pijnlijke knakkende knieen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

trustHim

pijnlijke knakkende knieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 10:01

Heb hier al jaren wat last van maar het wordt steeds erger. Met name mijn linkerknie doet vaak pijn na lang lopen/staan/rijden. Dit wordt vaak wel minder als ik mijn been echt helemaal buig en de knie dus knakt, dit is echt een hele harde knak en vaak wel een paar x achter elkaar voor de pijn minder wordt. Mijn rechterknie heb ik het ook wel maar minder erg. Nu wordt ik de laatse tijd vaak wakker door pijn in mijn been/knie het straalt dan echt flink door vanuit me knie verder mijn been in, alsof er wat klem zit of zo. Nu wil ik er toch maar een x mee naar de h.a. maar ik vraag me af wat ik dan kan verwachten? Is hier iets aan te doen? Voelt nog het meest alsof er iets mis is met mijn knieschijf (die kan ik ook wel heen en weer bewegen)

Heeft iemand hier ervaring mee en wat is er evt mee gedaan?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: pijnlijke knakkende knieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:10

De huisarts verwijst je hoogstwaarschijnlijk (hopelijk) door naar een orthopeed. Die zal de beweging van je knie bekijken, vermoedelijk foto's maken, en aan de hand daarvan bepalen wat wel of niet. Soms is aanvullend onderzoek nodig, bijvoorbeeld een MRIscan. Een kijkoperatie behoort ook tot de mogelijkheden. En dan is het maar net wat ze vinden.
Maar misschien is je huisarts wel wat terughoudend met doorverwijzen en stuurt hij je eerst naar een fysio.
Je knieschijf hoor je overigens heen en weer te kunnen bewegen. Het klinkt voor mij meer als een kraakbeen/meniscus probleem, maar ik ben geen orthopeed.

Inmiddels ben ik erachter dat het grootste deel van de knieproblemen opgelost kunnen worden, zolang je maar bij de juiste orthopeed terecht komt..... Zelfs mijn 'onvindbare' pijn waar ik 13 jaar mee rondgelopen heb, bleek wel degelijk opgelost te kunnen worden.

Ik zou dus zeggen: gewoon gaan. Als de arts wel een operatie ofzo voorstelt, kan je altijd nog nee zeggen of nog even afwachten, dus wat heb je te verliezen?

Succes er mee!!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 10:13

ok bedankt! doorsturen zou zowieso wel fijn zijn want er is ook nog eens kans dat mijn benen ongelijk zijn (bleek met meten van mijn rijlaarzen een cm verschil te zitten) Op zich heb ik geen problemen met een operatie als daar mijn klachten mee weg zouden zijn, maar dan wel na me vakantie Clown

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 17:19

Denk dat je al wel héél veel geluk moet hebben om überhaupt een afspraak voor eerste consult bij een orthopeed te hebben vóór je vakantie (neem aan dat je een dezer weken op vakantie gaat tenminste), dus een operatie duurt nog wel even, maak je daar maar geen zorgen over. Bovendien kan je ook dat zelf aangeven (ik heb een paar jaar terug mijn operatie uitgesteld tot de zomervakantie, was geen enkel probleem).

Voor ongelijke benen (en ook voor je knieklachten trouwens) kan je ook eens naar een podotherapeut/podoloog gaan die je zooltjes aan kan meten, kan ook al veel helpen.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 23:28

Ernstig herkenbaar. Bij mij begon het zo ook, totdat 1 van mijn knieën finaal op slot schoot en er niet meer uitkwam. Vanzelfsprekend in een paasweekend dus kon pas dinsdag bij mijn eigen HA en direct erop bij de orthopeed terecht. Zelfde dag lag ik al onder het mes en gelukkig verliet ik het ZK lopend.

Bij mij was er een scheur in meniscus en zat er een rafel in het gewricht. Pijnlijke zaak.

Mij lijkt het dus ook slim om je door te laten sturen Ja

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 12:16

Ik heb hier ook last van, ben hiermee naar de ha geweest en die zei dat er niks aan toe doen was.
Toen werd het erger en heb ik de ha gebelt en moest naar de fysio.
De fysio hielp alleen niet en ik werd teruggestuurd naar de ha. De ha heeft me toen doorverwezen naar een orthopeed.
Er zijn toen foto's gemaakt maar daar was niks op te zien. Ik heb toen pijnstillers gekregen en moest weer terug naar de fysio.
Over een paar weken moet ik weer terug naar de orthopeed en ben benieuwd wat er dan uitkomt (MRIscan of kijkoperatie waarschijnlijk)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 12:29

Ga niet naar de fysio maar naar een goede osteopaat. Het kan nl ook dat er iets scheef staat elders in je lijf. Als je dat niet op die plek oplost, maar met zooltjes krijg je meer last.