Altijd naar de wc toe moeten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkjuh

Altijd naar de wc toe moeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 21:05

Hoi
Onder het motto "gooi al je problemen op tafel, dan zit je er niet meer alleen mee" hier topic nummer 2 deze week Scheve mond Ik schaam me echt dood, maar misschien zijn er meer bokers met dit probleem.
Ik loop al heel lang, zowat 4 jaar, met het probleem dat ik abnormaal vaak naar de wc toe moet. Het is ooit begonnen door enorme angst om voor de klas te staan en het was dan alleen toen, op een gegeven moment is het overgeslagen op altijd als ik me maar ietsjes ongemakkelijk voel. Wat dus inhoudt dat ik het overal heb, behalve thuis.
Toen het "begon" ben ik met mijn moeder naar de dokter gegaan, die concludeerde dat het tussen mijn oren zat. Dat was einde verhaal, mijn moeder dacht dat het toen ook promt in ene weg zou zijn.
Ik voel me er echt super ongemakkelijk door en wil echt altijd en overal weten waar de wc is en er heen kunnen zonder het te moeten vragen (want mensen vinden het vreemd als je iedere 3 kwartier naar de wc toe moet) Ook met werken is het een enorm probleem, ik durf amper werk te doen, omdat ik misschien niet naar de wc toe kan. Ook met dingen als uitjes sla ik die liever over of stress ik er al dagen van te voren over. Ook drink ik als ik ergens heen moet (dus zowat iedere dag) nooit iets, alleen omdat ik dan misschien nog vaker naar de wc toe moet. Het maakt niet uit hoeveel dorst ik heb of hoe warm het is. En je hebt nog al die mensen die je vreemd erop aan kijken en stomme opmerkingen maken en ik heb dan ook altijd smoesjes klaar, maar ook dat houd een keer op natuurlijk.
Zijn er nog meer bokkers met dit probleem?
Groetjes Marijke

kers

Re: Altijd naar de wc toe moeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 23:48

Als jij naar het wc moet komt er dan ook veel uit of niet.
Ik moet ook altijd veel naar het wc mijn osteopaat heeft ontdekt dat er nogal veel spanning op mijn blaas staat en daardoor voel ik die druk gewoon rapper, want als ik dan naar het wc ga is het de moeite eigenlijk niet maar toch voelt het dat ik echt heel dringend moet.
Misschien is dit bij jouw ook.

Christieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 23:50

Ik heb een keer een dag met een fysiotherapeut meegelopen, en toen kwam er een cliënt met hetzelfde probleem. Dat had iets met haar bekkenbodem te maken ofzo.. Als ik jou was zou ik nog eens naar de huisarts gaan, een andere dan vorige keer!
Een goede huisarts neemt je serieus.
Hoop dat je er uit komt, lijkt me erg vervelend voor je.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 23:52

ik heb ook overactieve blaas gehad
kan je traininegn voor doen en heb je medicatie voor
probleem is dus, dat je blaas net een ballon is, en als je niet leert lkanger ophouden, rekt deze ook nooit mee en zul je dus sneller de drang hebben om naar toilet te gaan

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 23:53

ik moet wel altijd overal weten waar ik de wc kan vinden Nagelbijten / Gniffelen
maar verder heb ik het niet zo erg gelukkig, maar kan me voorstellen dat het ontzettend lastig is.
misschien dat een psycholoog kan helpen? het is inderdaad een psychisch probleem (zit gewoon tussen de oren zeg maar), en ondanks dat toch lastig om er vanaf te komen.

bekkenbodemspieren trainen zoals hierboven al gezegd wordt kan ook helpen, maar dat is dan weer alleen voor het ophouden. de frequentie waarop je naar de wc moet, veranderd dan alleen niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 00:12

Och ik heb exact hetzelfde.
Het zit bij mij echt tussen m'n oren. Ik noem het zelf al m'n wc-tic Clown
Het ligt echt niet aan mijn blaas ofzo, want als ik aan het werk ben, kan ik zo een hele ochtend doorwerken zonder te plassen...

Maar als ik ergens heen ga, of uit ben....
Continue moet ik naar de wc, bang dat er een lange rij staat, het niet kan vinden of wat dan ook en dan te laat ben...
Dat is dus mijn grootste angst, de wc niet op tijd halen...

