Krakende knieën en soms pijn in kniëen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kallista90

Krakende knieën en soms pijn in kniëen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 21:02

Laatst was het weer zover, de pijn in mn knieën was weer terug. Ik was weer eens aan het trampoline springen met de buurkindjes totdat die vervelende pijn weer in mn knie schoot Boos! .
Nu heb ik normaal altijd al krakende kniëen (niet knakkende knieën) maar hier heb ik nooit last van en ik heb dit al heel lang. Ik weet ook niet of het kraken en de pijn met elkaar samenhangt.
De pijn die ik heb zit zeg maar binnen in mn knie (dus geen pijn zoals een blauwe plek of een schram), en voorheen zat het altijd voor in mn knie, maar vorige week zat het ook achter in mn knie, weet even niet zo goed hoe ik het anders moet zeggen Clown . De pijn voor en achter wisselden elkaar af. Het zit ook altijd maar in 1 knie en niet in allebei.
Als ik die pijn heb kan ik soms niet eens lopen, maar ik kan dan in iedereen geval niet traplopen en bukken e.d. Het is meestal na 3 a 4 weken weer over. Laatst was het na een weekje al weer over. De pijn schiet er heel onverwacht in, bv tijdens het lichtrijden of zoals ik eerder zei tijdens trampoline springen.

Mn moeder zei eerst altijd dat het groeipijn was, zij had dit namelijk vroeger ook, maar begint ze zelf ook een beetje te twijfelen of dat het is, gezien ik nu niet echt meer groei (ben bijna 18 namelijk). Nu is mijn vraag dus, weet iemand in vredesnaam wat het is? Clown En zijn er nog meer mensen die dit hebben? Dat zijn 2 vragen maar vooruit maar weer xD.

astriidj

Re: Krakende knieën en soms pijn in kniëen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 23:21

Ik denk dat je last heb van het patellofemoraal pijnsyndroom.
Heb hier zelf ook last van en het is erg vervelend want ik kan bijna niks meer Verdrietig
Wordt overal naar doorgestuurd, maar nog steeds er iets fatsoenlijks uitgekomen.

kallista90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 11:51

Dat zou inderdaar weleens kunnen, het kom behoorlijk overheen.
Heb jij hier vaak last van dan, want ik kan er maarzo 2 maanden zonder ook maar een pijntje in mn knie rondlopen.
Vervelend voor je dat je er zon last van hebt Ach gut

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 11:59

Ik herken het heel goed, ik heb het namelijk ook. Het ligt ook bij de fysiotherapeut maar we gaan er tot nu toe nog vanuit dat het ligt aan mijn lengte (1.93)
Ik heb heel veel last van mn knieen, en idd niet knakkend maar echt krakend. het voelt ook vreemd, over elkaar schuifend bijna. Iedere ochtend moet ik minimaal een half uur op gang komen voordat ik normaal rond kan lopen Clown mijn voeten en knieen doen dan pijn. Het voelt een beetje hetzelfde als te lang in dezelfde houding te hebben gezeten, maar ik heb een goede (dure) matras en beweeg erg veel in mn slaap. Ik kan ook tijdens het wandelen ineens pijnscheuten krijgen in mn knieen waardoor ik weer een tijdje loop te hinkepinken, maar dit houd op een gegeven moment wel weer op.
Op het moment zeuren mn knieen heel erg, het is niet erg pijnlijk maar wel vervelend. het zit bij mij rond de knieschijf, er boven en er onder en wat het is weet ik niet.
Ik heb het wel met meer gewrichten (o.a. pols en enkels) maar het meest met mn knieen.
Ik ben 21 dus (hopelijk Cool ) uitgegroeid maar ik denk dat het mn lengte is, of een vrouwenkwaaltje misschien.

kallista90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 12:16

Dat heb ik niet, dat ik eerst op gang moet komen o.d. Ik heb het zomaar een paar weken niet en dan schiet het er opeens weer in en dan duurt het minstens een weekje voordat het weer over is. En het is inderdaad niet zo zeer pijnlijk, maar vreselijk irritant is het zeker!
En aan mijn lengte zal het wel niet liggen, ben 1.67 Nagelbijten / Gniffelen

Prachtige naam heb je trouwens Pel Pling

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 12:20

Nee, dan verschillen we daar toch in. vervelend hoor Ach gut
Ik heb gelukkig niet dat het een week duurt, het duurt hooguit 1 dag. Doet me dan wel echt pijn die hele dag, de rest van de tijd zeurt het gewoon. Ze zijn wat overgevoelig denk ik.
Ik heb sowieso snel last van mn lichaam, als ik een rare beweging maak merk ik het gelijk aan mn enkels of welk deel dan ook. Mijn nek is ook erg gevoelig, maar mn armen ook.

