Dazensteken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pommier

Dazensteken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 12:21

Ik ben deze zomer al weer 4 keer gestoken door een daas. Scheve mond
De steek doet al veel zeerder dan die van een mug maar de jeuk is ook veel erger.
Tevens krijg ik enorme bulten na zo'n steek.
Weet iemand wat tegen die verschrikkelijke jeuk, of de enorme bulten ik hoor het graag.

Aeris

Re: Dazensteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:24

Ik ben bij de apotheker geweest en heb panacort gekregen tegen de jeuk en de zwelling. Creme met cortisone, 3x per dag erover smeren...
Voor de enorme jeuk tussendoor heb steeds een ice-pack op mn hand gelegd, dat hielp ook wel Lachen

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:28

Wat ook goed helpt is zalf met lidocaine.
Dat is een verdovende stof.
Het wordt ook wel verkocht als aambeienzalf, en het werkt dus echt tegen jeuk/pijn.

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:04

Op kamp hadden we een speciaal pompje om het gif eruit te zuigen. En verder spuug erop wil ook nog wel eens helpen Tong uitsteken

Joliess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:08

Ik kreeg aerius pilletjes. Maar dit is preventief, ben er namelijk zwaar allergisch voor. Verder smeer ik er nestosyl op als ik geprikt ben, hebt goed tegen de jeuk.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:34

Ik ben in 1 buitenrit 8x in mijn ene onderbene gestoken lol is niks aan te doen ik kan er neit zo heel goed tegen dus krijg enorme rode plekken die uiteindelijk blauw worden en pas na 1/2 weken weg zijn Lachen

Azaron of nestosyl smeren wil wel eens helpen.

stoplicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 19:03

Of Prikweg, maar moet eerlijk zeggen dat dit niet geweldig helpt...

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 19:45

ik heb van de dokter cortisone zalf gekregen en het werkt super Tong uitsteken

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 19:47

ik heb er dus ook mega erg last van.
ik gebruik acutespray die er meteen opdoen en heb ook medicatie maar durf ik niet meer in te nemne i.v.m dat ik erge bijwrkingen kreeg de laatste x

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 19:48

ikke20 schreef:
ik gebruik acutespray die er meteen opdoen en heb ook medicatie maar durf ik niet meer in te nemne i.v.m dat ik erge bijwrkingen kreeg de laatste x

wat kreeg je dan

Eva_vanO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 20:01

Eventjes een doek met azijn er op leggen geeft ook verlichting. Ben eens in mijn voet gestoken door een daas, voet was mega dik en deed echt zeer, was het uiteindelijk een beetje over werd ik weer gestoken door een daas in dezelfde voet. Toen was het helemaal dik.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 20:10

Ben 2! weken geleden gestoken door een daas, de jeuk zit er nogsteeds. Heb 5 dagen met het pootje omhoog gezeten omdat mn enkel zo dik was geworden met vocht van de reactie dat ik niet meer kon lopen! Het heeft een week geduurd voor ik weer goed kon lopen, maar het gewricht doet nogsteeds pijn en jeukt! Heb idd ook die creme en ceterizinetabletten (2 per dag) maar dat werkt de eerste week bij mij dus echt niet.. Echt balen!!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 20:56

kamferspiritus werkt er goed en ook tegen de jeuk.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 21:01

Click away bite relieve helpt daar echt goed voor.
Afbeelding

en revolutionaire nieuwe behandelingsmethode voor het behandelen van jeuk van insectenbeten. Je klikt een paar keer met het apparaatje op de plaats van de insectenbeet. Dit vermindert de jeuk én de zwelling zonder gebruik te maken van plakkerige crèmes en chemicaliën. Care Plus® Click-Away heeft geen batterijen nodig en heeft geen vervaldatum. Zeer compact, handig voor in toilettas of EHBO-set .Care Plus® Click-Away is klinisch getest, veilig voor kinderen (boven de 4 jaar) en gaat meer dan 4.000 behandelingen mee. Het apparaatje werkt door het kracht uitoefenen op kwartskristallen, dit levert een schokje op van hoog voltage en laag ampère. Door de pulsen (ca. 5 keer) wordt de histamine-aanmaak in het lichaam afgebroken. Hierdoor wordt de zwelling en de jeuk gereduceerd. Care Plus® Click-Away werkt het meest effectief als het apparaat zo snel mogelijk na de insectenbeet wordt gebruikt.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 19:56