Als ik ergens heen moet drink ik ook niets en rijd ik bijna van benzinepomp naar benzinepomp, want stel je voor dat ik onderweg moet plassen en er is geen pomp...
Als ik uit ben, om de haverklap naar de wc, want stel dat er ineens een lange rij staat...
Als ik in de supermarkt sta en ik zie een hele lange rij bij de kassa * oh god, straks moet ik ineens plassen, ik kan hier niet naar de wc! *

Voorbeeldje van vandaag : Ik moest naar het gemeentehuis voor een aanvraag. Ik was thuis nog naar de wc geweest, gemeentehuis is 5! minuten rijden en ik zit daar te wachten tot ik aan de beurt ben en * ohoh, straks duurt het heel lang en moet ik zo plassen * * straks sta ik aan die balie en moet ik plassen * Nou dan begint de ellende... Goed kijken waar de wc is... * zal ik gaan? straks zit ik op de wc en ben ik aan de beurt, moet ik nog langer wachten' * ja, maar straks duurt het zo lang en houd ik het niet meer * etc. etc. Toch maar geplast dus....
En het slaat gewoon nergens op, want ik wéét dat ik het wel op kan houden, maar het is net of die wetenschap dan verdwijnt...
Het is knap lastig in ieder geval....

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 00:18

Ik herken het precies. Als ik weet dat er een wc in de buurt is, moet ik niet zo vaak, maar als er geen wc is word ik een tikkeltje nerveus en moet ik steeds maar weer naar de wc. Detail is wel dat ik a) niet zo heel goed ben ik wildplassen en b) absoluut niet kan plassen als ik weet dat er mensen staan te wachten.

Ook moet ik naar de wc voordat we in de auto stappen, en dan nog presteer ik het om onderweg 2 keer te vragen of we kunnen stoppen bij een benzinestation. Ik moet ook niet denken "oliebol, dadelijk moet ik naar de wc", want dan moet ik gegarandeert, en nodig ook.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 00:27

Ik herken gelukkig niet het probleem maar probeer eens een blaastraining.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 00:29

Utixo schreef:
Ik moet ook niet denken "oliebol, dadelijk moet ik naar de wc", want dan moet ik gegarandeert, en nodig ook.

Inderdaad, zó herkenbaar Ja

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 00:32

Ik voel me ook altijd vrij genant als ik al 3 keer ben gegaan en mijn vrienden nog steeds niet. Buiten dat snap ik niet dat hun niet hoeven dan Lachen

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 09:50

Ik heb er ook bijna 4 jaar last van gehad en het zat in de oren.

Laatste jaar toch naar doctor geweest en toen naar fysio.

Maja ik heb het me zo aangeleerd.

Aller eerst wilde ik het naar wc verminderen door de avond voor het werk weinig te drinken en juist lekker veel eten.

Vervolgens als ik niet op een vast plek stond dat ik dan probeerde uit te stellen dus niet gelijk naar wc ging ook proberen aan een leuk muziek te denken zodat je gedachten ergens anders aan heb.

Op die manier werd het stukken en stukken minder.

PS; Drink niet te veel prik want dan ga je het ook krijgen en dan zit het namelijk niet tussen je oren.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:14

Ah, vandaar dat ik er ook last van heb als ik BOB! Pling

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:55

kers schreef:
Als jij naar het wc moet komt er dan ook veel uit of niet.
Ik moet ook altijd veel naar het wc mijn osteopaat heeft ontdekt dat er nogal veel spanning op mijn blaas staat en daardoor voel ik die druk gewoon rapper, want als ik dan naar het wc ga is het de moeite eigenlijk niet maar toch voelt het dat ik echt heel dringend moet.
Misschien is dit bij jouw ook.

Dat heb ik ook, maar als ik dan niet ga word de druk steeds erger en word het zelf pijnlijk alsof je al hele lange tijd ophoudt, terwijl ik ervoor nog bij de wc ben geweest. Er zit bijna nooit veel in mijn blaas, en heb geen blaasontsteking oid.
Kan elke ostopaat dat zien? Ga namelijk over 3 weken weer naar de osteopaat (nu op vakantie).

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 20:42

Ik denk dat het door spanningen komt.
Als ik ergens ben of te stappen of bij andere mensen moet ik ook steeds plassen. Als ik thuis ben heb ik dat probleem helemaal niet of er moeten mensen op visite zijn dan heb ik dat ook. Als ik een tijdje in de auto heb gezeten moet ik ook altijd. Vroeger als we naar Oostenrijk gingen met de auto zo'n 12 uur rijden dan dronk ik gewoon bijna niets dan moest ik ook niet plassen. Maar een oplossing is dat ook niet natuurlijk.

