keelontsteking

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Klikoo

keelontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 15:39

ik heb sinds donderdag na assernacht last van me keel, maar sinds gister doet het me toch zeer!
ik kan niet meer slikken en alles jeukt. ik denk dus dat ik keelontsteking heb,
maar nou het probleem, want ik ben noooit ziek, dus voel me echt beroerd en weet niet zo goed wat ik er mee aan moet.
wie weet er een wondermiddel? want wordt echt gek van deze pijn, en dit gevoel in me lichaam dat ik niks kan.
Dankje!

nati

Re: keelontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:41

even naar de HA gaan mischien?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:43

Enige wondermiddel is de huisarts Knipoog

Tot die tijd: veel koud drinken Lachen lekker ijsjes eten is vaak prettig.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 18:02

Beterschap Ach gut

Mijn amandelen zijn laatst een week flink ontstoken geweest. Werd ook er ook echt gek van en kon alleen gepureerde dingen eten omdat het echt heel erg zeer deed. Ben ook langs de HA geweest maar die kon niks voor me doen. Moest het gewoon uitzieken en een paracetamol voor de pijn nemen.

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 18:09

Toen ik vorig jaar keelontsteking had, had ik koorts en zere keel enzo. Ben toen naar de HA geweest en heb toen een of ander vies siroop gehad. Maarja, het heeft wel geholpen. Ik heb nu wel snel keelpijn.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 18:12

Ik heb nu ook lichte keelontsteking Haha! Koud drinken, ijs eten en maar gewoon weer wachten tot het overgaat Lachen Wel even opletten dat je geen knobbels in je nek krijgt want dat kan evt duiden op een beginnende Pfeiffer.

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 11:12

Cyn_ schreef:
Toen ik vorig jaar keelontsteking had, had ik koorts en zere keel enzo. Ben toen naar de HA geweest en heb toen een of ander vies siroop gehad. Maarja, het heeft wel geholpen. Ik heb nu wel snel keelpijn.

ik ga zo naar de HA hoop dat hij wat voor me heeft, want ik kan 's nacht van de pijn gewoon niet meer slapen enzo Gaaaap

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:14

Ik heb keelontsteking gehad en kreeg van de dokter Antibiotica capsules. Ze zijn erg vies maar helpen erg goed. Probeer s.z.m naar de dokter tegaan, ho eerder hoe beter!

Ik was ook nooit ziek dus mijn moeder vond het al verdacht. Heb wel een week ofzo als het niet meer was flink pijn geleden.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:17

Als het keelontsteking is moet je eens in de spiegel kijken. Als je allemaal witte vlekken op je amandelen hebt zitten dan heb je zeker een ontsteking.
Helaas is er niks aan te doen. Het moet vanzelf overgaan. Maar het is wel enorm pijnlijk en je kunt er goed ziek van zijn.

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 11:19

ja er zitten witte vlekken achter in me keel als 2 dagen. en ik gorgel met zoutwater en met nog iets wat de pijn verdoofd,
en heel raar maar het jeukt, en ook me mond hoeken jeuken.
Weet iemand hoe dit kan?

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:20

cornelie schreef:
Ik heb nu ook lichte keelontsteking Haha! Koud drinken, ijs eten en maar gewoon weer wachten tot het overgaat Lachen Wel even opletten dat je geen knobbels in je nek krijgt want dat kan evt duiden op een beginnende Pfeiffer.

Knobbels?

Wat voor 'knobbels'?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:20

Ontsteking van je amandelen lijkt me.
Heb ik 2 jaar geleden ook weer eens gehad. Net alsof er iemand met een mes in je keel ligt te porren. Daarbij had ik ook nog koorts en ik voelde me grieperig.

Er zit niks anders op als uit te zieken hoor.

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 11:23

oke dankje Scum Lachen

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 12:38

Verdikte lymfeklieren. Die voel je dan overal in je nek. Pff, gisteravond kon ik ook moeilijk in slaap komen, keelpijn, hoesten etc etc. Gelukkig is het geen straf om met dit weer ijs te eten dus doe ik dat maar Lachen Nog wat over keelontsteking: http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeni ... eking.html

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 13:06

Sammiej schreef:
cornelie schreef:

Knobbels?

Wat voor 'knobbels'?

Kunnen ook opgezette klieren zijn. Ik heb onlangs ook een keelontsteking gehad maar geen Pfeiffer.

Wat ik kreeg voorgeschreven was Ascal. [ook verkrijgbaar bij de apotheek] Dit is een poeder wat je door water moet doen, [ik deed door limonade]
en dan opdrinkt. Hielp bij mij erg goed. En voor de rest ijsjes eten en zorgen dat je keel vochting blijft.
En goed uitzieken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 15:47

Een vriendin van mij bleef een keer door lopen met een keelonsteking,werd met spoed door verwezen en met spoed geopereerd vanwege een abses in haar keel.