Verstikkingsaanvallen en hoesten.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xNatas

Verstikkingsaanvallen en hoesten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 22:57

Jullie eerste raad zal zijn; naar de dokter. Dat is het probleem, mijn dokter doet niets en ben er nou al 3 keer geweest.. Misschien dat een van jullie het herkent het ooit heeft gehad of raad ermee weet.

Ik heb sinds ik verkouden ben geweest problemen met hoesten, ik geloof al 3 of 4 weken. Ik dacht in het begin dat het wel over zou gaan, ik hoestte gewoon wat. Daarna werd het steeds erger, ik hoest nu en zo erg dat ik gewoon stik. Een voorbeeld; ik was gister bij mijn vader ik moest wéér hoesten (ik hoest nu érg veel) erg 'hard' hoesten zeg maar. En ik kreeg gewoon geen lucht meer binnen zo'n 5 tot 7 seconden. Heel erg eng, maar ook erg vervelend. Ik wil wel ademen en probeer het ook maar door een of ander iets lukt het niet of krijg je een effect dat je zo'n piepend geluid maakt en dan héél weinig tot geen lucht binnenkrijgt. Het gekke ervan is ook dat ik voor de rest geen last van mijn keel heb. Ook wordt het dus erger omdat ik elke keer als ik moet hoesten bijna moet overgeven. Maar er komt dan ook meestal wel 'iets' uit Bloos.

De eerste keer dat de dokter er naar keek had ik een keelontsteking, ik kreeg pillen mee zodat het wel over zou gaan. Ik heb de eerste 5 dagen ze geslikt maar het hielp niets het werd zelfs maar steeds erger. De tweede keer zijn we weer terug gegaan, hij wist het niet gaf me maar antibiotica mee. Hielp ook niet, en ben toen samen met mijn moeder naar de apotheek geweest en gevraagd of hun misschien iets weten, wettelijk mag dat trouwens niet eens. Maar we kregen zakjes mee dan moet je gorgelen en dan zou het heel snel weg zijn. Weer slaat het niet aan, en het wordt nog steeds maar erger.

Mijn moeder maakt morgen weer een nieuwe afspraak, mijn eigen dokter is er niet wel een vervanger en misschien wil die wel eens goed kijken. Alleen ik hoop dat ze een plek voor mij hebben, en snel want ik ga donderdag op vakantie Sigaar.

Misschien weten jullie iets dat helpt verzacht of hebben jullie gewoon raad.

Alvast bedankt! Lachen

tanya89

Re: Verstikkingsaanvallen en hoesten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 22:59

Lijkt een beetje op kinkhoest, dan heb je volgens mij ook geen keelpijn oid maar wel zo'n stikkend gevoel.

Kijk eens in de wikipedia:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kinkhoest

-De ziekte begint als een verkoudheid en gaat gepaard met niezen, neus- en traanuitvloed en onwelzijn, en de patiënt heeft een klein kuchje.
-Dit wordt gekenmerkt door hoestbuien waarbij de patiënt tot stikkens toe leeghoest.
-Vaak braakt een patiënt ook na een dergelijke hoestbui.

Lijkt er best op he? Lachen

Ik zou het even aangeven dat je op vakantie gaat, om nou zo op vakantie te gaan, zonder er iets aan te doen (omdat er geen plek bij de HA is)...

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 23:05

Oke bedankt!

Maar als ik dat zou hebben zouden mijn vriendje waar bij ik elke dag ben het toch ook moeten hebben? En de bestrijding snap ik ook niet helemaal? Antibiotica of ging het van zelf over?

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 23:10

Die kán het krijgen, maar volgens mij kan dat ook pas na een tijdje zichtbaar zijn bij hem, of helemaal nergens last van hebben (net zoals een verkoudheid, dat heb je ook niet meteen een uur later, en sommige mensen hebben helemaal nergens last van)

Van de site:
De bacterie kan worden bestreden met antibiotica, maar op het moment dat de typische hoestbuien gaan optreden leidt een dergelijke behandeling niet meer tot verkorting van de ziekteduur. Wel leidt het tot verkorting van de periode waarin men anderen kan infecteren. De hoest zelf is nauwelijks te behandelen. Soms worden antihistaminica, corticosteroiden of luchtwegverwijders (salbutamol/Ventolin) gegeven. De effectiviteit is echter (zeer) gering.

Volgens mij moet het dus vanzelf over gaan, maar ik zou toch maar even langs de HA gaan, om zeker te weten dat dat het is.
Beterschap!

Ik heb trouwens een keer iemand meegemaakt die dat had, lijkt me bepaald geen pretje Scheve mond Ach gut

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 23:20

Dankjewel! En ik ga zoiezo nog even langs de huisarts Ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 01:51

Hmm, dit heb ik ook al zo'n 3 weken.
Hetzelfde als wat jij beschrijft.. het begon met 'gewone' neusverkoudheid, de hele dag door niezen, lopende ogen, het vréselijke hoesten en geen lucht krijgen / overgeven...
Nooit geweten dat het kinkhoest kon zijn Nagelbijten / Gniffelen

Ren er nog niet voor naar de HA, gaat vanzelf wel over....

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 07:39

Als het een droge hoest is zou het kunnen dat je door te hoesten je keel irriteert waardoor je gaat hoesten (etc.)
Ik heb dit vaak 1 of 2x per jaar en ik gebruik voor de nacht Dario hoestcapsules, doordat ik minder slaap ga ik ook weer hoesten en door die medicijnen heb ik 's nachts geen klachten.
Gewoon te koop bij de drogist..

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:01

Ik heb hetzelfde een aantal jaar geleden gehad, zat nog op de mavo. Ik heb er toen een inhalator voor gehad, (brucanil) die moest ik gebruiken als het begon, gaat zo lekker aangezien je op dat moment geen adem kan halen maargoed. Uiteindelijk is het na een half jaar overgegaan. Ben nu 10 jaar verdrer en als ik de slappe lach heb gehad komt het hoesten weer opzetten, heel erg vervelend, ik weet ook niet wat ik ertegen moet doen.