Slapen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FleurBscht

Slapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 00:53

Hoi!

Ik merk de laatste tijd, dat ik eigenlijk al mn hele leven vaak wakker wordt tijdens het slapen. Dit varieerd per periode van 2 tot misschien wel een stuk of 10 keer per nacht. Meestal slaap ik de eerste 3 uur wel door, maar vanaf dan word ik steeds wakker.. En hoe later het wordt, hoe vaker ik wakker word.
Ik heb eigenlijk nog nooit echt gehad dat ik in 1 keer doorsliep, totdat mn wekker ging. Tenzij ik echt doodmoe was (bijvoorbeeld door een nachtje doorhalen Tong uitsteken).
Ik heb altijd gedacht dat het normaal was dat je een paar keer per nacht wakker werd. Maar ik begin er nu achter te komen dat mensen in mijn omgeving echt gewoon in 1 keer doorslapen..
Vandaar dit topic. Worden jullie ook vaak wakker tijdens de slaap? Of slaap je in 1 keer door?

(Misschien komt het door mijn slaappatroon dat ik vaak moe en energieloos ben overdag)

Benfan

Re: Slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 01:03

Wou ik wel wat dingen weten

- ga je goed ontspannen naar bed
- de laatste tijd veel stress zorgen
- kun je daarna weer makkelijk inslapen? en hoe gaat het inslapen over het algemeen
- droom je veel
- Lig je lekker, dus heb je wel een goed matras, kussen enz
- raam open of dicht

FleurBscht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 01:14

Als ik naar bed ga lig ik vaak nog even met mn laptop een beetje te internetten, dus ontspannen ben ik wel.
Ik heb misschien wat stress gehad de laatste tijd ivm school, maar ik heb dit slaappatroon al zolang dat ik het me kan herrinneren..
Over het algemeen slaap ik wel goed in. Er zijn natuurlijk uitzonderingen of periodes waarbij het wat minder gaat. Maar meestal is het inslapen geen probleem.
Dromen doe ik wel veel, en weet ze vaak nog de dag erna.
Mijn bed en matras zijn beide goed; bed is nu een jaar of 8 en het matras pas 2 jaar dacht ik.. Alhoewel ik misschien een tikkeltje zachtere matras niet erg zou vinden.
Ik heb zoveel mogelijk het ramen open 's nachts. In de zomer eigenlijk altijd, in de winter wat minder vanwege de kou.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 01:35

Ik denk dat het ook erg verschilt per mens. Ik wordt ook zeker meerdere keren wakker per nacht, altijd al gehad, denk dat ik het altijd zou houden.
En ik heb geen last van stress, onregelmatigheid oid en ook het lekkerste bed wat er bestaat. Zolang je niet heel lang wakker ligt lijkt het me geen probleem.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 01:39

Ik heb met vlagen last van slapeloosheid (ja, zit er nu weer middenin Haha! ) en dat kan door van alles komen. Lawaai, snurkende hubbie naast me (grrrrrrr) of even plasje doen. Vaak slaap ik wel door, maar net als nu onweerde het en moet ik toch even kijken of het bij de paardjes ook onweert... en dan ben ik weer té wakker.

Soms helpt het je erbij neer leggen dát je wakker bent, lees een saai boek, of neem iets te eten zoals banaan. Daar zit een stofje in dat slaperig maakt. Iets warms drinken wil ook wel helpen dat ga ik nu ook maar doen, wie weet val ik dan ook weer lekker in slaap, het onweer is voorbij Haha!

stef_sweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 02:40

Ik heb altijd zo rot periode dat ik om 2uur of om 3uur wakker word, en dat gaat dan 3weken door, zonder aanleiding ik hoef niet naar de wc, heb geen dorst helemaal niks en toch word ik wakker

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 11:28

Vaak word ik ergens tussen 3 en 4 uur wakker.
Ik blijf dan liggen, draai eens van mijn ene zij op de andere.
En dan val ik meestal weer gewoon in slaap tot een uur of 6.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 11:30

heel soms word ik een keer wakker, dat kan een uur voordat de wekker gaat zijn of juist midden in de nacht... vannacht bv 2:22 Clown Maar dan draai ik me ook zo weer om. Meestal slaap ik aan een stuk door! Haha!
Zomer en winter heb ik altijd een steekraampje open, ligt met mijn hoofd in de goed geventileerde lucht bij het raam (toen ik nog andersom sliep draaide ik me in m'n slaap regelmatig om en sliep ook veel slechter) en ik heb een goed matras wat regelmatig wordt gedraaid en omgekeerd.

Over het algemeen voel ik me het beste met ongeveer 8 uur slaap.

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 11:35

Ik word serieus nooooit 's nachts wakker. En ook niet van mijn wekker of van de wekker van m'n broers, ouders of zus. Ik slaap gewoon in één keer door!

