Hoi
Ik liep al weken rond met darmklachten, diarree, krampen... Ik was vrijdagavond naar mijn eigen huisarts gegaan en die wimpelde het
maar even af door te zeggen dat ik moet vermageren. (Heeft hij gelijk in, ik heb overgewicht) Maar ik had toch vrij ernstige klachten.
Toen ik deze middag op weg was naar mijn werk kreeg ik me daar ineens een kramp en ik moest ECHT nodig naar het toilet.
Ik heb meteen rechtsomkeer gemaakt en ben terug naar huis gereden. Ik heb gebeld naar een andere arts hier in het dorp en mocht meteen
een uurtje later komen voor een afspraak. Hij heeft mijn bloeddruk genomen, veel vragen gesteld en geluisterd naar mijn darmactiviteit.
Mijn darmen bleken dus veel te hard te werken en ik heb ook vrij veel last van maagzuur en 'boertjes'.
Uiteindelijk zei hij dat het hoogstwaarschijnlijk het prikkelbare darmen syndroom is. Maar omdat mijn mama is overleden aan darmkanker,
moet ik voor de zekerheid maar een maag & darm onderzoek laten doen.
Nu heb ik me even geïnformeerd en het kan verschillende oorzaken hebben. Onregelmatig eten enz...
Na het onderzoek gaan we bekijken wat en wanneer ik het beste kan eten. Het kan ook komen door intolerantie voor lactose, en ik drink best veel
melk. Voorlopig ga ik ook geen frisdrank meer eten en proberen om meer vezels te eten. Ik las ook dat het verder kan komen van angst, depressie en stress. Ik heb mijn moeder onlangs verloren, dus onrechtstreeks kan het denk ik ook daar van komen. Omdat ik me hier thuis niet op m'n plooi voel.
Woon alleen met mijn vader en ik heb nooit een goede band met hem gehad. Lees: ZEER slecht!
Heeft nog iemand 'last' van dit verschijnsel? En wat is er bij jullie aan verholpen?
Alvast bedankt om mijn lange verhaal te lezen!
veel liefs
Nicky
edit: sorry als er al een soortgelijk topic zou zijn, ik vond niet meteen iets