bedankt voor alle reacties, de bulten zijn bij mij nu aardig weggetrokken maar de jeuk blijft nog steeds. Ik ga eens wat dingetjes proberen.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:58

Morrow_Less schreef:
ikke20 schreef:

wat kreeg je dan

medicijnen of bijwerking ?

bijwerking gyga sloom en totaal geen energie (voor mij een mega straf loop een hele dag te stuiteren)
medicatie moet ik opzoeken

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 20:02

Petulan schreef:
Ben 2! weken geleden gestoken door een daas, de jeuk zit er nogsteeds. Heb 5 dagen met het pootje omhoog gezeten omdat mn enkel zo dik was geworden met vocht van de reactie dat ik niet meer kon lopen! Het heeft een week geduurd voor ik weer goed kon lopen, maar het gewricht doet nogsteeds pijn en jeukt! Heb idd ook die creme en ceterizinetabletten (2 per dag) maar dat werkt de eerste week bij mij dus echt niet.. Echt balen!!

Precies hetzelfde als jou!
Ik heb ook xzall tabletten gehad, en nog een andere, maar daar werd ik heel duf van.
Nu heb ik ceterizine gekregen, maar ben (even afkloppen) nog niet geprikt.
Elke prik die ik heb wordt de reactie ook erger, hebben jullie dat ook?
Ik kan me namelijk niet herinneren dat ik vorig jaar ook zoveel last had.
Veel koelen helpt ook wel, en anders een beetje azijn erop.
Azaron enzo heb ik geprobeerd, maar dan zit ik de hele dag te smeren en het werkt niet eens.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 20:09

medicijnen of bijwerking ?

bijwerking gyga sloom en totaal geen energie (voor mij een mega straf loop een hele dag te stuiteren)
medicatie moet ik opzoeken[/quote]
het ging over de bijwerkingen Knipoog

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 21:59

Ik heb geen jeukbulten van dazen,maar van neefjes, die kleine krengen die s'nachts boven je bed rondzoemen, en stilletjes ergens gaan prikken Clown
Ik heb nu zo'n 7 jeukbulten,word soms echt kriebelig door de jeuk brr!
Wil dit topic even volgen, kijken of er nog bruikbare tips voorbij komen Knipoog

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 22:03

katiavl schreef:
Click away bite relieve helpt daar echt goed voor.
Afbeelding

en revolutionaire nieuwe behandelingsmethode voor het behandelen van jeuk van insectenbeten. Je klikt een paar keer met het apparaatje op de plaats van de insectenbeet. Dit vermindert de jeuk én de zwelling zonder gebruik te maken van plakkerige crèmes en chemicaliën. Care Plus® Click-Away heeft geen batterijen nodig en heeft geen vervaldatum. Zeer compact, handig voor in toilettas of EHBO-set .Care Plus® Click-Away is klinisch getest, veilig voor kinderen (boven de 4 jaar) en gaat meer dan 4.000 behandelingen mee. Het apparaatje werkt door het kracht uitoefenen op kwartskristallen, dit levert een schokje op van hoog voltage en laag ampère. Door de pulsen (ca. 5 keer) wordt de histamine-aanmaak in het lichaam afgebroken. Hierdoor wordt de zwelling en de jeuk gereduceerd. Care Plus® Click-Away werkt het meest effectief als het apparaat zo snel mogelijk na de insectenbeet wordt gebruikt.

Waar zou je dit dingetje kunnen kopen, en hoeveel kost ie?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 22:13