haha ja he, jij ook Haha!
ben er nu ook wel blij mee maar vroeger vond ik mijn naam echt vreselijk Clown Vork

edit: deze kirsten heeft ook moeite met scheikunde, natuurkunden en wiskunde Clown en word ook docent (maar geen basisschool)

kallista90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 12:46

whaha hebben we meer overeen dan alleen die irritante knieën Clown

Heb trouwens net aan mn moeder gevraagd, en zij had dus hetzelfde vroeger en heeft ook verschillende onderzoeken gehad, maar bij haar kwam er ook nooit iets fatsoenlijks uit. Kreeg ze steeds een vloeistof in de knie gespoten (brrrr Huilen ). Maar bij haar is het toen ze 20 was steeds minder geworden en op een gegeven moment had ze geen last meer van (staat ook op wikipedia dat het vanzelf over moet gaan). Dus laten we maar hopen dat het snel overgaat Knipoog

Tracy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 14:45

Een goeie vriendin van me, die heeft hier ook last van!
ze heeft nu ook last van dr armen..
als het voor de 18e niet over is.. Dan is het reuma

annuh25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:43

Ik heb hier zelf een tijdje geleden ook last van gehad, maar wel alleen in mijn rechter knie. Ik ben ermee naar de dokter geweest, die heeft me doorgestuurd naar de fysiotherapeut, bleek mijn knieschijf naar binnen te zijn gegroeid.. Hierdoor staan ook mijn voeten wat scheef ('t zit blijkbaar dus ook links, maar in mindere mate). Ik heb fysio gehad en voetsteuntjes, want als mijn voeten gecorrigeerd werden, werd mijn knie ook stabieler ofzoiets. Heb er nu geen last meer van.

kallista90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 20:09

mijn moeder zei laatst nog dat ik scheef op mn voeten sta.. mocht ik er hele erge last van krijgen dat weet ik wat ik er mss aan kan doen, bedankt!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 10:21

ik heb ook al sinds tijden last van mijn knieën... de ene keer meer dan de andere. Ben al naar de othopedie geweest in het ziekenhuis , maar die zeggen dat ik gewoon alles kan doen Boos!
Ik heb een tijdje bij de fysio gelopen, maar daar werd het alleen maar erger van. Ik ben zelfs een tijdje ander werk gaa doen, maar dit was veel ste saai (kassa-werk), dus nu ben ik weer terug op mijn eigen afdeling (brood-vlees-kaas).....
Ik ben iemand die veel sport, maar doordat ik nu inde vakantie veel moet werken, heb ik te veel pijn om daarna nog te gaan sporten, dus egenlijk kotm het er niet veel van, ik doe alleen nog aan paardrijden op het moment, maar na de vakantie begint het duiken weer.

Heel normale dingen die iemand anders wel kan, zoals trap lopen of ifetsen kan ik op het moment niet. Boos!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 10:22

tip:
ga eens naar een podotherapeut..die kan zien of je geen last hebt van platvoeten of andere problemen aan je voeten.
dat kan namelijk ook pijn in knieën etc veroorzaken

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 10:28

idd 'n goede podotherapeut zou je denk ik wel kunnen helpen miss dat je idd platvoeten hebt ofzo waardoor niet alles in 1 rechte lijn staat waardoor je last van je knieën krijgt Knipoog

kallista90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 11:58

hmm ok, bedankt voor de tips!

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:19

Ik heb ook zoiets.
Altijd als ik veel fiets (of inspannignen bv: lopen) heb ik achteraf pijn in m'n knië'n.
Als ik m'n been plooi voel je m'n knie echt kraken. Die pijn is echt binnenin m'n knie , tis een rare pijn want ik kan het echt nie beschrijven.
Ben er mee naar de dokter gegaan en ik moet nu kiné volgen.
M'n moeder moet wel nog een afspraak maken met de kinésist Clown
Maar de dokter zei iets dat ik waarschijnlijk oefeningen ga krijgen om m'n quadricepsspier te versterken.

Nu moet ik alleen nog een afspraak maken met de kinésist , maar die is waarschijnlijk in verlof Boos!

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 19:39

Ik heb ook al iets langer dan 2 jaar last van mijn knieen. Ben van fiosiotherapie naar orthopheet geweest.
Fisio maakte het erger en de orthopheet kon niks doen want die zag/merkte niet echt wat. Groeipijn
kon/kan het ook niet zijn, aangezien ik volgens orthopheet uitgegroeid ben. Ik heb er continu last van,
maar let er de ene keer meer op dan de andere keer(volgens mijn ouders alleen als het mij uit komt.. Huilen van het lachen )

Ik heb er bij alles last van; zitten, lopen, fietsen, rijden. Maar heb weinig keus om het niet te doen hé.