Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met het volgen van een therapie tegen arachnofobie.
(Fobie voor spinnen/spinachtigen)
NB: Ik bedoel alvast niet de mensen die een beetje bang zijn voor spinnen,
maar degenen die fobisch zijn.

Ik heb het dus zelf,in zoverre dat ik er in mijn dagelijkse leven rekening mee moet houden.
Kelders en schuren durf ik niet in,en in de herfst door een bos lopen is echt een ramp.
Als ik een spin zie (hetzij op tv,de dierenwinkel of zelfs een tijdschrift) wordt ik panisch.
Ik moet huilen,zweten,en in het ergste geval krijg ik een black out en val ik flauw.
Als er een spin op onze slaapkamer zit,en hij wordt weggehaalt,durf ik de nachten erna niet in diezelfde ruimte te slapen.Ookal is de spin weg,ik slaap dan op de bank.
Sommigen nemen mij niet serieus,en vinden een grapje met een nepspin bijvoorbeeld heel leuk

Ze zien niet in dat dit voor mij écht een issue is,en geen aanstellerij.
Klein,groot,dik,dun...Harig,zwart of bruin...dat maakt voor mij geen verschil.
Ik begin het behoorlijk vervelend te vinden dat dit mijn leven zo beïnvloed.
Ik heb gehoort van een therapie die je kunt volgen om je te helpen minder fobisch te worden.
Deze therapie maakt gebruik van plaatjes en uiteindelijk moet je zelf een spin vangen en als 'huisdier' houden.
Door deze therapie zou je dus minder bang moeten worden.
Máár...bij het idee alleen al wordt ik niet goed.Ik wil er graag vanaf,maar het idee dat ik wekelijks of maandelijks een middag met spinnen van doen moet hebben,ernaar moet kijken of er zelfs één aanraken...
Ik ben bang dat ik niet over de drempel heenkom,omdat ik er simpelweg zó erg tegenop zie om er mee bezig te zijn.
Wie heeft er ervaring met deze of andere therapieën,
of wie heeft een andere oplossing gevonden?
(behalve: 'Niet zeuren en gewoon weghalen')