Vocht vasthouden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loesss

Vocht vasthouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 12:49

Sinds een paar dagen houd ik enorm veel vocht vast. Heb vooral 's avonds enorme dikke enkels, polsen, buik en vingers. Mijn broeken, schoenen en ringen zitten dan ook echt enorm strak. Tevens ben ik op 24 uur 2,5 kilo aangekomen (zonder veel gegeten te hebben).

Ik plas gewoon goed, dus daaraan ligt het niet. Via google kon ik weinig vinden over de oorzaak en hoe ik er vanaf kom.

Wie weet hoe dit kan komen en hoe ik er af kom?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Vocht vasthouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 12:53

Ik denk dat degene die je het beste antwoord kan geven, je huisarts is....
Zoveel vocht vasthouden komt ergens door, nu is het zaak te achterhalen waardoor. Tijd om je huisarts te bellen dus!!!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 12:53

Je moet naar de dokter en niet zelf gaan zitten zoeken op internet! Hup, hup! Bellen!!!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 12:59

Ik heb er ook ontzettend snel last van.
Soms weken niet en dan zo weer 1 week dat ik geen rijlaarzen aan kan alleen chaps.
Mijn ringen niet meer af kan krijgen en mijn horloge te strak zit.
Als ik geslapen heb met mijn benen omhoog is het wat minder, maar zodra ik weer ga lopen zitten mijn enkels weer binnen een half uur vol.

Mijn huisarts kan nix vinden en er is bij mijn niets aan te doen (alleen steunkousen voor mijn benen Huilen ) maar die weiger ik te dragen). Het komt ook in mijn familie voor en plas tabletten enzo helpen maar even.

Bij mij is het dus een kwestie van pech hebben en er mee leren leven.

Nu heb ik gelukkig geen last, maar zodra het weer wat warmer word........ zet alles weer op.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:01

TS, jij moet naar de dokter!

Er kunnen een hele reeks oorzaken zijn, van heel banaal tot zware aandoeningen van het hart en de nieren. Het is onmogelijk om via internet vast te stellen wat er precies is. Het feit dat je handen en buik ook mee zwellen geeft aan dat het meer is dan alleen maar wat vocht in de benen door warm weer.

De arts moet jou volledig onderzoeken en bloed afnemen.

Probeer vandaag nog gezien te worden!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 13:09

Pfoe hier schrik ik van eigenlijk, had gedacht dat het gewoon één of ander kwaaltje was.... kan ik de huisarts weer bellen, die word al gek van me geloof ik.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:23

Schrikken hoeft ook nog niet meteen, maar het probleem hiermee is gewoon dat het heel veel kan zijn. En inderdaad wat Klara16 zegt: het kan iets heel onbenulligs zijn, maar ook iets ernstigs. En zo door internet is niet vast te stellen welke van de twee het is....
Vandaar.

En jammer dan dat je huisarts gek van je word, daar krijgt ie voor betaald hoor!! (al snap ik natuurlijk best wel dat dat meespeelt).

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:56

Veel water drinken, dingen als bleekselderij eten en zout even van het menu afhalen (dus ook geen chips en dropjes en... Haha! )
Voor armen en benen kun je wisselbaden nemen en dan insmeren met een verkoelende gel. Voeten omhoog leggen en een kussentje onder je handen.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:59

HA even raadplegen. Bloeddruk na laten kijken.
Misschien is er iets met je nieren. Maar daar kan alleen een HA achter komen.
Tot die tijd je benen hoog leggen en veel drinken zodat het vocht af kan drijven.