Adertjes in oog gesprongen -> wel of geen lenzen in?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Adertjes in oog gesprongen -> wel of geen lenzen in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 22:03

Hee!
Heb in mijn linkeroog een paar adertjes gesprongen. Flink rood en prikkende pijn, maar verder gewoon goed zicht enzo dus er is niet veel aan de hand. Maar nu is mijn vraag; kan ik wel lenzen in? Of duurt het dan alleen maar langer?
Heb al gekeken op internet maar wordt er niet veel wijzer van.
Thanks!

laura1987

Re: Adertjes in oog gesprongen -> wel of geen lenzen in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 22:05

Ik zou ze uit doen.
Gun je oog wat rust.
Heb je geen bril die je op kan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 22:08

Ik heb wel een bril, maar die sterkte klopt al niet meer.. ze daar niet bepaald scherp door. Als ik gewoon thuis was de komende dagen had ik mijn lenzen sowieso uitgedaan, maar ik ga vannacht op vakantie dus dan heb ik ze liever wel in als het kan.. Morgen 'gelukkig' lang in de auto, dus kan ze morgen sowieso wel uithouden.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 22:08

ik zou ze even uit houden. heb het zelf ook wel eens gehad en wel mijn lenzen ingedaan, omdat ik ergens heen moest waar ik niet met bril heen wilde, maar voelde niet fijn, voelde me lenzen toen echt heel erg zittten, alsof er zand in je ogen zit. als het even kan, zou ik ze dus lekker uit houden en je ogen rust geven. overigens denk ik niet dat het echt kwaad kan..

sartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 22:10

ik zal wel even met het ook langs je ha gaan krijg je druppels en dan is het wel weg na een paar dagen maar zal geen lenzen in doen kan het nog erger worden

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 22:14

Ah arme Tes! Misschien helpt een kusje van Arno op je knie wel wat Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 22:16

Haha, regel jij die even voor mij? Haha!

Kan dus niet naar de huisarts, aangezien ik over paar uur vertrek. Ik doe dan links maar even geen lens in nee.. Zolang mn oog nog pijn doet enzo doe ik alleen rechts een lens in, dan zie ik nog best scherp..
(Moet ik alleen niet vergeten mijn andere lens wél mee te nemen Huilen van het lachen)

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 23:09

ik heb vaak zichtabre rode adertjes in m'n oog hoor en ik draag gewoon mijn ( harde) lenzen...

Afanaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 00:08

Ik heb dit laatst ook gehad, 1 kant van mijn oog was nog roder geworden omdat ik heel eigenwijs m'n lenzen in wilde, ik heb een week ermee gelopen, toch eventjes geen lenzen... want het vertraagt anders alleen maar...

Later bleek er bij mij ook een bacterie bij te zijn, dus kon ze weggooien, en nieuwe erin doen, toen was het ook gauw over!

Marlies94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 09:43

Mijn moeder had dat pas geleden ook, en die draagt ook lenzen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 10:14

Je kan best je lenzen in als het nodig is. Maar ik zou ze wel uitdoen zodra je thuis bent om ze even een paar uur rust te gunnen. Dan geneest het een stuk sneller.

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 19:01

Ik zeg: lekker laten laseren! Ik had vroeger ook regelmatig gesprongen adertjes en kon mijn lenzen bovendien niet meer inhouden aan het einde van de dag, moest vaak op een gegeven moment mijn bril opzetten. Ruim een jaar gelden gelaserd, en ik moet zeggen: briljant! Wat een verademing, een leven zonder vuiltjes en geirriteerde ogen. En zonder dat lenzen in en uitdoe ritueel natuurlijk!