Ooglidcorrectie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blommen

Ooglidcorrectie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 13:27

Hoi,

10 jaar terug is mijn oog dichtgeslagen in het zwembad. Kreeg zo ineens een hiel in mijn oog.
Dat oog is dus altijd kleiner geweest.
De laatste tijd zie ik er waziger door en krijg ik geirriteerde ogen. En het ziet er ook niet uit.

Nu ben ik bij mijn waardeloze dokter geweest. Hij zei: gewoon geen mascara gebruiken:S

Daar heb ik natuurlijk niets aan... Ik wil mijn oog laten corrigeren zeg maar omdat ik er echt last van heb. Maar ik heb wel een verwijskaart nodig maar die krijg ik echt niet van mijn dokter want het komt natuurlijk door de mascara Slapen Slapen
Als ik in het weekend paar wijntjesop heb zit ie bijna dicht en als ik moe ben gaat ie nog dichter zitten.

Mijn vraag is: Wie weet wat ik kan doen en wie heeft dit ook gehad?

Foto:

Afbeelding

Rebel_Jits

Re: Ooglidcorrectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 13:42

Ik heb ook zoiets, alleen dan niet dat hij dicht valt. Wat kan je eraan doen? Niet veel, hooguit wat camoufleren met make-up en steeds je wenkbrauw optrekken (als je er aan denkt Clown )
Een kennis van mijn moederhad ook 2 ooglidcorrectie's, maar die is er slechter vanaf gekomen Verdrietig Nu hangt alles nog meer. Misschien niet wat je wilt horen, maar dat kan ook gebeuren.

Volgensmij moet er minimaal zoveel mm vel over zijn, omdat ze anders teveel weghalen en dan is nog alles scheef.
http://www.huidinfo.nl/Ooglidcorrectie.html

En gewoon doorzeuren bij je huisarts hoor. Mijn huisarts wou mij eerst ook niet doorsturen, want alles zag er normaal uit. Bleek het chronisch ontstoken Verdrietig ..
En anders een andere arts bezoeken, dat mag gewoon hoor.

sjorsias

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 13:50

als je er echt last van hebt kan je misschien bij een andere arts langsgaan? deze is misschien niet zo moeilijk en gaat niet over mascara beginnen en verwijst je misschien wel door!
zie op je foto ook wel duidelijk dat je ooglid er hangt, plastische chirurgie zou dus zeker een optie kunnen zijn, maar laat je niet misleiden; de ingreep zal nog erg tegen kunnen vallen!

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 13:55

Bedankt voor jullie reacties. Super.

Ik kan helaas niet zomaar naar een andere dokter. Dat mag niet. Binnenkort gaat ie op vakantie en dan mag ik wel naar een andere huisarts.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 13:58

Nog even volhouden tot-ie op vakantie is dan! Succes!

sjorsias

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 13:59

ohh jamemr, ik dacht dat als je niet tevreden bent met je dokter, dat je een vervanger mocht zoeken ofzo? of gewoon nog eens bij hem langsgaan en zeggen dat je gewoon echt doorverwezen wilt worden.
maar als hij op vakantie gaat is het een mooi moment om een afspraak te maken bij een vervanger! succes ermee

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 14:01

Helaas kan je niet zomaar opstappen. Hij verwijst zelden ieman door tenzij je bijna dood lig te gaan. Belachelijk gewoon. Ook kon ik niet alles lezen op het bord bij de dokter. Toen zei die van, je ziet er nog wel goed door terwijl ik amper wat kon opnoemen.

sjorsias

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 14:11

nou zeg, dat gaat echt gewoon nergens over! ik snap niet dat hij je geen verwijskaart geeft, in het ziekenhuis kunnen ze je veel beter onderzoeken.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 14:14

Als het mijn huisarts was dan ging ik daar zitten en ging ik niet meer weg zonder verwijskaart... laat maar een keer zien wat je waard bent, dan weet hij dat voortaan ook.

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 14:16

Oorzaken van een hangend ooglid
Oorzaken zijn o.a.:
- veroudering waardoor het weefsel verslapt
- langdurig dragen van harde contactlenzen. Ongeveer 10 % van de mensen die langer dan 10 jaar harde contactlenzen dragen krijgt een hangend ooglid
- oogoperaties
- ernstige oogontstekingen of ongevallen waarbij veel zwelling van de weefsels van het ooglid is opgetreden.

Dit vond ik op internet. Ik denk dat ik dat laatste heb. Mijn og zag toen gewoon zwart.

Idd sjorsis, echt belachelijk. Die vent is niet eens een oogarts dus hij had me beter door kunnen verwijzen.

Blue Eyes: Ik heb zo vaak al pogingen gedaan om ergens een verwijskart voor te krijgen maar ze zitten je daar aan te kijken of je alles loopt te verzinnen.