Droge schilferende ogen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

frisiangirl

Droge schilferende ogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 14:58

Tsja, de titel zegt het al: ik heb, vooral 's morgens, heel vaak op mijn ooglid, daar waar de haartjes zitten, schilfertjes. Ik was mijn ogen met een washandje met lauw/warm water en wrijf daar zachtjes mee. Als ik dan later in de spiegel kijk, zie ik dan dat er allemaal schilfertjes zitten!! Ik wil er ook geen creme op smeren, want dan heb ik heel snel last van traanogen... Ik krab nu vaak heel voorzichtig de schilfertjes eraf, maar dan wordt het vaak erg rood, niet echt prettig als je op je werk bent...Maar met wit omrande ogen lopen is nou ook niet echt fijn!!
Is er iemand die dit herkent en een oplossing of een tip heeft?

Rebel_Jits

Re: Droge schilferende ogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:21

Klinkt een beetje als eczeem. Vette zalf erop smeren wil nog wel eens helpen. Wel uitkijken dat het niet in je ogen komt!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:22

Hey, dat probleem had ik ook. Ik kwam erachter dat ik niet tegen de oogmake-up removerpads kon die ik gebruikte (Hema). Gestopt en binnen een paar dagen waren mijn ogen weer normaal.

Heb je iets van pads of andere make up die je gebruikt?

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 15:31

Nee, ik gebruik helemaal geen make-up.
Zalf erop smeren komt bij mij uiteindelijk toch op de 1 of andere manier in mijn ogen terecht... Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 23:43

Probeer eens Rosa Mosqueta Ogencrème van Weleda..
Ik heb ook snel last van droge ogen ( de huid dan ) maar ook gevoelige ogen.
Zelfs zo'n duur iniminie potje oogcrème van Clinique, kon ik niet tegen...
Weleda toch maar geprobeerd en perfect! Geen droge ogen meer, voelt ook nog eens heerlijk fris en 'wakker' en ik krijg geen last van m'n ogen!

FleurBscht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 09:54

Mijn pa heeft dat ook wel eens. En die gebruikt ook geen make up Tong uitsteken. Mn moeder had toen een cremetje gekocht voor hem bij de hema en dat hielp wel geloof ik.
Maar ik zou niet weten wat je anders zou moeten doen, als je geen creme wilt gebruiken...

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 09:24

Heb vasaline als tip gekregen en dat erop gesmeerd. Werkt wel, maar mijn wimpers zijn dan wel erg plakkerig....
Die creme van Weleda nu maar eens gaan zoeken, waar kun je die kopen?

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:44

Ik heb dit 0ook echt altijd, Als ik er cremes, zalfjes, en andere troep op smeer, zit me gehele gezicht onder, dus kijk uit met wat je erop kwakt, Ik probeer het zoveel mogelijk met warm water eraf te wassen en dan zijn de schilfers meestal wel weg, maar rood blijft het, Want je huid is geirriteert en daar helpen zalfjes niet tegen, Ook heb ik hele erge traanogen, door dat zoute gaat het ook nog erger irriteren, hier is vrijwel niets tegen te doen, Misschien ff langs de HA voor oogdruppels, want traanogen beteken ook dat je ogen zelf geirriteerd zijn, en neem aan dat je daar ook geen vette cremetjes op gaat smeren Clown
In mijn ervaring word het dus alleen maar erger van creme, zalf, poeders, andere troep.

Ik weet dat het geen gezicht is, maar er is nou eenmaal weinig aan te doen als het er enmaal zit.
Als je je er echt aan irriteert dat het lelijk is ofzo, kan je voorzichtig wat foundation aanbrengen met wattestaafje, geen poeder!!

Als je echt wat erop wil smeren, neem adn alsjeblieft Calendula zalf van VSM !! Dat raad ik je echt aan, want dat brengt je huid tot rust.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 11:05

Traanogen heb ik eigenlijk niet, alleen als de zalf in mijn ogen komt...
Die schilvers probeer ik er af te wassen, maar als het dan op droogt, zitten ze er weer!! Boos!

Ik denk dat ik de apotheek maar eens ga bezoeken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 12:24

Weleda is hier in NL. te koop bij reformwinkels, De Tuinen en sommige drogisterijen / apotheken.
Maar het is een Duits merk ( of was het nou Zwitsers Clown ) nou ja, volgens mij is het in Duitsland overal wel te krijgen Lachen

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 15:22

Kanelly schreef:
Weleda is hier in NL. te koop bij reformwinkels, De Tuinen en sommige drogisterijen / apotheken.
Maar het is een Duits merk ( of was het nou Zwitsers Clown ) nou ja, volgens mij is het in Duitsland overal wel te krijgen Lachen

Nou, dan moet het voor mij niet moeilijk zijn om te vinden... Haha! En anders heb ik nog vrienden in Zwitserland..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 15:40

Mwah ik had in beide opzichten gelijk geloof ik Clown

'The Weleda Group has its headquarters in Arlesheim, Switzerland. There are at present 20 associated companies, of which the largest is located in Schwäbisch Gmünd, Germany.'

www.weleda.de / www.weleda.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 21:39

Ik heb het ook regelmatig; probleem is alleen dat ik een overgevoelige
huid heb en allergisch reageer op een hoop zalven - met als gevolg
dat het dus alleen maar erger wordt. Ik heb het alleen vaak periodes,
zoals nu heb ik het ruim 2/3 maanden gehad, en nu is het weer weg *klopt af.
Ik ben er ook voor naar de arts geweest en kreeg cortisonzalf,
dat hielp wel maar je mag het helaas niet eeuwig smeren; en de pest was
dan ook dat zodra ik stopte, het direct weer terugkwam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 04:21

Ja dat is het nadeel van die *piep* hormoonzalven....
Ze werken idd als een trein, tot je er mee stopt. En het maakt je huid ook nog eens heel dus, dus extra gevoelig.
Mijn arts wil het mij ook iedere keer aansmeren voor allergische / gevoelige reacties en uitslag e.d. maar mooi niet dat ik met die bende ga smeren

Wat je ook nog kan proberen is 1 a 2 druppels Tea Trea olie in een beetje water, goed schudden ( in een klein flesje o.i.d. ) en dan met een watje deppen....

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 10:58

_Mirthe schreef:
Ik heb het ook regelmatig; probleem is alleen dat ik een overgevoelige
huid heb en allergisch reageer op een hoop zalven - met als gevolg
dat het dus alleen maar erger wordt. Ik heb het alleen vaak periodes,
zoals nu heb ik het ruim 2/3 maanden gehad, en nu is het weer weg *klopt af.
Ik ben er ook voor naar de arts geweest en kreeg cortisonzalf,
dat hielp wel maar je mag het helaas niet eeuwig smeren; en de pest was
dan ook dat zodra ik stopte, het direct weer terugkwam.

Ik heb dat dus ook, krijg ook overal exceem van en ben ongeveer allergish voor bekant alles Clown
Maar dus niet voor Calendula zalf! Probeer dat eens, gewoon van VSM of soms van een huismerk heb je ze ook. Het is heel rustgevend voor de huid en verzachtend Lachen ik gebruik het zelfs voor mijn paardje als hij wondjes heeft in de buurt van zijn oog, of mond of neus enzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:49

Ja Calendula werkt ook super Ja
Heb zelf ook Calendula balsem voor nou ja, welke plekjes / allergietjes / wondjes dan ook. Werkt als een trein ja