Dazensteken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Dazensteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 22:03

Ja niet alleen mn pony ook ik wordt lastig gevallen door de ellendige dazen Boos!
Maar als ik gestoken word is het ook gelijk raak en krijg ik een mega bult nu ook weer dus.
Op mn arm hele dikke bult die helemaal warm is jeukt en wat zeer doet.
Meer mensen last hiervan ? en wat doen jullie eraan ?
Smeer er nu prikweg op maar daar wordt de bult natuurlijk neit minder van.
Heb voor de reacties die ik op die beesten heb wel medicijnen (gehad) maar daar wordt je zo suf van dat ik niet mag paardrijden/fietsen dus om die weer via de dokter de tahel schiet ok niet echt op Nagelbijten / Gniffelen
Dus wat kan ik er nog meer aan doen ? Haha!

joopiexx

Re: Dazensteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 22:14

Zelf heb ik hier ook last van.
Wellicht kun je even van de zoekfunctie gebruik maken want er zijn hier meerdere topics van!

Ik heb ook meerdere malen iets van de dokter gekregen (tabletten) maar niet echt goed werkzaam.
Nu smeer ik me in met autan, op mn armen.
En gewoon vliegenspray van mn pony op mn kleren. Dat ruik je een aantal dagen behoorlijk goed.
Dit spuit ik niet meer op mn armen want de andere dag rook ik het nog ondanks het douchen.

Als ik wel geprikt ben, dan koel ik het met bevroren washanden. Die kun je goed vormen, omdat ik het vaak op mn enkel of knie heb. Laatste keer was het zo ontzettend dik dat ik mn voet en tenen niet meer kon bewegen. Toen heb ik een drukverband gekregen, om zo toch nog wat te kunnen doen. Vooral koelen is echt heerlijk op zo een warme kloppende bult.
Maar je kunt meer preventief beschermen, want tegen zo'n bult is weinig te beginnen. In ieder geval bij mij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 22:17

Oke dankje Lachen
Verder kon ik niet echt wat topics vinden alleen een oude waar je neit meer op mag reageren

Ilonab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 18:10

Een vochtige doek met azijn dat kan heel goed werken het stinkt heel erg maar de jeuk/bult wordt er wel minder van en gewoon flinke poos erop houden.
Dazen blijven gewoon pokke beesten die voor maar weinig terug deinzen Knipoog

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:32

Ik heb hier ook een soort pilletjes voor en een zalfje tegen insectenbeten... Heb er ook altijd verschrikkelijk veel last van, vorig jaar was m'n ene hand wel dubbel zo dik als m'n andere!
Vermoeidheid door die pilletjes kan ik me niet meer zo goed herinneren, maar ik heb van mezelf al chronische vermoeidheid dus denk niet dat het in mijn geval veel verschil maakt.

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:34

ik heb hier ook last van ik doe er dan altijd een doek met azijn omheen, dat werkt meestal wel, niet alle keren!

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:20

Azijn en er heeel hard op drukken. Werkt bij mij altijd. Lachen