Vaak moe.. Wie nog meer?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Vaak moe.. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 17:13

Ik ben de laatste tijd heel vaak moe. Heb nergens energie voor en kan soms mijn ogen niet eens openhouden. Het is meestal zo rond een uur of 3, maar het kan ook 's avonds zijn. Ik eet voldoende, slaap voldoende, sport 2x in de week en ga op tijd naar bed. Ik ben al geprikt voor ziekte van pfeiffer maar dat heb ik ook niet.

Wie herkent het?

Aradis

Re: Vaak moe.. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:14

Het eerste waar ik aan denk ik Bloedarmoede Knipoog
Had mijn moeder ook, en die was ook altijd moe.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:15

Ik herken dit zeker..
Ben je astmatisch of heb je iets anders met je gezondheid?
Ikzelf ben astmatisch en daardoor erg uitgeput omdat mijn longen zoveel energie vragen.
Ben je ook geprikt voor het ijzer en vitamine gehalte?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:15

Heb het ook, als ik het blijf houden na mijn vakantie dan ga ik toch maar eens bloedprikken.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:16

Ik heb het ook, hoef mijn hoofd maar neer te leggen en val in slaap. Maar ik kan ook niet meer sporten, na het traplopen ben ik al zo buiten adem dat ik niet goed wordt.
Ik heb astma, maar de echte reden is waarschijnlijk door mijn hoge bloeddruk. Ik wordt nog onderzocht, maar ze vermoeden dat ik een gaatje in m'n hart heb... (heb ook een ruis bij mijn hart..) dus hoe zit het met je bloeddruk?

Ben trouwens op al het mogelijke geprikt, maar niets aan het handje.

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:48

ik ben nu al 4 maanden, ook elke dag moe, ik slaap goed, ik eet goed.. leefwijze niet verandert ofzo..
ben ook wel benieuwd hoe dit komt.. misschien toch een keer naar de dokter

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:49

jaren terug had ik het ook, viel uit het niets flauw of kreeg zwart voor me ogen pfeiffer en bloedarmoede was het jniet nooit wat kunnen vinden en nu is het over

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:49

Ik ken het helemaal.
Tijdje terug bloed laten prikken, maar dat was allemaal in orde.
En tja...dan mankeer je niks en hoef je niet terug naar de dokter.
Maar ondertussen ben ik nogsteeds moe..

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:50

ik heb het ook. ik heb bloedarmoede overgehouden van mijn zwangerschap, het ging enige tijd beter door aanvullende suplementen en toch voldoende rust en met regelmaat sporten.
Nu ben ik overgegaan op een andere pil (anticonceptie) en heb ik er weer zo erg last van, niet alleen moe maar heb nergens meer zin in voel me erg futloos enzo.

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:41

Ik heb het ook. Maar ben echt de hele dag moe en voel me zo slap. Ik heb er nu 3 kwart jaar last van. 3 maanden geleden bloed laten prikken, maar daar is niets uitgekomen, de dokter zegt dat het mijn leeftijd is (ben 19 jaar).

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:46

Ik ben al 4 jaar altijd maar moe, moe, moe. Mijn sociale leven lijdt er behoorlijk onder, want na een dag werken is mijn accu helemaal leeg. Het weekend gebruik ik voor het merendeel om weer bij te komen.
Ik kan ook altijd en overal slapen, al is het midden op de dag...

Ik heb 4 jaar terug de ziekte van Lyme opgelopen en waarschijnlijk is dat de oorzaak. Maar gelukkig heb ik nu een nieuwe huisarts die me voor verder onderzoek naar het ziekenhuis heeft gestuurd. Hij wil toch een aantal andere mogelijke oorzaken uitsluiten.
Ik loop nu bij een longarts en een KNO-arts en word in September een dag en een nacht opgenomen voor onderzoek.

Juist dat altijd en overal kunnen slapen, kan wijzen op een slaapritme stoornis.

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:47

ik ben ook al een jaar lang erg moe... meestal als ik uit school kom móet ik gewoon even slapen anders red ik het gewoon niet.... heel lastig!

missblonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:48

ik heb mijn leven al last van moeheid. vaak getest op pfeifer en bloedarmoede enzo maar kwam niets uit. Het zijn ook periodes bij mij. Ik heb er mee leren leven veel slapen rekening houden met leef patroon.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:51

Hoe oud ben je? kan het niet komen doordat je in de groei bent?

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 19:08

Hier ook een kandidaat.