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 11:36

Ik heb soms perioden dat ik heel vaak wakker worden; dat je het gevoel hebt alsof je de hele nacht niet hebt geslapen of alleen maar héél licht en wakker wordt van elk klein geluidje.
In de zomer wordt ik vaker wakker als het te warm is, heb altijd de raam open maar met echt benauwd weer helpt dat ook niet.
Toen ik de afgelopen week ook weer een paar nachten onrustig sliep heb ik elke avond 3 kopjes goedennacht kruidenthee gedronken..en geloof het of niet: die nachten daarna heb ik gewoon doorgeslapen tot de wekker ging! Ik weet niet of het toeval is of dat het door de thee kwam, maar het sliep een stuk prettiger!

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 11:43

Carmenn_ schreef:
Ik word serieus nooooit 's nachts wakker. En ook niet van mijn wekker of van de wekker van m'n broers, ouders of zus. Ik slaap gewoon in één keer door!

daar kan ik echt jaloers op zijn.....ik word altijd wakker nachts om een uur of 3.. eraf, plassen, en er weer op. niet kunnen slapen dan, dan val ik in slaap ongeveer een uurtje voordat de wekker gaat, (wekker gaat elke morgen om 6ur) en dan moet ik opstaan, een klein drama elke morgen maar weer, en zo duf als een konijn...zou graag graag eens een x doorwillen slapen... heel af en toe lukt het maar meestal niet. dus als iemand een tip heeft! graag....

samp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 00:14

Ik word ook nooit wakker in m'n slaap (op kleine uitzonderingen na natuurlijk).
Als ik echt tot 3 uur 's middags uitslaap wel natuurlijk, maar draai ik me om en ben ik meteen weer weg.
Ik vind 't wel lekker. Al slaap ik geloof ik ook wel diep, het is me gelukt om door 't brandalarm heen te slapen Bloos dat is natuurlijk niet zo mooi (gelukkig was het vals alarm). En als ik door de weeks er uit moet voor school heb ik er wat moeite mee om er uit te komen, maar dat komt misschien meer omdat ik een avondmens ben Tong uitsteken
Ik snap dat 't rot is om vaak wakker te worden, m'n moeder heeft er geloof ik ook last van, die is iedere nacht ook wel wakker.

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 00:21

Ik wordt ook wel iedere nacht een keer wakker.Soms wel een keer of 4/5. Om naar de wc te gaan of omdat ik dorst heb. Best vervelend.
Meestal als ik superlaat naar bed ga , rond uur of 3 /4 dan slaap ik wel gewoon tot een uur of 8 half 9.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 00:27

hier nog 1 hoor, ik verbaas me er niet meer over dat ik om 2 uur wakker word, en dan rustig kan liggen lezen tot een uur of 5, slapen komt er echt niet van...
het gekke is dat ik niet echt heel moe ben, momenteel wel maar nu ben ik gewoon aan vakantie toe Clown

maar normaal gesproken heb ik de andere dag nergens last van
ik denk dat het erfelijk is, mijn moeder en oma kunnen beide met erg weinig slaap toe...
en dan te bedenken dat ik 10 jaar geleden wel 12 uur kon slapen aan 1 stuk Bloos!
de goeie oude tijd Clown

FleurBscht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 12:28

Het gaat er alleen bij mij niet zo zeer om dat als ik wakker word, ik niet meer kan slapen. Ik draai me om en ik slaap weer. Het probleem zit hem juist in de hoeveelheid wakker worden per nacht, daar word je niet goed van! Gaaaap

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 12:43

Ik meen me te herinneren ergens gelezen te hebben dat vrijwel iedereen meermaals per nacht wakker wordt. De meesten herinneren het zich echter niet (of beseffen het niet, weet niet juist hoe dat zit) en denken gewoon door te slapen. Ik heb ook nachten dat ik weet "jee nu ben ik weer wakker" en nachten dat het gewoon niet gebeurt en/of dat ik me het niet herinner. Geloof dus dat het wel normaal is hoor en iets met die fasen te maken heeft etc. Lachen

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:23

ik wordt altijd rond 2/3 uur wakker, en soms val ik dan gelijk weer in slaap, andere nachten lig ik dan rustig wakker tot 6 uur, maar als ik dan naar school moet gaat de wekker om half 7 dus dan ga ik altijd aftellen hoelang ik nog in me bed kan blijven liggen, dat is vét iritant want daardoor fock ik mezelf op Scheve mond

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:41

Ik wordt dus oook altijd wakker slaap eerst 3/4 uur goed en dan wordt ik eerst om het uur wakker en daarna vanaaf vijf/zes uur kan ik niet meer slapen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 21:36

Ik slaap heel vast; vaak 7 uur achter elkaar en dan word ik 'half-wakker' en beginnen de rare dromen. Clown
Tussendoor word ik zelden tot nooit wakker, ook niet om naar de wc te gaan of wat dan ook.
Ik heb wel dat als ik weet dat ik om een ander tijdstip dan anders m'n bed uit moet, ik heel onrustig slaap
en soms ieder uur wakker word; inclusief het uur dat ik uiteindelijk m'n bed uit moet. Dat is bij mij zo ingebouwd
dat de wekker feitelijk gezien overbodig is. Hoe dan ook, gelukkig doen dat soort momenten zich niet al te vaak voor!