Alternatief logeeradres voor adhd-kind

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TurdusMerula

Alternatief logeeradres voor adhd-kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 21:28

Hey,

ben op zoek naar een alternatief logeeradres voor iemand haar dochter van 11 met adhd; zij heeft een pgb.
Zij heeft adhd maar is ook een 'nieuwetijdskind'. De moeder zoekt een soort spiritueel logeeradres waar haar kind kan ontstressen door bv. een harmonieze omgeving, gezonde voeding (zonder kleurstoffen en suiker ed), energiewerk, yoga voor kinderen, enz.
Waar men adhd anders benadert dan in het reguliere circuit (volgens de zoekende Knipoog) vaak gebeurt (medicatie, grote groepen in de logeerinstellingen en kinderen die niet altijd tot rust komen).
Het gaat dus om een gevoelig iemand die al iets heeft meegemaakt.

Iemand enig idee voor een instelling of particulier adres?

Groetjes, Merel

Lena01

Re: Alternatief logeeradres voor adhd-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 22:51

zijn zorgboederijen niet wat? Zijn zoveel soorten en maten in.
Zou eens kijken op de site van de zorgboeren Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 00:05

Het eerste wat in me opkwam is een biologische zorgboerderij.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 08:45

Gaat het om bv weekenden,mijn dochter gaat namelijk op kamp in Belgiè dat is 5 dagen.Ze is ook een nieuwetijdskind en erg gevoelig.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 10:07

heb je een pb gestuurt

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 22:07

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 13:07

Ik werk zelf in een "reguliere" instelling en heb ook jaren gewerkt in de logeeropvang. Mijn ervaring is juist niet dat dit grote groepen zijn, max is 6 kinderen, omdat je de kinderen tijdens een logeerweekend of vakantie juist leuke activiteiten aan wilt bieden en dat lukt niet in een grote groep. Wat voeding ed betreft, daarover kun je altijd individuele afspraken maken. Wij hadden heel veel logee's met een dieet en dat was nooit problematisch. Verder wordt altijd gekeken naar het individu, wat heeft diegene nodig om het best tot zijn of haar recht te komen? Wij hadden ook kinderen te logeren met veel "bagage". Als professional word je geleerd om hier op een juiste manier mee om te gaan. De argumenten die dus worden aangedragen om het kind niet in een reguliere instelling te plaatsen voor logeeropvang zijn mijns inziens niet geheel juist. Ik heb altijd wel geleerd dat het allerbelangrijkste is om een plek te zoeken waar zowel ouders/verzorgers als het kind zich het meest bij thuis voelen. Gelukkig zijn in Nederland heel veel verschillende mogelijkheden. Via de MEE is daarover informatie te verkrijgen. Zij inventariseren de wensen en weten waar logeeradressen zijn en kunnen ook bemiddelen in de plaatsing. Ik zou adviseren om contact op te nemen met de MEE in de regio.

Bonnieknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 19:43

hoihoi
ik ben ook al 2 jaar werkzaam in de logeeropvang en heb verschillende instellingen gezien.
zelf heb ik een tijdlang bij another world gewerkt www.another-world.nl maar mijn ervaring daar is dat er ondanks de mooie praatjes op de website (en tevens www.back-to-basics.nl (zelfde eigenaar) er te grote groepen zijn met te weinig en ongeschoold personeel.

daarentegen kan ik je www.hetkinderkwartier.nl wel aanraden. zij hebben logeeropvang in beekbergen in kleine groepen van 4 kinderen en 3 begeleiders of 6 kinderen en 2 begeleiders. er is veel aandacht voor het individu en ze draaien rustige programmas.

succes!!

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 20:32

Beactive misschien een idee.... Zit door heel Nederland en dan ga je eens per maand een weekend met een hele groep naar centerparks... Zwemmen... Allemaal leuke dingen in dat park doen... Groetjes!!