Ik heb gisteren een trap van een paard gehad, met hoefijzer. Het is op m'n scheenbeen, precies naast de spier, op het bot. Gelukkig niets gebroken, maar flink bloeden.
We hebben het gelijk 10 min. onder de koude kraan gehad, en daar lag ik toen zeer charmant op het aanrecht

Het wondje is iets kleiner dan een 1 eurocent, en helemaal rond. Net alsof het paard een kalkoen in had, maar dat was niet het geval. Door al het bloed leek het vrij oppervlakkig..
Bij nader inzien (naar een kennis gegaan, die is dokter) en wat deppen met een tissue, bleek het vrij diep, je kon het laagje zien dat om de spieren zat (hoe heet dat ookalweer, iets met een f?). Zij adviseerde naar de eerste hulp te gaan, en er flink op aan te dringen dat het gehecht werd.
Dus wij naar de eerste hulp, assistente, co-assistente én dokter zeiden allemaal dat het niet gehecht moest worden. Ik heb gaasjes mee gekregen en grote pleisters. En klaar.
Vandaag doet het nog best pijn, ik kán er op lopen, maar dat doet eigenlijk wel best pijn. Het punt is dat ik maandag op ponykamp wil, en dus zo graag mogelijk wil dat het minder gevoelig/dicht is.
Wat hadden jullie gedaan in mijn geval, hechten of niet hechten? Hebben jullie nog tips om het zo snel mogelijk te laten verlopen?
Groetjes Eline