerekend zijn, maar helaas de 28e hebben ze uiteindelijk de keizersnede gedaan (de kleine vond 't lekker knus waar ie zat Clown Tong uitsteken) zelf kon ze de eerste paar dagen niet zelf en zonder pijn uit bed komen.. maar daarna ging 't al snel beter Lachen

ok, nou ik hoop dat het haar een beetje gersutsteld de berichten, ze ziet er zo tegenop nu.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 18:48

denk zelf ook wel dat 't per persoon verschillend zal zijn, de een springt bij wijze van de dag erna al het bed uit en de ander ligt nog 'n tijdje plat...
maar de verzorging erom heen is volgens mij best wel goed..

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 18:57

Ik vond het heel erg tegen vallen. Vooral die ruggenprik vond ik erg pijnlijk.

Maar denk wel dat het verschil maakt of je het van te voren weet of niet. Want bij mijn was het echt heel onverwachts, ik was al aan het bevallen dat ze er achter kwamen dat mijn zoontje in de stuit lag.

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 19:01

Per persoon verschillend idd. Mij is het heel heel tegen gevallen.
Ik plaats mijn verhaal wel na de keizersnede Vork

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 23:25

Die van mij lag ook vóór de geboorte al dwars Clown

Op het moment zelf was ik niet blij (en onder narcose want het moest snel) maar achteraf wel, heb liever hechtingen in m'n buik dan in m'n muts.

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 23:30

heb een spoedkeizersnede gehad omdat mijn kindje niet genoeg zuurstof meer had in het bloed...moest dus snel en geen tijd meer voor een ruggenprik, dus narcose.
vond het verrekte veel tegenvallen bij het ontwaken, had nog superveel naweeën en vond het gewoon nog een tijd lang zeer doen. nu is het wel zo dat je bij een keizersnede met ruggenprik sneller herstelt.

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 12:47

als de baby voor vrijdag er niet is wordt ze vrijdag gehaald. Dus word nu allemaal er spannend

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 14:59

Nou meiden, vrijdag was het toch uit zichzelf begonnen, ik was om half 8 in de verloskamer, het ging redelijk goed tot men erachter kwam dat er geen mogelijkheid was om het op een natuurlijk manier te halen omdat de baby te groot was voor haar bekken. Ze kreeg een keizersnede, dat is allemaal prima verlopen maar nu komt het pas.

Mn vriendin was lekker aan het bijkomen met haar kleine dochter op schoot, ik zag ineens een bloedvlek op haar deken liggen en trok haar deken eraf, haar hele bed onder het bloed, gelijk de arts bij gehaald, ik moest haar aan de praat houden want ze viel steeds weg. Ze was 3 liter bloed verloren.

Artsen waren druk bezig met haar, op een gegeven moment kregen ze haar stabiel. Gelukkig denk je dan, ze had bloed erbij gekregen maar een kwartier later alles er weer uit weer zoveel liter.

Dit is de hele avond zo door gegaan dus ze hadden besloten om haar te gaan opereren. Ze kreeg een ballon in haar baarmoeder om de bloedingen te stoppen.
Dit heeft even gewerkt maar niet lang, het bleef maar bloeden.

Het ziekenhuis heeft toen het vu opgebeld en ze was per direct met ambulance daar heen gereden. Daar hebben ze haar nog 3 keer geopereerd zonder resultaat. Ondertussen had ze al 54 zakken bloed gehad.

De arts zag geen mogelijkheid meer en vertelde ons of ze bloed nu dood of we gaan haar baarmoeder verwijderen. Laatste hebben we natuurlijk gedaan, we willen haar niet kwijt plus ze heeft een prachtige gezonde dochter gekregen.

De operatie duurde 5 uur en was niet zonder risico's omdat ze op dezelfde dag al 5 keer geopereerd was totaal. De operaties was geslaagd, op dit moment is ze stabiel.

Ze blijft voorlopig nog in het vu intussen is haar kleine ook daarheen gebracht per ambulance. Ik ben er kapot van, arme meid zoveel ellende. Gelukkig blijft nu alles stabiel en krijgt ze vandaag nog onderzoek of alles goed is verlopen. Het is even afwachten.

Haar dochter is 25 juli geboren om 13:51 uur
Ze is 9 pond en echt heel schattig.

Nu hopen dat mama heel gauw beter word.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:05

Ai ai wat een ellende. 54 zakken bloed... dan was er flink wat mis zeg Scheve mond

Gelukkig was optie baarmoeder verwijderen er nog en is ze niet dood gebloed.

Hopelijk kan ze snel genieten van haar kindje Ach gut

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:06

Jeetje zeg, bang voor een keizersnede en dan gaat het zo mis.. Scheve mond
Hopelijk komt ze er snel weer boven op!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:11

Das nie niks zeg!!!

Ik hoop idd ook dat ze erg snel op zal knappen, en dat moeder en dochter van elkaar kunnen gaan genieten..
Sterkte voor mamma, kind en ook jij!!!

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:14

ach god ik hoop dat ze er weer snel boven op komt Ach gut
zoiets gun je niemand!

gebeurd niet vaak dat zoiets na 'n keizersnede gebeurd, maar weten ze wel waarom ze zo is blijven bloeden?
iig gelukkig dat er nog de optie baarmoeder verwijderen was... (klinkt misschien beetje raar wat ik nou zeg, maar liever geen baarmoeder meer dan dat de kleine zonder moeder opgroeit...)

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 15:18

omdat het kindje te groot was en te lang in haar buik heeft gezeten was haar baarmoeder zo uitgerekt dat het vanzelf niet meer kon slinken. Haar baarmoedermond bleef openstaan. Daarnaast kon haar lichaam haar bloed niet meer stollen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:21

Vreselijk vervelend! Ik hoop dat ze er gauw bovenop komt en dat ze lekker kan genieten van de kleine! Sterkte!

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:31

lovely82 schreef:
omdat het kindje te groot was en te lang in haar buik heeft gezeten was haar baarmoeder zo uitgerekt dat het vanzelf niet meer kon slinken. Haar baarmoedermond bleef openstaan. Daarnaast kon haar lichaam haar bloed niet meer stollen.

hmm ahzo, klinkt aan de ene kant logisch, iets wat goed uitgerekt/opgerekt is trekt idd niet meer vanzelf terug of niet meer helemaal in orginele staat zeg maar..
hoop wel dat ze er verder niks aan over heeft gehouden, door al 't bloedverlies+transfusies..
maar waar ik aan denk bij bloed dat niet meer stolt krijg ik iets van Hemofilie in me ged8e.. is 'n bloedstollings ziekte (hoef nou NIET iets hier mee te maken te hebben Knipoog kwam nl vooral vroeger veel voor in de middeleeuwen enz, maar komt nou ook nog maar zelden voor)

iig véél beterschap voor de moeder en de rest van de familie

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 16:03

ja haar moeder heeft ook deze ziekte alleen was het bij mijn vriendin niet bekend dat zij dit had. Het is een rot gezicht om haar te zien ze is helemaal opgezwollen, trilt en moet nog steeds overgeven door alle troep natuurlijk.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:25

Jeetje, zo erg.. wens ze sterkte van ons Bokkers!!

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:45

Jeetje zeg! ik wens haar heel veel sterkte en toch ook veel plezier straks met 'r dochter Ach gut

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:57

jeetje, niet leuk dit.
hopelijk komt ze er weer helemaal bovenop en kan ze van haar gezonde dochter genieten.

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 13:01