Geen gevoel meer in rechterhand.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzjuh

Geen gevoel meer in rechterhand.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 17:58

Mijn paard naaide hem er laatst flink tussenuit bij het uit de weide halen. Hierdoor is het touw zo hard door mijn hand heen gegaan dat er wat fikse brandblaren opzitten. Maar dit is dus niet het probleem, meer wat informatie bij het probleem. Het probleem;

het is zondag gebeurd. Gisteren kon ik met mijn hand nog wel voelen, maar alleen op de plaatsen van de blaren niet. Dat leek me vrij normaal. Maar nu heb ik dus helemaal nauwelijks tot geen gevoel meer in m'n rechterhand. Zowel aan de bovenkant niet als aan de kant van de palm van m'n hand. Ook in m'n vingers zit geen gevoel en ik vind dit op z'n zachtst gezegd schijtirritant. Komt dit door die blaren? Dat lijkt mij niet, want die zitten aan de binnenkant van m'n hand, op m'n vingers. En ik heb vanaf de muis van m'n hand ongeveer al geen gevoel meer. Kan het zijn dat er iets bekneld is tussen het touw, al is het maar een fractie van een seconde (het kan niet lang geweest zijn)?

Oftewel, heeft íemand hier ervaring mee? Want ik vind het toch wel wat raar. Niet echt ernstig, want het is niet dik, of blauw, eigenlijk ziet het er gewoon heel normaal uit. Maar ik zou graag willen weten of iemand mij kan vertellen hoe dit komt, of het normaal is en vooral, of dat gevoel snél weer terugkomt. Clown

HarryM

Re: Geen gevoel meer in rechterhand.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 18:02

is je had ook koud of dat niet.. Anders kan je denken aan een afklemming.. ?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 18:13

Ja, ik heb het ook wel eens gehad, maar omdat je nu geen gevoel meer hebt, zou ik toch even een belletje doen naar je HA.
Het lijkt me niet normaal.
Succes iig, was erg pijnlijk, dat weet ik uit ervaring. Bloos

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 18:17

leonihuis schreef:
is je had ook koud of dat niet.. Anders kan je denken aan een afklemming.. ?

Nee dat niet. Ik zou hem alleen bij wijze van spreke heel hard kunnen stoten en het niet eens voelen. Als ik erover wrijf met m'n andere hand voel ik ook alleen aan m'n linkerhand dat ik erover wrijf want met rechts voel ik niet dat erover gewreven wordt. Nagelbijten / Gniffelen

kaatje77 schreef:
Ja, ik heb het ook wel eens gehad, maar omdat je nu geen gevoel meer hebt, zou ik toch even een belletje doen naar je HA.
Het lijkt me niet normaal.
Succes iig, was erg pijnlijk, dat weet ik uit ervaring. Bloos

Het was op dat moment meer schrikken dan dat het pijn deed. Clown Later deed het wel wat pijn maar ik had er een of andere crème op gesmeerd om het weer soepel te maken en toen voelde ik er niks meer van. *Haalt schouders op* Vind het alleen erg irritant, vooral met rijden straks, wordt nog een feest. Clown Als het morgen nog zo is bel ik wel even de HA. Lachen

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 18:36

Uh je bent van plan te gaan rijden met een hand waar geen gevoel in zit? Clown Lijkt me niet handig

Ik zou gewoon nu even de HAP bellen, beter het zekere voor het onzekere hoor Ja

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 18:40

Ik zie er weinig problemen mee aangezien ik een paard heb waarvan ik weinig vreemde dingen hoef te verwachten. Ik kan m'n hand ook nog gewoon bewegen en ik heb het idee dat er weinig ernstigs mee aan de hand is. Ik vind het alleen gruwelijk irritant (ik kan nu ook niet meer tien vingers blind typen omdat ik het streepje bij de J niet meer kan voelen en ik 't dan telkens kwijtraak Koe ). Als het morgen nog niet over is dan bel ik ook gerust wel de HA, maar ik wilde even weten of er Bokkers zijn die hetzelfde hebben meegemaakt en of dat een beetje snel overging. Clown

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 18:47

ik zou toch voor de zekerheid nu maar even bellen, als er een zenuw klem zit en dit te lang duurt sterft ie af, dan blijf je zitten met die gevoelloze hand voor de rest van je leven

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 10:12

Hoi!

Ik heb hetzelfde een keer gehad, alleen dan met een longeerlijn. M'n paard schrok en ging ervandoor en trok daarbij heel hard de lijn door mn handen. Ik kreeg toen inderdaad ook blaren en heb een tijdje geen gevoel in m'n vingers gehad.. Dit trok bij mij vanzelf weer weg.
Hopelijk stelt dit je gerust.

Succes ermee!

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 12:16

Ik heb onlangs bij het opstrooien van de stal mijn pink klem gereden tussen de muur en het handvat van de kruiwagen. Deed enorm zeer en ging bijna tegen de vlakte aan, maar daarna gewoon verder en gaan rijden. Had op den duur ook geen gevoel en pink was koud en de rest van mijn hand warm. Dit kwam volgens de HA doordat je dan inwendig iets beschadigd hebt. Dat heeft even de tijd nodig om bij te komen. Bij mij heeft het ongeveer 2 maanden geduurd.
Mocht je het niet vertrouwen zou ik voor de zekerheid even langs de HA gaan. Sterkte ermee.