wil graag jullie mening hebben erover.
We hebben een best vaste vriendengroep, daarbuiten heb ikook nog mensen maar deze
ken ik al lang, deze mensen ken ik goed en deze mensen zie ik graag en vaak..
Nou is het zo dat ik wist dat 2 van mijn vrienden ongeveer een jaar terug op een feest
xtc en de ander speed geprobeerd heeft. Waarover ik flink wat woorden heb gehad,
want met 1 van hun had ik toen een tijdje iets. Hij vertelde ook heel mooi dat het niet
meer zou gebeuren want hij hij vind zelf dat hij verslavings gevoelig is..
Nou mooie woorden maar niets is minder waar. Diezelfde jongen kwam een paar maanden
terug aanzetten met xtc pillen gehad van zijn vader (!!) Even voor de goede orde het gaat
hier over 20 / 21 jarige dus in principe volwassenen. Dat is de eerste keer geweest waarbij
ze met zn 4en gebruikte.
Later bij emporium nog een keer, ik was er gelukkig niet bij. Twee andere vrienden van mij wel
die dit absoluut niet tof vonden, blijkbaar zagen ze er echt niet uit. tanden knarsen, etc
gewoon echt strak staan. Heel kinderachtig hebben ze alle foto;s van hoe ze er toen bij
liepen gewist..
Toen heb ik het er met ze over gehad, dat ik het gewoon echt niet kan waarderen. Dat
ik er gewoon niet tegen kan om ze zo te zien, dat ik zo ook niet zo wil zien. Ik kreeg toen
te horen van we doen het maar heel af en toe, en dan niet als jullie erbij zijn..
Natuurlijk niet wat ik wilde horen maar goed ik ben hun moeder niet..
Afgelopen vrijdag zijn we naar een feestje gegaan, ik en nog een paar hebben het erg leuk
gehad. hun dus niet, niet gedronken niets gebruikt en stonden daar super sjaggie. Ik heb
ze maar links laten liggen en gewoon zelf er een leuke avond van gemaakt met nog een vriendin
van mij die mee was...
Nou gingen ze naar Dancepark afgelopen zondag, mij meegevraagd maar ik had al zon voor-
gevoel dus ben niet gegaan. En inderdaad, weeeer. Deze keer niet 1 maar zelfs 2 pillen..
Kwam er op een gegeven moment weer op toen ik in gesprek was met een vriend, die ik
toch wel echt beschouw als een close. Hij vond dat ik me aanstelde, dat ik een dramaqueen
was dat het allemaal overtrokken was. Als je maar weet was je slikt blabla. Waar ik op
antwoordde als het zo onschuldig is kun je het wel halen bij de kruitvat! En weten wat
erin zit? als ik jou een M & M geef met rattengif denk je ook dat je weet wat erin zit
maar daar ga je ook kapot aan...!
Zo hebben we nog even door zitten discusseren waarna hij uiteindelijk zei van, dan ben
jij straks toch diegene die een probleem heeft met de grote feesten...
eh pardon

Met andere woorden ze gaan het dus ook niet meer voor mij laten. Die troep komt gewoon
VOOR mij. Ik heb echt zitten janken als een klein jong hier...Ik vind persoonlijk dat ze al
een groter probleem dan ze zelf denken. En ik ken ze vrij goed, dus ik WEET dat het geen
mensen zijn die na 3 keer gebruiken zeggen..hmm nee heb er geen zin meer in, klaar.
Ik vind dat het al redelijk enge vormen aan begint te nemen, ze bestellen notabene op
internet die troep!
Net zo normaal als een pak melk halen lijkt het wel...
DAT IS TOCH NIET NORMAAL?
Ik weet dat ik er weinig aan kan veranderen, en ik weet dat IK diegene ben die zich super
druk maakt erom, puur omdat ik om ze geef. Enige wat ik kan doen is hopen dat iets voor
valt of dat ouders er achter komen. En hopen dat dan hun ogen open gaan.
Ik heb hier thuis ook enorm strijd erom gehad omdat mijn moeder in de eerste instantie mij
niet geloofde dat ik er niet aan mee deed, omdat onze groep best hecht was..Ik heb het
thuis gewoon verteld omdat ik niet wist wat ik er mee aan moest..
Ik zie ze kei graag, maar niet wanneer ze die troep gebruiken. Dus heb besloten maar een
beetje afstand te nemen, omdat IK uiteindelijk diegene ben die er kapot aan gaat....
Overdrijf ik?
(sorry voor het lange verhaal)