Al 3 weken keelpijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gucci_girl

Al 3 weken keelpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 12:43

Sinds dat Nederland de halve finale speelde heb ik last van mijn keel. Ik had toen erg hard geschreeuwt en de volgende dag ging ik mee op concours en heb ik 2 proeven voor staan schreeuwen. Sindsdien heb ik echt last van mijn keel. Het begon met keelpijn die ik opgelost heb door een drankje in te nemen. Daarna krijg je last van slijm (dan zou je denken dat het weg gaat) maar nu na 3 weken is het nog niet over. Morgen ga ik weer mee op concours en ben bang dat ik of tussendoor me stem kwijt raak of daarna. Wat kan ik het beste innemen? Weten jullie een goed drankje of ander recept tegen keelpijn?

Het is voornamelijk als ik veel praat dat ik er last van krijg, pijn, dan pijn weer minder en slijm, kriebelhoest.. eigenlijk steeds vanalles

Marigold

Re: Al 3 weken keelpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 12:44

eigenlijk een tijd zo weinig mogelijk praten.
logopedie kan ook helpen, het kan zijn dat je je keel (en dat gedeelte) verkeerd gebruikt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 12:53

Ik zou als ik jou was op concours zo min mogelijk praten en zeker niet schreeuwen. Er is duidelijk iets beschadigt in je keel de vorige keer. Als de pijn weg is, zou ik eens overwegen om zangles te nemen. Klinkt gek maar door zangles leer je op een goede manier je stem te gebruiken, waardoor je bijvoorbeeld op wedstrijd een proefje duidelijk voor kunt lezen zonder te hoeven schreeuwen. Logopedie zou hier evt ook bij kunnen helpen, als je dit via de HA regelt kan er mogelijk ook een gedeelte van de behandeling door de zorgverzekeraar vergoed worden.

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 13:09

Hmm zulke reactie's had ik niet verwacht :S Morgen moet ik die proeven wel voorlezen omdat er niemand anders kan. Ik probeer al zo min mogelijk me stem te gebruiken (zing bijvoorbeeld vaak met de radio mee maar dat doe ik nu niet meer haha) maar soms kan ik er niet omheen, bijvoorbeeld op mijn werk. Als het na morgen weer erger wordt dan ga ik wel langs de HA.