Speelt al een jaar of 2 bij mij. Traplopen, op en af, bij elke tree stoppen omdat ik niet meer kan, mn benen willen niet meer verder, geblokeert lijkt het dan wel, heel de dag gapen, ontzettend veel slapen, slechte concentratie.

Ik slaap toch ook niet slecht. 22:30 tot 09:30.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 19:10

hier nog 1 ben al een maand ziek en heb ook extreme vermoeidheid.
Blijkt dat ik fijfer heb gehad en nu op het moment nog naslag van + waarschijnlijk een bijholte ontsteking. maar vooral extreme moeiheid en hoofdpijn

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 19:17

me too Tong uitsteken > zo moe bedoel ik dan
ben niet ziek (voor zover ik weet) maar loop ook al tijden dat ik zooooo moe ben.
Ik raak maar niet bij geslapen..heb echt het idee dat ik wel een winterslaap kan houden en dat ik dan nog moe ben Bloos
heb ook geen idee wat de reden waarvan is.

Hoor het echter wel van meerdere mensen > zou t niet toch iets met het weer/ klimaat of weet ik veel wat kunnen hebben? Als een flink aantal mensen er 'last' van heeft lijkt het me wel toevallig..

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 19:30

als je teveel slaapt kan je ook vermoeid blijven, schijnt het.
ik kan idd ook wel de klok rond slapen maar ik houd me wel strikt aan mijn 7 a 8 uur slaap, nu moet dat ook wel met een baby maar toch.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 19:32

drink je wel genoeg? ik deed dat niet en voelde me vaak uitgeput. nu drink ik keurig ieder uur een mok thee of glas water en ik heb veel en veel meer energie.

wat pashon zegt klopt ook; teveel slapen maakt ook vermoeid.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 19:33

Ik ben 19, ben verder gezond alleen ben ik af en toe wel astmatisch. Ik heb hier wel medicijnen voor, maar die hoef ik allen te gebruiken bij warm weer. Ik heb mij recent nog laten prikken (maand geleden) en daar is geen ijzertekort uitgekomen. Ik denk ook niet dat het aan de leeftijd ligt, een 19 jarige is fit genoeg om dingen te doen.

Oh ja en ik drink 1 1/2 liter water per dag.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 19:34

Ik ben ook vaak erg moe en futloos... Geen Pfeiffer (toendertijd wel een broeder ziekte van ontdekt maar daar hoefde niets aan gedaan te worden) en bloedarmoede is het ook niet. Of ik 7 of 12 uur per dag slaap maakt geen verschil... Ik ben sinds vandaag begonnen met Dagravit Energie en ben benieuwd of ik daar op reageer.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 19:37

Ik liep (en loop) er ook mee
2 keer geprikt op Pfeiffer had ik niet.
Nu was ik ook geprikt op Q-koorts en dát heb ik dus wel, dat kan er ook voor zorgen dat je erg moe bent.
misschien even kijken op http://nl.wikipedia.org/wiki/Q-koorts even je klachten vergelijken aangezien het nu heel veel voor komt (vooral in brabant) kun je je er misschien even op laten prikken.
iig succes er mee!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:33

Nog een kandidaat, ik zit nog steeds te tobben of ik nu wel of niet de huisarts moet bellen. Volgens mijn ouders is het de stress en het weer.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:54

Ik snap niet dat als jullie zo'n last hebben niet gelijk al naar de dokter rennen. Soms kan het met even bloedprikken al te verhelpen zijn...

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 21:24

Als ik het zo lees, zijn de meesten van ons wel al bij een arts geweest. Probleem is alleen met vermoeidheidsklachten, dat als er geen pfeifer wordt aangetoond, het vaak op stress wordt gegooid.
Ik heb nu na 4 jaar eindelijk een huisarts gevonden die me wel serieus neemt. Voorheen wilden ze hooguit een bloedtestje doen en dan werd er niets gevonden... Bij mij is de kans wel groot dat de oorzaak de ziekte van Lyme is, aangezien ik ben gebeten en me pas veel te laat heb laten behandelen.
Ik heb nog wel meer klachten hieraan overgehouden, maar die vermoeidheid is het ergste. Voor gewrichtspijnen en koortsaanvallen kun je een tabletje innemen, maar vermoeidheid...

Ik red me er al 4 jaar mee, maar ben wel blij dat ik nu alsnog door de molen gehaald word...

*edit: typfout*
Laatst bijgewerkt door Yorghos op 07-07-08 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt