Ik heb dus echt altijd keelpijn, soms een beetje, soms erg, maar het is er altijd, elke dag.. Nu heb ik dus weer een dag dat het echt heel erg is. Voel me er ook ziek bij, wat koortsig, en hoofdpijn. Vannacht weinig geslapen, zo'n keelpijn..
Nu zal je denken, waarom gaat ze niet gewoon naar de huisarts? Dat heb ik al heel vaak gedaan. Mijn keelamandelen zijn op mijn 16e uitgegaan (ben nu 21) toen is het een maand goed geweest, en toen begon het weer (kunnen die weer aangroeien?). Inmiddels heeft de huisarts mij naar een logopedist gestuurd, want misschien gebruikte ik mijn stem niet goed en kwam het daardoor. daar is uitgekomen dat ik mijn stem prima gebruik, daar kan het niet aan liggen. Toen heb ik nog wat medicijnen tegen brandend maagzuur gekregen, want dat zou dan snachts in mijn keel komen en daar zou de keel geirriteerd van raken. Ik heb gelijk gezegt dat ik geen brandend maagzuur heb, ik heb daar helemaal geen last van. Volgens de dokter kan je dat ook hebben als je het niet merkt. Nou de medicijnen natuurlijk geprobeerd, maar ook nadat ik ze een paar maanden gebruikt had, geen resultaat.
De huisarts wil me niet doorsturen, kan ik zoiets eisen? Eisen klinkt een beetje raar, maar ik zit hier nu al jaren mee, en ik voel me er echt niet fit door. Van de andere kant heb ik ook geen idee wat dit nu nog kan zijn. Het moet toch op te lossen zijn zou je zeggen. Zijn er misschien bokkers die hier iets in herkennen? Ik zal in ieder geval weer een afspraak maken bij de huisarts..
Is je bloed getest op alle mogelijke (geslachts)ziektes ? Er zijn verschillende ziektes (meeste niet ernstig) die ook keelpijn veroorzaken.
Hoe adem je snachts? Anders zou je eens zo'n neusvleugelspreider moeten proberen of de anti-snurk spray. Als je in je slaap door je mond ademt, kun je ook last van je keel krijgen.
Amandelen knippen heeft idd vaak minder nut dan werd aangenomen.
Ik heb ook vaak keelpijn, ik moet heel erg opletten met tocht en raampjes open met autorijden. Zodra het maar iets kil word doe ik een das om. Meer kun je er niet aan doen vrees ik.
Maar als je denkt iets onder de leden te hebben, gewoon eisen dat je bloed onderzocht word op zoveel mogelijk ziektes . (denk dan niet meteen aan kanker ! maar er zijn bijvoorbeeld ook geslachtsziektes of andere inwendige aandoeningen die als bijwerking keelpijn hebben)
Mijn bloed is al een tijdje niet getest. Bloed testen word vanaf mijn 5e zeer regelmatig gedaan, en dus ook in de periode dat de keelpijn is gevonden. Zal nog even vragen of het weer getest kan worden. Geslachtsziektes zijn de wel getest toen ik mijn spiraaltje kreeg, was niets aan de hand.
Snachts (schijn) ik door mijn neus te ademen, alleen als mijn nues wat verstopt is snurk ik een beetje, normaal gesproken nooit. Als er iemand bij me slaapt en ik ben wat verkouden neem ik een neusspray en snurk ik ook niet, dat komt dus echt doordat mijn neus dan dicht zit.
Ik let zelf ook veel op tocht, rij haast nooit met het raam open, en als ik dat al doe heb ik niet het idee dat het invloed op mijn keel heeft. En zo is dat met heel veel dingen, ik probeer echt te kijken wat invloed op mijn keel heeft, maar kan niets ontdekken.
Ik heb geen idee of ik echt iets onder de leden heb, ik heb over het algemeen gewoon keelpijn en verder weinig last. Zo nu en dan is het echt heel erg en voel ik me er ziek bij. De keelpijn zet trouwens nooit zo door dat ik keelontsteking krijg..
Ik ben er ook gevoelig voor. Wat bij mij wel geholpen heeft is een antihuisstofmijten overtrek. (ik bleek allergisch voor mijt te zijn na test maar weet niet of jij dat ook heb, ik was ook veel neusverkouden) Verder goed uitkijken voor tocht e.d.
Bij gewoon tongzoenen wissel je al ik weet niet hoeveel miljoen bacterien uit en die kunnen allemaal irritaties veroorzaken. Andere intimiteiten waarbij je de tong gebruikt zijn ook niet allemaal even fris op bacterie gebied.
Je zou eventueel je probleem bij een homeopaat kunnen neerleggen.
Verder kan simpele nervositeit als voor keelklachten zorgen... evenals centrale verwaming, airconditioning, stof, luchtvervuiling, etc.
Ik vind dat je recht hebt om doorgestuurd te worden naar het ziekenhuis, en dat kun je ook gewoon 'eisen'. Ik zou dat ook zeker doen, elke dag keelpijn hebben is niet echt normaal! Sterkte ermee!
@ jellie: ik ben inderdaad ook allergisch voor huisstofmijt, slaap al vanaf mijn 5e op zo'n overtrek. Maar kan inderdaad nog eens naar andere allergie testen vragen, ik ben allergisch voor veel dingen, dus misschien is er iets bij waar dit weg kan komen.
@ Lusitana: Klopt inderdaad van die bacterien, ik spoel wel altijd met van dat antibacteriele mondwater, maar voldoende is dat natuurlijk nooit.. Tongzoenen geef ik er toch niet voor op, daar heb ik een veel te leuk vriendje voor Homeopaat heb ik ook jaren gelopen voor mijn reuma, en heb ook wel eens dingen voor mij keel gekregen, maar ook geen resultaat, of heel even dat het later weer wegzakte..
