ik blijf maar eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chris_Fire

ik blijf maar eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 22:29

Zodra ik thuis ben pak ik wat te eten. Zodra ik ergens op een terrasje zit, pak ik wat te eten. Ik zeg altijd nog tegen mezelf dat ik het niet moet doen, maar ik kan mezelf gewoon niet de baas zijn. Op dit moment ben ik zeker niet te dik of te zwaar, maar als ik zo doorga wordt ik dat denk ik wel.

Het is niet zo dat als ik eten pak ik alleen maar ongezond eten pak. Ik pak ook wel eens een stuk fruit of yoghert of soep. Maar van de hele dag gezond eten kom je toch wel aan.

Wat is de beste methode om van al dat eten af te blijven. Ik heb wel eens geprobeert om elke keer als ik eten wilde pakken mijn tanden te poetsen (dan smaakt t namelijk niet meer Clown ) maar ook dat lukte me niet. Heeft iemand de perfecte oplossing Haha! ?

LiNdA1986

Re: ik blijf maar eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:30

Zorgen dat je niks ongezonds in huis hebt Tong uitsteken

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:34

Ik heb het op dit moment ook heel erg.
Ben de afgelopen tijd een beetje afgevallen door een drukke periode. En nu.... Ik eet alles wat los en vast zit. Ken ook geen stop.
Ik pak nu wel gezonde tussendoortjes: indische cake, fruit, ontbijtkoek, crackers. Ik hoop ook dat deze fase snel voorbij gaat.
Volgnes mij is dat de tijd van het jaar

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 22:37

LiNdA1986 schreef:
Zorgen dat je niks ongezonds in huis hebt Tong uitsteken

het maakt niet uit of het ongezond of gezond is. Ik eet alles Tong uitsteken en zo af en toe is niet erg, maar ik blijff maar bezig Tong uitsteken gewoon totdat ik echt super erge buikpijn heb.. Bloos

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:38

Oei dat is heel vervelend! Zou het zo snel ook niet weten...

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:52

Discipline opbrengen lijkt me de enige oplossing. Iedere keer buikpijn is ook niet fijn.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:53

misschien ipv eten, water pakken?
Misschien ligt het aan het weer.. Ik heb namelijk precies het anders om. Normaal eet ik veel en nu krijg ik niets naar binnen Lachen

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 22:55

Happy_Liz schreef:
misschien ipv eten, water pakken?
Misschien ligt het aan het weer.. Ik heb namelijk precies het anders om. Normaal eet ik veel en nu krijg ik niets naar binnen Lachen

Ik heb wel eens dagen gehad dat ik heel veel water dronk. Ik had op dat moment ook helemaal geen zin om ook nog eens te gaat eten. Ik kan proberen dat vol te gaan houden!

Ik heb net uit frustratie de meloen uit het raam gegooit Bloos Het er hier over hebben schijnt ook te werken Tong uitsteken haha

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 23:05

haha.. een meloen uit het raam gooien voorkomt wel dat je hem opeet Tong uitsteken maar meloenen zijn wel gezond hoor Knipoog gooi dan de zakken chips en alle andere ongezonde dingen uit het raam Tong uitsteken

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 23:06

Oef, helaas ken ik dit.. En inderdaad frustrerend is het ook wel. Soms word ik ook gewoon boos op mezelf. Gelukkig is het het ergste voor mij tijdens mijn ongesteldheid. Dat is nu voorlopig over en zit ik weer best snel vol en vind ik het goed...maar soms...ja..vervelend is het wel ...

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 23:19

Happy_Liz schreef:
haha.. een meloen uit het raam gooien voorkomt wel dat je hem opeet Tong uitsteken maar meloenen zijn wel gezond hoor Knipoog gooi dan de zakken chips en alle andere ongezonde dingen uit het raam Tong uitsteken

Jaa zat ik dus ook al aan te denken. Maarja dat is weer niet afbreekbaar he. dusja om dat nou uit t raam te gooien Tong uitsteken haha

Ik ga het tandenpoetsen en het water drinken maar zo goed mogelijk oppakken. Hopen dat het nu wel lukt!

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 23:20

succes dan en we horen/zien wel hoe het gaat Knipoog

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 23:22

Daar heb ik dus ook last van! Kan echt de helen dag door eten, echt een ramp! Als ik maar bezig ben dan is er niks aan de hand, maar zogauw ik vrij ben...

Shawny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 01:14

als ik me verveel ga ik eten Nagelbijten / Gniffelen
ik doe dan altijd iets dat voor afleiding zorgt zodat ik niet aan eten denk om het zo maar even te zeggen *LOL*

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 08:38

Herkenbaar! Ik had daar ook heel erg last van.
Zolang ik bezig blijf denk ik niet aan eten, maar als ik thuiskom of ergens rustig ga zitten dan komt de gedachte 'wat zal ik nu nog eens eten?' bij me op en MOET ik iets eten. Ik at ook gewoon voor de gezelligheid. Omdat ik zo toch stiekem wat kilootjes ben aangekomen ben ik een paar weken geleden heel streng voor mezelf geworden. Ik merkte dat ik vaak echt uit gewoonte naar de kast liep om wat eten te pakken als ik thuiskwam. (hoe erg...) Ik heb toen een tijdje geen snoep meer in huis gehaald en dat werkte wel. Als ik nu thuiskom dan probeer ik mezelf bezig te houden en zo die gewoonte om te gaan eten te doorbreken. Ik doe dit nu 5 weken en het werkt!! En omdat ik zo al een paar kilo ben afgevallen heb ik op een terras of verjaardag ook niet meer zo snel de neiging om iets te gaan eten.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 08:41

Seraphim schreef:
Discipline opbrengen lijkt me de enige oplossing. Iedere keer buikpijn is ook niet fijn.

