Mensendieck

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Patriciaa

Mensendieck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 13:58

Hallo allemaal!

Ik heb erg last van paniekaanvallen, en word dan erg benauwd..
Ik ga dan schokken met mn buik (weet niet hoe ik het anders uit moet leggen), en krijg bijna geen lucht, dan raak ik natuurlijk helemaal in paniek..
Ik ben er voor bij een haptonoom geweest, alleen helpt dat voor die dag, en de volgende dag heb ik er vaak weer last van!

Het is nu al een heel stuk minder dan dat het vorrig jaar was, maar ik heb er nog steeds af en toe last van..
Het overkomt me vaak als ik ergens heel erg bang voor ben of als ik me erg druk aan het maken ben..

Nou kreeg ik laatst de tip van iemand om Mensendieck te gaan doen..
Heeft iemand hier ervaring mee?
(Ik zit ook niet recht op mn paard en hoorde dat het daar ook erg goed voor is, dus ik hoop dat ik dan 2 vliegen in 1 klap sla Clown )

Blue_Eyes

Re: Mensendieck

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 14:01

Ik heb zelf ook Mensendieck gehad voor ademhalingsklachten, heeft erg goed geholpen! Bij mij had het dan niet te maken met paniekaanvallen, maar toch.
Mensendieck is een houdingtherapie, die ook traint op de 'houding' van het ademhalingssysteem. Succes!

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 20:43

Ik heb ook mensendieck therapie gehad. Alleen voor mij was het omdat mijn rug scheef groeide. Het is inderdaad therapie waar ze je leren om een goede houding te hebben ed. Dus zal wel voor meerdere klachten helpen. Ja

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 12:38

Okee, dankjewel voor jullie reacties!
Ik hoop dat het gaat helpen...

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 12:52

Ik heb mensendieck gehad voor m'n rughouding. Deze was niet goed, waardoor ik steeds last van m'n rug had.
Door oefeningen te doen, wordt je bewust van je houding en zodoende werd de pijn in m'n rug steeds minder.