haar roos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vronytopper

haar roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 16:26

ik heb al een hele tijd behoorlijk last van roos in mijn haar, heb al verschillende soorten shampoo gebruikt. maar het helpt allemaal niet. Het is ook aardig vervelend wat het begint nu weer aardig te jeuken.

heeft er iemand tips, wat ik meer kan proberen?

MaaikeMo

Re: haar roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 18:25

H&S Helpt wel echt super tegen roos, heb je die al ooit geprobeerd?

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 18:26

Ik heb dezelfde tip als MaaikeMo, gebruikt head & shoulders.
Ze zeggen ook dat roos komt van te lang dezelfde shampoo gebruiken toch? Misschien moet je het vaker afwisselen zodat je het al voorkomt Lachen

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 19:10

ja ik wissel elke keer af, bijna nooit zelfde shampoo.. maar H&s kan ik niet gebruiken word mijn haar erg pluizig van heb krullen..

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 19:58

Als ik jou was zou ik het toch tijdelijk gebruiken tot de roos weg is. Naar mijn idee is er geen andere shampoo die zo goed werkt. Misschien dat ze wel bij een kapperszaak iets hebben?

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:08

ik gebruik hem van elvive, die werkt bij mij erg goed. 1x gebruiken en ik ben weer een paar maanden van mijn oos af.
Wil ook h&s ivm mijn krullen, kom er daarna niet meer doorheen met de borstel.

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:36

Of even langs je huisarts, het kan ook een schimmelinfectie zijn. Je krijgt dan een recept voor een soort shampoo en na een paar keer wassen is het over.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:37

Heath&Shoulders werkt heel goed tegen roos. Ik gebruik het ook!

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 17:24

Ik heb een shampoo van de dokter. Die werkt geweldig Ja
Gewoon even langsgaan.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 17:10

Head & Shoulders wordt door alle kappers die ik ken afgeraden, het schuurt het bovenste laagje van je hoofdhuid (en haar!) waardoor je tijdelijk van je roos afbent. Zodra je stopt met het gebruiken komt de roos weer terug. Ik haal bij mijn kapper anti-roosshampoo, is heel zacht voor het haar en na een paar keer wassen ben ik weer heel lang van mijn roos af.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 17:12

Ik gebruikte tot voor kort H&S ook, maar ik had heel erg last van haaruitval, meer dan normaal. Ik woon nu in een studentenhuis en de eigenaar is kapper toen ik hem ernaar vroeg zei hij dat kaalheid en haaruitval bekend is bij H&S. Ben dus meteen gestopt en eerlijk gezegd ik heb nergens last van. Behalve dat mn haar droog en beschadigd is maar dat had ik daarvoor ook al.

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 19:12

ik heb nu al heel veel last van haar uitval waar de roos zit.. maar h&s begin ik ook niet aan.. ik zal wel even zien wat nog meer werkt.. heb nu een keer met afwasmiddel gewassen, denk moet toch wat proberen,, het heeft een dag tegen de jeuk geholpen, maar de roos zit er nog..

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 19:19

Ik heb ook wat last van roos maar durf geen head en schoulders te gebruiken omdat ik pas me haren voor !93 euro! heb laten verven bij een luxe kapsalon.
En bij die shampoo haalt de kleur eruit, dus dat ga ik echt niet doen.
Maar wat dan wel, misschien heeft iemand tips voor een shampoo die dus niet de kleur vervaagd?
Heb jij je haar ook gekleurd TS?

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 21:34

nee ik heb mijn haar niet gekleurd, maatr ik heb krullen en mooie krullen van mij zelf, en hoor veel verhalen over h&s dat dat alleen maar meer gaat pluizen, net iemand gevraagd die kapper is, en die raad veel mensen aan om groene zeep te gebruiken en van verhalen hoorde ze dat dat ook wel helpt.

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 21:39

IndianLady schreef:
Ik gebruikte tot voor kort H&S ook, maar ik had heel erg last van haaruitval, meer dan normaal. Ik woon nu in een studentenhuis en de eigenaar is kapper toen ik hem ernaar vroeg zei hij dat kaalheid en haaruitval bekend is bij H&S. Ben dus meteen gestopt en eerlijk gezegd ik heb nergens last van. Behalve dat mn haar droog en beschadigd is maar dat had ik daarvoor ook al.

ok, ik stop nu met H&S, ik heb de laatste tijd ook echt haaruitval, niet normaal, maar snap nu wel hoe het komt Knipoog

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 21:43

H&S helpt bij mij ook niet echt super moet ik zeggen, en ik vind het vrij eng & agressief spul Nagelbijten / Gniffelen Dat haaruitval herken ik - in mindere mate dan - als ik mijn elastiekje uitdoe komt er echt een pluk haar mee, niet normaal. Dat had ik voorheen nooit.

Heeft iemand andere middelen tegen roos dan H&S?

Sirius1804

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 21:53

Ik heb het een tijdje geleden ook gehad, echt heel vervelend. Ik haalde op aanraden van de HA bij de apotheek een speciale shampoo genaamd Selsun. Dit is tegen roos en andere hoofdhuidaandoeningen. Het word ook gebruikt bij schimmelinfecties. Het werkt echt perfect en je hebt er geen recept voor nodig geloof ik. Toen nog niet tenminste.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 12:04

Ik gebruik al jaren Andrelon anti roos. Is voor mij de enige die werkt.. Ik gerbuik het ong. 3 x in de week. Als ik het een week niet gebruik dan heb ik weer veel last van roos.
Maar goed het verschilt natuurlijk per persoon dus het kan zijn dat een andere shampoo bij jou beter werkt... Ik zou zeggen probeer verschillende maar gebruik het niet 1 dag! maar wel een aantal keer.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 12:06

Ik heb er ook last van. Niet zo erg als jij, maar ik moet het wel minstens 1 keer per week met Andrelon anti-roos wassen, anders heb komt het bij mij ook terug. Voor de rest gebruik ik andere shampoo.

Van de kapper kreeg ik de tip om je hoofdhuid juist niet teveel te masseren. Dat schijnt juist de roos nog eens extra te activeren.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 12:06

Mijn zit onder als hij smorgens zijn haar nat maakt daar krijgt hij veel roos van.

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 16:04

Heb hier ook last van. Nu valt het wel mee het is erger geweest. Maar het is nog steeds niet helemaal weg. Was nu mijn haar met H&S maar die schijnt dus niet zo goed te zijn? Hij helpt bij mij in elk geval wel beter dan de anti-roos shampoo van andrelon. Moet er wel bij zeggen dat mijn haar weer meer is gaan uitvallen.. Scheve mond

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 19:39

Bij de kapper vroeg ze een keer aan mijn man gebruik je h&s? Ja hoezo vroeg hij, je hele hoofdhuid heeft wondjes.

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 21:41

ik heb nu van de drogist een shampoo gekregen, zal die proberen,, hopen dat dit helpt.. ik heb altijde de shamppoos wel een paar weken gebruikt.. maar nog niet 1 goede gevonden..