gaatjes door ortho?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Yasmine_

gaatjes door ortho?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 09:16

ik was laatst bij de ortho voor controle, toen hebben ze twee ringen (die om mijn kiezen zaten) eraf gehaald.
daaronder zat viezigheid en toen hebben ze me naar de tandarts doorgestuurd. na kijken heeft hij 3 gaatjes ontdekt.. toevallig op plaatsen waar die ringen zaten Sigaar gebeurd dat vaker ??
ik vind het nog al zonde van mijn gebit ze willen het opknappen en nu zit ik zo met 3 vullingen Boos!
(is vullen pijnlijk?) vind het niet echt een vooruitgang eerlijk gezegd.

maar de vraag: komt het wel vaker voor dat als ze die ringen weghalen er gaatjes zitten ? (ook al poets je goed je tanden)

_Barbara_

Re: gaatjes door ortho?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 09:26

Ik geloof dat je daar wel gaatjes van kan krijgen, want daar kun je niet komen met je tandenborstel. Ik kreeg altijd zo'n spoeling mee om mijn mond te reinigen. Verder heb ik niet zoveel verstand van tanden enzo Huilen van het lachen Ik hoop alleen wel dat bij mij alles schoon is als over een paar weken mijn beugel eraf mag..

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 09:31

ik hoop het ook voor je Knipoog
wij hadden dat fluor niet .. zou slecht voor je tanden zijn ofzo (?)

tandarts vroeg ook meteen of ik ringen om mijn kiezen heb gehad.. dus ik kreeg een beetje het gevoel dat het vaker voorkomt

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 14:29

Ik heb ook een gaatje in mijn kies gehad die waarschijnlijk is veroorzaakt door zo'n ringetje. Weet niet of het daardoor kan maar bij mij was het ook toevallig toen ik die beugel had.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 14:33

Bij mij is ook na het verwijderen van de laatste ringen zichtbaar geworden dat daar gaatjes zitten.
Záten inmiddels. Knipoog
Het kwam duidelijk door die ringen, en mijn tandarts zei bij het vullen destijds dat het vaker voorkomt.
Watjes als ik vragen een verdoving bij het vullen, en zo deed het geen pijn.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 14:36

Ik had zelf geen last van gaatjes door die ringen. Poetste wel mijn tanden erg goed en ook 1 à 2 x / dag met mondspoeling. Maar het lijkt me dat het kan als die ringen niet helemaal goed zijn geplaatst, of als er misschien al een klein gaatje was. Of gewoon omdat je er niet bij kan met je tandenborstel. Kan vanalles zijn. Lachen

Gaatjes vullen valt heel goed mee qua pijn. Alleen wel lastig als ze verdoofd hebben, zit je daar een paar uur later nog steeds met zo'n slapende wang. Clown

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 14:37

Kiara schreef:
Watjes als ik vragen een verdoving bij het vullen, en zo deed het geen pijn.
Mijn tandarts doet dat bij mij automatisch omdat ik erg gevoelige tanden heb. Anders is het voor mij echt niet draaglijk.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 22:32

Ik had ook gaatjes door het dragen van een beugel. Boos!
Mijn beugel was eraf gehaald. De eerste keer bij de tandarts werd er nog wat restjes lijm van mijn tanden afgehaald. Ook al slordig van die ortho, maar goed. Onder die lijm zaten ook gewoon 2 gaatjes.