Buikgriepje of iets ernstigs?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Buikgriepje of iets ernstigs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 22:38

een oom van me voelt zich al 2 weken niet lekker heel veel pijn onder in zijn buik..soort krampen zegt hij..soms misselijk en aan de diarree..
hij heeft wel vaker dat hij zo opeens heel erg moet hoesten en veel slijm opgeeft

Hij rookt al iets van 10 jr niet meer hij is bang dat hij misschien darmkanker heeft net zoals zijn vader dat gehad heeft.. herkent iemand iets van deze symptomen? hij wil zelf niet naar de dokter omdatie dus denkt dat hij het misschien wel heeft hij komt overigens nooit bij een dokter

Storm

Re: Buikgriepje of iets ernstigs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 22:42

Beetje dom dat je oom niet naar de dokter wil, als het iets ernstigs is, kan je er beter op tijd achterkomen. Verder vind ik het een beetje vreemd dat je op een forum als deze om raad vraagt, dat kan je nooit zeggen natuurlijk.
Praat met hem en vertel dat het echt nodig is dat hij een dokter gaat bezoeken. Het is lief van je dat je op deze manier om raad vraagt, maar het is natuurlijk niet te zeggen wat je oom heeft.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 22:43

Durf hij ook niet de dokter te bellen op het telefonisch spreekuur? Als hij bang is dat hij het heeft kan hij beter wel zsm naar de dokter gaan. Hoe eerder je erbij bent, hoe groter de kans op genezing is..

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 22:44

Kan van alles zijn (viraal, IBS, diverticulitis, ca, enz enz), dus richting huisarts! Telefonisch su levert niets op, moet lichamelijk onderzoek plaatsvinden.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 22:45

Telefonisch is idd minder duidelijk maar ik bedoelde ook meer dat hij door een gesprek te hebben met de ha mss dan ook makkelijker de stap durft te zetten om er dan toch heen te gaan en zich te laten onderzoeken...

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 22:52

tja hij zegt als hij het heeft wil die het niet weten.. ik weet wel dat ik hem niet verder kan helpen maar hoopte eigenlijk dat iemand hier de symptomen misschien zou herkennen als een buikgriep

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 23:04

Kan ook heel goed iets zijn wat goed te behandelen is.
Laatst bijgewerkt door Nikka op 02-07-08 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 23:04

ik heb buikgriep gehad, maar het enige wat ik aan het doen was, was overgeven. Scheve mond
Geen diaree of pijn in me buik ofzo.
Dus denk dat het dat niet is of hij moet een zware vorm hebben, maar het kan vanalles zijn.
Als je het zeker wilt weten kan die beter naar de HA.