Ja daar dacht ik ook aan. Eerst at ik vaak chips s'avonds maar heb het mezelf afgeleerd en nu kan ik het laten liggen als het op tafel ligt.

Gewoon tegen jezelf zeggen; Nee, je hebt al andere dingen gegeten.

En ik heb vaste tijden 'ingesteld'.
S'ochtends ga ik uiterlijk tot 12 uur eten als ik niet naar school moet.
En tot kwart over 4 mag ik dingen blijven eten zodat ik met het avondeten nog trek heb.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 08:46

Dit komt vaak voort uit het feit dat je je verzadigingsgevoel niet meer herkent denk ik.

Ik zou:

- op regelmatige tijdsstippen eten
- 5 lichte maaltijden per dag (dan mag je echt veel eten hoor op een hele dag!!!)
- gezond eten met oog voor de goede verhoudingen (makkelijke voor je bord in te delen: 1/4e aardappelen, 1/4e vlees of vervanging, helft groenten, beetje vet)
- geen chips en koekjes kopen
- niet eten tot je buikpijn hebt, maar leren vroeger stoppen en 20 minuten wachten, indien je dan echt echt echt nog honger hebt (en dan bedoel ik echte honger) kan je nog een volkorenboterham of zo met kippenwit nemen.

kadansjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 08:52

Ik haal ook geen lekkere dingen meer in huis....
Aangezien jij ook veel gezonde dingen koopt moet je dat ook niet meer kopen Tong uitsteken
Alleen wat noodzakelijk is, brood, wat fruit en avondeten...
Helpt bij mij wel... Als er niks is kan je het ook niet eten....

Dat van dat tandenpoetsen is wel een goed idee, over 5 weken heb ik een stralend wit gebit dan hihihi, elke dag 6 keer poetsen Pling

kadansjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 08:55

@ poes: wat is kippenwit? bedoel je eiwit?

Oh ja en geen boodschappen doen als je honger hebt!!!
Als ik dat doe dan koop ik de hele ah leeg met cola en koekjes Bloos

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:03

kippenwit? Dat zijn van die schelltjes kip voor op brood.

Eiwit Huilen van het lachen

Geen idee hoe jullie het noemen...

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:23

Zorg dat je regelmaat brengt in je eetpatroon.
Ontbijt goed, lunch en avondmaaltijden en 3-4 keer iets tussendoor.
Op het voedingscentrum staan richtlijnen van wat je op een dag 'moet' eten.
Maak een soort eetlijst voor jezelf, bijvoorbeeld:

Ontbijt 9:00 uur: 2 boterhammen met boter en beleg
Tussendoor 10:30 uur: koek, liga, ontbijtkoek oid.
Lunch 12:30 uur: 3 boterhammen met boter en beleg, stuk fruit
Tussendoor: 15:00 uur: koek, liga ed.
Avondmaaltijd 18:00 uur: volgens voedingscentrum (2 ons groente, 150gr aard. stuk vlees(vervanger), zuiveltoetje
Tussendoor 20:00 uur: koek, liga, oid

Op deze manier weet je precies wanneer je wat 'mag' eten.
Als je dan om 14:00 uur op een terras zit, dan weet je dat je om 15:00 uur iets mag iets eten, bij voorkeur neem je in het begin je eigen tussendoortje mee zodat je ook niet kan doorslaan.
In dat uur heb je dan discipline nodig, probeer jezelf af te leiden van de drang om iets te bestellen.
Neem een flink glas drinken en richt je op het gezelschap. En bedenk steeds dat je over een uur wat mag eten. Als je dat volhoudt voel je je wellicht minder schuldig als je eet.
Voor nog meer tips moet je anders maar even pm-en. Succes!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:25

Als ik zulke dagen heb,dan pak ik altijd LU crackers, ik vind ze , droog, erg lekker en knabbel er een eind op los, er zitten bijna geen calorieen in. Zeg maar een soort ruwvoer, maar dan voor de mens.

Ook zorg ik dat ik veel fruit en groentes in huis heb. Zo kan ik ook lekker knabbelen op een stuk bloemkool of een wortel.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:26

3 keer koek per dag vind ik niet goed, stuk fruit NA de lunch ook niet.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:31

poes schreef:
3 keer koek per dag vind ik niet goed, stuk fruit NA de lunch ook niet.
En waarom niet?

Er staat ook bijvoorbeeld trouwens en oid (of iets dergelijks Clown )

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:35

we kunnen elkaar de hand schudden, heb er ook enorm last van. En zeker als ik ongesteld ben of moet worden is er niks meer veilig Bloos
Ik probeer nu echt na 7 uur niks meer te eten, enkel water drinken en dat scheelt al een heleboel.
Voor mij helpt het ook om te gaan sporten als ik enorme trek heb. Als ik gesport heb, heb ik helemaal niet zo'n last van die lekkere trek meer Lachen (en het helpt om die kilootjes die ik eraan gesnaaid heb, er weer een beetje vanaf te krijgen)