Als ik jou was dan zou ik eerst uitsluiten dat het niet iets medisch is gewoon opgooien bij de ostheo. Mocht het van de spanning zijn dan zou ik proberen om daar mee om te leren gaan. Je niet verontschuldigen bij mensen gewoon naar de wc gaan als je moet . Als mensen er om vragen zou ik gewoon eerlijk zeggen dat je daar al jaren last van hebt en er niets aan kunt doen. Dat geeft letterlijk en figuurlijk de druk ervan af denk ik Knipoog

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 00:16

Ik snap precies wat je bedoel want ik heb het ook! Vreselijk irritant vind ik het! Vooral met uitgaan.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 00:18

en ook als ik drink (bv een glas meer per dag dan normaal), moet ik een hele tijd niet, en dan opeens om het kwartier ofzo naar de wc Nagelbijten / Gniffelen
ook zo ontzettend irritant

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 02:27

Marijkjuh schreef:
Hoi
Onder het motto "gooi al je problemen op tafel, dan zit je er niet meer alleen mee" hier topic nummer 2 deze week Scheve mond Ik schaam me echt dood, maar misschien zijn er meer bokers met dit probleem.
Ik loop al heel lang, zowat 4 jaar, met het probleem dat ik abnormaal vaak naar de wc toe moet. Het is ooit begonnen door enorme angst om voor de klas te staan en het was dan alleen toen, op een gegeven moment is het overgeslagen op altijd als ik me maar ietsjes ongemakkelijk voel. Wat dus inhoudt dat ik het overal heb, behalve thuis.
Toen het "begon" ben ik met mijn moeder naar de dokter gegaan, die concludeerde dat het tussen mijn oren zat. Dat was einde verhaal, mijn moeder dacht dat het toen ook promt in ene weg zou zijn.
Ik voel me er echt super ongemakkelijk door en wil echt altijd en overal weten waar de wc is en er heen kunnen zonder het te moeten vragen (want mensen vinden het vreemd als je iedere 3 kwartier naar de wc toe moet) Ook met werken is het een enorm probleem, ik durf amper werk te doen, omdat ik misschien niet naar de wc toe kan. Ook met dingen als uitjes sla ik die liever over of stress ik er al dagen van te voren over. Ook drink ik als ik ergens heen moet (dus zowat iedere dag) nooit iets, alleen omdat ik dan misschien nog vaker naar de wc toe moet. Het maakt niet uit hoeveel dorst ik heb of hoe warm het is. En je hebt nog al die mensen die je vreemd erop aan kijken en stomme opmerkingen maken en ik heb dan ook altijd smoesjes klaar, maar ook dat houd een keer op natuurlijk.
Zijn er nog meer bokkers met dit probleem?
Groetjes Marijke

jemig zeg... net alsof ik dit heb geschreven..
ik heb dus precies hetzelfde als jij.. echt precies hetzelfde
ook naar de huisarts geweest en die dacht dat het ook tussen mijn oren zat..
psycholoog en alles geweest, urino onderzoek, bloedonderzoek.. NIKS kwam eruit
laat ook alle leuke dingen schieten omdat ik bang ben dat ik niet naar de wc kan
als ik ergens heen ga (uit eten ofzo) dan moet ik altijd eerst weten waar het toilet is

uitgaan doe ik niet meer omdat ik iid ook bang ben voor lange wachtrijen bij het toilet
maar ook omdat ik de personen met wie ik dan uitga, niet wil lastigvallen met mijn gezeik Tong uitsteken
want elke keer aanhoren: ' ow ze moet weer eens pissen, dat zeikwijf' is ook niet leuk
stressen.. dagen van te voren!!! verschrikkelijk!
als ik bv in de auto zit moet ik om het half uur minimaal een keer stoppen.. mijn ex reed altijd door want die werder niet goed van.. daardoor raakte ik nog meer in paniek waardoor ik NOG nodiger moest..

heb gelukkig nu een lieve vriend die weet dat ik er niks aan kan doen dus die stopt altijd zonder te mokken..
woon nu in rotterdam, mijn familie in zwolle.. dat is bijna 2 uur rijden.. kijk ALTIJD of er geen files staan, staan er files, dan ga ik liever met de trein want die hebben (nog) wel een toilet..

ben werkeloos momenteel.. en had allang aan het werk gekunt, heb verschillende aanbiedingen gehad maar door mijn 'pis-probleem' durf ik het niet te doen.. omdat ik dan weer cursussen moet volgen aan de andere kant van het land.. en ja.. wat als er geen wc is??

het belemmerd me in ALLES.. 'moet' er altijd rekening mee houden Verdrietig
en dat ben ik eigenlijk meer dan zat.. ik wil ook gewoon alles kunnen doen zoals iedereen kan!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 02:33

