Ik werk zelf in een "reguliere" instelling en heb ook jaren gewerkt in de logeeropvang. Mijn ervaring is juist niet dat dit grote groepen zijn, max is 6 kinderen, omdat je de kinderen tijdens een logeerweekend of vakantie juist leuke activiteiten aan wilt bieden en dat lukt niet in een grote groep. Wat voeding ed betreft, daarover kun je altijd individuele afspraken maken. Wij hadden heel veel logee's met een dieet en dat was nooit problematisch. Verder wordt altijd gekeken naar het individu, wat heeft diegene nodig om het best tot zijn of haar recht te komen? Wij hadden ook kinderen te logeren met veel "bagage". Als professional word je geleerd om hier op een juiste manier mee om te gaan. De argumenten die dus worden aangedragen om het kind niet in een reguliere instelling te plaatsen voor logeeropvang zijn mijns inziens niet geheel juist. Ik heb altijd wel geleerd dat het allerbelangrijkste is om een plek te zoeken waar zowel ouders/verzorgers als het kind zich het meest bij thuis voelen. Gelukkig zijn in Nederland heel veel verschillende mogelijkheden. Via de MEE is daarover informatie te verkrijgen. Zij inventariseren de wensen en weten waar logeeradressen zijn en kunnen ook bemiddelen in de plaatsing. Ik zou adviseren om contact op te nemen met de MEE in de regio.