Achillespees

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Achillespees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 00:19

Vandaag heb ik 9 uur gewerkt (serveerster) op nieuwe schoenen, met hak. Niet slim, sinds ik gewoonlijk alleen maar platte schoenen draag. In ieder geval, ik ben te eigenwijs om mank te gaan lopen en heb ik doorgebeten toen mijn lichaam aangaf dat het niet meer ging. Net ging ik douchen en mijn linker achillespees is helemaal dik. Nou had ik altijd begrepen dat pezen niet dik kunnen niet worden... Ik vraag me dus af of iemand hier ervaring mee heeft?

Mjay

Re: Achillespees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 00:25

Ik heb daar ook wel eens last van gehad, pure over belasting van de achilles pees ik heb toen speciale (hiel) zooltjes van een soort gel gekocht die de achilles pees zouden ontzien ondanks dat het vreselijk smerig voelde hielp het wel! succes!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 13:37

Klinkt als een flinke irritatie/overbelasting van je achillespees.
Misschien is het toch wat verstandiger om eerst een beetje 'te wennen' een deze schoenen, zeker ook omdat jezelf alleen maar plaate schoenen draagt normaal gesproken.
Mocht het na het weekend nog dik etc zijn kun je even de huisarts bellen voor advies.

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 21:48

Ik heb meermaals een ontstoken achillespees gehad toen ik jonger was... Ik moest dan telkens in een gips.
Kan je niet een tweede paar platte schoenen meenemen naar je werk en zo afwisselen?