Insectenspul voor op vakantie(Toscane)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Njen

Insectenspul voor op vakantie(Toscane)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 18:10

Wat heb je nodig in toscane? Ik heb echt geen idee of daar veel muggen rondvliegen en welk ander ongedierte Clown

Sophie2

Re: Insectenspul voor op vakantie(Toscane)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 18:11

Je kunt dit precies navragen bij het Rode Kruis. De apotheek weet er ook wel wat vanaf, maar wij sturen mensen ook meestal door naar het Rode Kruis. Hier weten ze echt precies wat je waar nodig hebt Lachen

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 18:14

Wij gingen ook altijd naar Toscane, wij kochten het meestal daar. Omdat we het vaak vergeten waren maar ook omdat ze daar waarschijnlijk weten wat in hun streek het beste werkt. Wij namen wel vaak van die dingen mee die in het stopcontact deed zodat er geen muggen binnenkwamen.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 09:35

Sophie2 schreef:
Je kunt dit precies navragen bij het Rode Kruis. De apotheek weet er ook wel wat vanaf, maar wij sturen mensen ook meestal door naar het Rode Kruis. Hier weten ze echt precies wat je waar nodig hebt Lachen

Ik heb even gebeld en zij konden me niet verder helpen, dus als iemand nog tips heeft, ik neem het liever vanuit nederland mee Lachen

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 10:30

Ik zou gewoon wat anti-muggen/vliegen/dazenspul meenemen.
Mocht het dan niet werken of mochten er andere beesten zitten dan kun je altijd nog daar wat kopen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 10:36

Njen schreef:
Ik heb even gebeld en zij konden me niet verder helpen, dus als iemand nog tips heeft, ik neem het liever vanuit nederland mee Lachen

Ik koop zulke dingen juist altijd liever ter plekke. Als het Nederlandse insecten op een afstand houdt, dan wil dat nog niet zeggen dat dat ook voor het lokale insectenbestand geldt.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 10:40

Karin schreef:
Njen schreef:

Ik koop zulke dingen juist altijd liever ter plekke. Als het Nederlandse insecten op een afstand houdt, dan wil dat nog niet zeggen dat dat ook voor het lokale insectenbestand geldt.

Daar heb je gelijk in, maar ik vraag me af of ik wel enig wijs kan uit die verpakkingen, vooral als ze italiaans zijn Clown Maar misschien moet ik het idd daar maar halen, maar wat kan ik vanuit huis wel meenemen dan? Gewoon anti-muggenspul en spul tegen insectenbeten?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 10:48

Mwoah, doorgaans staat het er wel in meer talen op, o.a. Engels en/of Duits. Ja

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit insectenspul meeneem uit NL, alleen mijn anti-histaminetabletten. Ik koop sprays en smeerseltjes eigenlijk altijd ter plekke op het moment dat ik ze nodig blijk te hebben.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 01:10

[LZP] > [MW]

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 19:57

Meen je dat ze je niet verder konden helpen? Wij in de apotheek sturen mensen altijd door naar het Rode Kruis. Bij ons krijg je dan uitgebreid advies over het land waar je heen gaat. In jou geval zou ik nu even naar de apotheek gaan.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:10

valt te zien waar je naartoe gaat. Overal zijn er muggen en 's avonds zuigen ze je leeg. Dus neem maar zeker anti-muggenspray mee. Ik zat daar verleden jaar in een gerenoveerde boerderij, heel proper, buiten in de slaapkamer was nog zo een oud plafond met pissebedden enzo. We zijn gewoon in een winkel een insectenspray gaan halen. Veel plezier in Toscane!! een heel mooie streek!!

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 21:23

Sophie2 schreef:
Meen je dat ze je niet verder konden helpen? Wij in de apotheek sturen mensen altijd door naar het Rode Kruis. Bij ons krijg je dan uitgebreid advies over het land waar je heen gaat. In jou geval zou ik nu even naar de apotheek gaan.

Nou dan neem ik zoiezo muggenspul mee en ik zal het even navragen Lachen

sharief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 22:10

Wij nemen altijd van de Kruidvat zo'n gele spray mee met Deet.
Plaatselijk spul werkt ook goed en hebben ze in overvloed. Wij hadden een limegroen flesje (ook spray) daar ter plaatse gekocht, is te koop in iedere supermercato.
Krijg je teveel last van insectenbeten, dan loop je een farmacia binnen, wijst naar je muggenbeten en ze weten precies welk smeerseltje ze je kunnen geven. Vaak superspul!
Veel plezier in Toscane, waar gaan julie naartoe binnen Toscane? kust of binnenland?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 22:14

Kust, Viareggio Lachen

sharief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 23:08

Leuk! Daar zijn zoveel leuke plaatsen in de omgeving, wij zaten twee jaar terug in Castagneto Carducci (stuk onder jullie, paar kilometer van de kust)
Wij reden vaak via de kust langs Livorno (mooi langs de rotswanden, uitkijkend over de zee).
Ook leuk om te doen: San Gimiginano, Volterra.
Tja zoveel...
Wij gaan dit jaar naar Figline Valdarno, ong. 30 onder Firenze (Florance) dus echt binnenland.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 23:09

Ik ben echt benieuwd, ben wel in rome geweest, maar nog niet echt de natuur gezien van italië dus. Kan je daar een beetje met het ov reizen of niet? Wij gaan nml met een busreis mee.

sharief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 23:13

Treinen wel, qua bussen weet ik het niet. Ze rijden niet zo op de tijd (althans, dat was 9 jaar geleden zo, een oud-buurvrouw van mij woonde toendertijd in Italië)
Misschien dat dit inmiddels verbeterd is? Wel erg leuk om zo te reizen lijkt mij. (Wij gaan met eigen auto)
Veel plezier in ieder geval !

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 21:46

sharief schreef:
Treinen wel, qua bussen weet ik het niet. Ze rijden niet zo op de tijd (althans, dat was 9 jaar geleden zo, een oud-buurvrouw van mij woonde toendertijd in Italië)
Misschien dat dit inmiddels verbeterd is? Wel erg leuk om zo te reizen lijkt mij. (Wij gaan met eigen auto)
Veel plezier in ieder geval !

Dankjewel, jij ook! Ik ben ik rome vaak met de bus geweest en toen reden ze redelijk op tijd, vaak wel net te vroeg of te laat, zodat je hem vaak net mistte.