@ Marleen_usar: een blauw sjaaltje? Hoezo, kun je me dat uitleggen? mag ook via pm hoor! Ik sta overal voor open!
@ Aline_17: dank je wel, ik ga inderdaad maar 'eisen' om toch eens doorgestuurd te worden, ik loop er nu lang genoeg mee..
Als het nou gewoon zo nu en dan een beetje was kan ik er nog mee leven, maar dit is echt dagelijks, en soms ook heel erg.. Mijn eigen dokter is net op vakantie (nooit bij nagedacht) dus ik it nu even te twijfelen of ik dan naar een vervanger ga, of wacht tot hij terug is. Ik weet namelijk niet of een vervanger wel door mag sturen??
Altijd profiteren van ene vervanger als eigen arts stug is en je niet serieus genoeg neemt Een vervanger doet nl extra zijn best. Toen ik nog in Nederland woonde, stuurden vervangers ook gewoon door.
Mijn dochter va 14 had dat ook....steeds weer een anti biotica kuur,penicilline...niks hielp...totdat een andere huisarts toen de onze op vakantie was met de ingeving kwam van Pfeiffer...dus bloed getest en idd Pfeiffer... Dus stel dat eens voor aan de huisarts en laat bloed afnemen,of koop bij het Kruidvat een Pfeiffertest en doe het zelf even thuis testen..succes!
Oh kan je zelf pfeiffer testen?? Daar heb ik nog nooit van gehoord! Kan het inderdaad even doen, denk niet dat ik het heb, maar je weet natuurlijk nooit.
Ben je allergisch of veel neusverkouden? Ik heb zelf 's zomers veel keelpijn, omdat ik wat snotterig ben van de hooikoorts. 's Nachts dan zakt dat allemaal mijn keel in blijkbaar *lekker fris*
Oh kan je zelf pfeiffer testen?? Daar heb ik nog nooit van gehoord! Kan het inderdaad even doen, denk niet dat ik het heb, maar je weet natuurlijk nooit.
Die testen zijn nog maar net te krijgen bij Kruidvat.Iets van 8 euro ofzo...moet je alleen wel jezelf in je vinger prikken Van mijn dochter had ik ook nooit Pfeiffer verwacht,nooit moe,nooit lamlendig ofzo...alleen keelpijn/ontsteking die maar niet overging
Ik heb er ook jaren last van gehad. Daarnaast had ik ook last van opgezette klieren. Uiteindelijk bleek dit veroorzaakt te worden door een extreme huisstofmijtallergie (5, op een schaal van 0 tot 5). Ik heb er medicijnen voor gekregen, en dat helpt aardig. Heb nog wel eens allergische buien (doordat ik iets heb schoongemaakt wat heeeeel stoffig was oid), en dan voel ik mn keel ook direct.
Zo'n allergietest hebben ze maar 1 buisje bloed voor nodig.
Indien je bang bent dat het iets anders is zou ik gewoon eisen dat je een doorverwijsbrief krijgt voor de KNO arts. Het is tenslotte jouw lichaam waar je je zorgen om maakt.
Tja ik was vroeger voor veel dingen allergisch, toen ik 5 was heb ik een hele zware longontsteking gehad, en daarna ben ik nooit meer helemaal gezond geweest. Was vroeger extreem vaak ziek, vaak verkouden, maar toen had ik niet altijd keelpijn, dat is later begonnen. Ons huis is toen helemaal aangepast op mijn allergieen, en verder hebben we altijd geprobeerd om er zoveel als mogelijk rekening mee te houden, maar dat was niet altijd mogelijk. We hadden toen een boerderij, veel dieren en ik was toch vaak buiten te vinden, en mijn ouders vonden dat ik dat ook gewoon moest blijven doen. Veel allergieen ben ik over heen gegroeid, mede daardoor ook denk ik.
Ik ben altijd moe, altijd pijn, maar wat wil je, ik heb astma, ME en fibromyalgie.. Veel klachten wijt ik ook automatisch daaraan, alleen die extreme keelpijn kan ik er niet echt in kwijt. Ik heb het idee dat dat iets anders, is de huisarts ook, maar die komt met allemaal dingen aan die ik totaaal niet logisch vind en die na proberen ook niet blijken te kloppen. Dat is echt iets om heel moedeloos van te worden. Tuurlijk probeer ik de medicijnen die hij voorschrijft, maar als je van jezelf al weet dat je nooit brandend maagzuur hebt..
Zoals zo'n pfeiffertest, ik dacht eerst van ja dat kan ik wel even doen, maar van de andere kant lijkt het me niet logisch dat ik dat er bij heb. Maar zou kunnen natuurlijk. dat soort dingen zijn best lastig om zelf te bekijken in combinatie met andere ziektes. En de dokter zou daar niet eens op in gaan als ik zoiets vroeg.
Ik ben dus wel eens wat neusverkouden, maar daar heb ik een neusspray voor wat erg goed helpt. Allergie heb ik wel, maar niet zo dat ik er echt heel veel last van heb, meer eens wat snotteren, wat gelijk opgelost word door de neusspray. Maar misschien slaat het wel alleen op de keel, zou ook kunnen..
Volgens mij kun je ook eisen om doorgestuurd te worden. Het lijkt me niet normaal als je eigenlijk altijd last van je keel hebt. De huisarts zal schimmels wel uitgesloten hebben (kun je zelf ook makkelijk zien) of iets met je speekselklieren?