Sauna en lenzen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tatjanaa

Sauna en lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 12:58

He!

De komende dagen kan ik bij de sportschool gebruik maken van alle faciliteiten, dus ook sauna's stoombaden ed. En laat ik dat nou net heerlijk vinden.
Ik heb alleen lenzen (zachte maandlenzen van HA). Kan je gewoon de sauna in met je lenzen? Ben een beetje bang dat ze gaan vervormen door de hitte (tussen de 70 en 80 graden).

Kan ik deze beter uit doen of kan inlaten geen kwaad? De vorige keren dat ik naar de sauna ging had ik mijn bril op, die zette ik gewoon af.

Wie heeft er ervaring mee?

Alvast bedankt Haha!

Kirrr

Re: Sauna en lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 13:01

Ik heb net dezelfde lenzen en ik ben er gewoon mee in de sauna geweest, ik had er eigelijk niet eens over nagedacht... Maar ik kan wel vrijwel alles met mijn lenzen, urenlang inhouden, soms slaap ik er zelfs zonder problemen mee, ook zwemmen is geen probleem, de sauna was dus ook geen probleem, maar ik heb er nu wel niet zo heeel lang ingezeten, kan niet erg goed tegen de hitte...

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 13:30

ik denk dat het gewoon kan. met lenzen kan je bijna alles doen!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 18:09

Ik heb daglenzen en als ik een hele dag naar de sauna ga hou ik ze meestal niet in, maar gewoon zo een keer de sauna in bij de sportschool is geen probleem Lachen

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 18:12

Ik heb ze gewoon in en nooit probleem gehad.

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 12:22

Ook bij een hele dag sauna geen probleem. Hooguit dat je ogen een beetje gaan prikken van het zweet, maar dat heb je waarschijnlijk ook zonder lenzen.

Ik ben praktisch blind zonder lenzen (-7 beide ogen) en een bril is al helemaal niet aan te raden in een sauna (die vervormt dus wel en wordt gloeiend heet) en aangezien ik toch wil voorkomen dat ik náást het bankje ga zitten mijn lenzen ingehouden...

en dat gaat prima dus Haha!

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 12:42

Ik draag ook lenzen en ga soms ook naar de sauna en heb nog nooit problemen gehad. Ik hou ze altijd lekker in.