Griep en sporten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brittol

Griep en sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 11:18

Hallo,

Ik ben sinds zondag al behoorlijk grieperig, zit hier echt heel erg mee, want ik wil wel graag bewegen en sporten.
Maar nu is mijn vraag, kan het kwaad als je gaat sporten, of desnoods een half uurtje lopen, als je ziek bent?
Ik heb gelukkig geen koorts, maar ik zit wel de hele tijd te hoesten, verstopte neus, holtes zitten vol.

Heb dinsdag 40 minuten gefietst, wat opzich wel goed ging (wel wind mee), maar ik wil nu ook bewegen.
Dus, kan het kwaad?

Groetjes,
Britt

Anoniem

Re: Griep en sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 11:51

Nee hoor, dat kan geen kwaad. Beetje beweging is juist vaak wel prettig; verstoppingen komen er wat van los en je houdt die nare grieperige spierpijn wat beter in de hand.
Wel rekening houden met het feit dat ziekzijn energie kost, dus verwacht geen prestaties van jezelf. Verder tijdens en na het sporten goed (en verantwoord) drinken.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:06

Als je lichaam nl bezig is met afweerstofen maken, is er geen energie voor ander dingen, of andersom, als je je energie anders gebruikt, kan je lichaam niet voldoende de ziekte aanvechten en blijf je dus langer ziek. Daarbij, als het op je luchtwegen zit (verstopte neus) is je ademhaling ook net optimaal, en krijg je dus ook niet genoeg zuurstof bij grote inspanning, dit leidt tot bewustzijnverlies.
Het hart kan bij een echte griep ook erg lijden en men kan ook gewoon nog steeds doodgaan aan echte griep.

Als je geen koorts hebt, is er meestal geen sprake van griep (virus), maar van verkoudheid.
Frisse lucht en wat beweging (wandelen)zijn heilzaam bij verstoppingen enzo, maar sporten is echt niet goed.
En bij griep (en koorts) is echt bedrust de snelste manier en de veiligste manier om er van af te komen zonder complicaties.

griep
griep
verkoudheid
verkoudheid

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:32

Tja, als ik echt griep heb heb ik nooit zo'n zin om te sporten, maar vaak als ik hoofdpijn heb ofzo en ga dan sporten dan gaat het wel weg en voel ik me een stuk beter na het sporten.
Beterschap nog!

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:38

Ik heb eens met koorts een bekermatch gespeeld :p Ik was wel draaierig en daarna moest ik kotsen, maar ik denk niet dat het kwaad kan.

Ik zou eens een wandeling ofzo gaan doen, in de buitenlucht. Dat doet goed.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:42

Jaa buitenlucht doet ook altijd goed!

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 23:05

LiNdA1986 schreef:
Jaa buitenlucht doet ook altijd goed!

Uhu, ik ben dan ook in de buitenlucht gaan overgeven Clown

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 15:37

Dorienn schreef:
Ik heb eens met koorts een bekermatch gespeeld :p Ik was wel draaierig en daarna moest ik kotsen, maar ik denk niet dat het kwaad kan.

Ik zou eens een wandeling ofzo gaan doen, in de buitenlucht. Dat doet goed.

Dan deed het dus wel kwaad. Je lichaam gaf duidelijk aan dat het teveel was.
Daarbij steek je dan dus ook meteen iedereen in je buurt aan als je een virus hebt.
Ik zou echt niet blij zijn met iemand met een virus in mijn buurt, want ik heb een slecht immuunsysteem en astma, en het is voor mij altijd meteen levensbedreigend omdat ik dan longontstekingen oploop.

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 15:42

Mij is met een holteontsteking altijd aangeraden om uit de zon te blijven, omdat de bacteriën dan alleen maar erger worden.
Opzich kan buitenlucht verder geen kwaad, ik zou zelf wel voorzichtig zijn met sporten, je lichaam moet ook energie houden om de bacteriën te overwinnen Knipoog

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 17:13

Ik zou het niet doen eigenlijk .
Door ziek te zijn geeft je lichaam aan dat het bezig is met het virus en de bacteriën uit je lichaam te halen, en als je je lichaam dan nog extra gaat belasten....
Lijkt me geen goed plan Lachen

Gewoon wachten tot je beter bent zou ik zeggen, en dan er weer vol tegenaan!

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 17:42

Ik heb gister en vandaag gewoon eventjes gewandelt, even frisse neus halen en toch een beetje in beweging, heb verder gewoon lekker rustig aan gedaan. Tis nog steeds niet over en het lijkt ook niet minder te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 18:42

Rustig aan kan je best iets ondernemen,maar als ik ziek ben(zoals nu),heb ik echt de kracht niet te sporten.
Alles draait,oorpijn,hoofdpijn,steken,duizelig..ik kan niet eens autorijden..

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 18:44

maar wel bokken Tong uitsteken