Mijn zus heeft twee kinderen die ook weleens dringend naar het toilet moeten op momenten dat er geen toilet te bekennen valt, en kreeg van een vriendin een tip over het noodtoilet. Dat heb je altijd bij je, hoef je je geen zorgen te maken waar het toilet is em of er een toilet is. Misschien voel je je zekerder als je weet dat je geen WC meer nodig hebt als je op stap bent en denkt te moeten plassen, of echt moet plassen?

http://www.emergency-toilet.com/site/co ... 7cea486ca7

Verkrijgbaar bij de Apotheek.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 12-07-08 02:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 02:36

Cassidy schreef:
Mijn zus heeft twee kinderen en kreeg van een vriendin een tip over het noodtoilet. Dat heb je altijd bij je, hoef je je geen zorgen te maken waar het toilet is. Misschien voel je je zekerder als je weet dat je geen WC meer nodig hebt als je denkt te moeten plassen?

http://www.emergency-toilet.com/site/co ... 7cea486ca7

Verkrijgbaar bij de Apotheek.

haha las dit vd week ook al.. in het NS topic volgens mij
daarom ben ik ook zo kwaad dat de NS toiletten gaat schrappen.. word ik dus weer een stuk minder mobiel.. Verdrietig

maar ben trouwens wel een ster geworden in het 'bosjes-pissen' Tong uitsteken

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 02:39

Ik was idd degene die er in het NS topic over begon. Dergelijke hulpmiddelen zijn nog veel te weinig bekend. Als dit een oplossing is voor je probleem of je angsten, waarom niet toepassen? Dan kun je echt bijna overal je plasje kwijt.

Ik heb zelf nog geen ervaring met de plastuit, maar dat zou bijv. ook nog een oplossing zijn. Gewoon staand plassen, zonder dat je als vrouw zijnde meteen je broek moet laten zakken.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 02:50

In het buitenland zat ik om het half uur op de wc.. Lachen Vooral als ik ging slapen.. Ik kom al moeilijk in slaap, en ik moest telkens plassen. Ik was in mijn bed en ik moest alweer. En dan ga ik, en dan komt er een miniscuul beetje uit of ik hoef gewoon niet, maar je hebt wel dat plasgevoel, ontzettend irritant.

Thuis houd ik het tot maximaal 3/4 per dag op! Dan hoef ik dus helemaal niet vaak. Maar met autorijden, lange tochten waar ik toevallig waarschijnlijk even niet naar de wc kan, bij andere mensen, dan moet ik gewoon zo ontzettend vaak.
Over naar de wc gaan gesproken, ik moet nu.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 02:54

Cassidy schreef:
Ik was idd degene die er in het NS topic over begon. Dergelijke hulpmiddelen zijn nog veel te weinig bekend. Als dit een oplossing is voor je probleem of je angsten, waarom niet toepassen? Dan kun je echt bijna overal je plasje kwijt.

Ik heb zelf nog geen ervaring met de plastuit, maar dat zou bijv. ook nog een oplossing zijn. Gewoon staand plassen, zonder dat je als vrouw zijnde meteen je broek moet laten zakken.

moet eerlijk zeggen dat ik niet met mijn blote reet in het openbaar gezien wil worden haha

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 02:56

Kan me dat goed voorstellen. Desnoods begin je aan de Depend of Tena Lady...misschien dat je je dan safer voelt?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 02:57

Cassidy schreef:
Kan me dat goed voorstellen. Desnoods begin je aan de Depend of Tena Lady...misschien dat je je dan safer voelt?

nou die tip kreeg ik ook van mijn psycholoog..

maar nu in de auto ofzo dan stopt mijn vriend altijd.. en als ik weet dat hij stopt, zit ik toch makkelijker in de auto..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 07:40

oef herkenbaar.

Ik heb ook het hele traject al gehad, mijn blaas is gewoon zwak, en mijn darmen spastisch Clown

Toen ik nog vrachtwagen reed was het verdomt lastig, koste een hoop extra tijd al die stops.
Nu als ik ergens ben, zeg ik gewoon dat ik een zwake blaas en een zeikwijf ben Haha!

Maar idd zit het probleem tussen de oren, en ik hoor weinig succesverhalen van mensne die eroverheen zijn.
Acceptatie is denk ik het enige medicijn

*gaat ff plassen* Huilen van het lachen

Ik denk dat de adviezen hier goed bedoelt zijn, maar het is een angststoornis, net als claustrofobie . En vaak is daar maar weinig aan te doen. Hoe goed bedoeld de adviezen ook zijn.