Je haar elke dag wassen of juist niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FleurBscht

Je haar elke dag wassen of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 16:40

Hallo allemaal!
Ik heb van nature erg droog haar. De laatste tijd wordt het nu vaak wat vetter bij de haarwortels.
Ik was mn haar, omdat het zo droog is, meestal maar 2 keer per week, soms 3 keer. Ik lees en hoor namelijk overal dat je haar sneller uitdroogt als je het vaak wast, en het ook erg slecht is voor je haar om het elke dag te wassen.
Nou was ik gister bij de kapper. Ze vroeg wanneer ik mijn haar voor het laatst gewassen had. Ik dacht bij mezelf: Is het zo vies dan Verward. Ik zei dat ik het van de week nog gewassen had. Ze vertelde toen dat ik het beter elke dag kon wassen.

Nou weet ik dus niet wat ik moet doen. Ik heb eerlijk gezegd ook helemaal geen tijd om mn haar elke dag te wassen: Dat kost me 10 minuten meer onder de douche, en om het in model te brengen kost het me nog eens een half uur extra!
Wat denken of weten jullie wat het beste is? Wat doen jullie altijd?

Ik weet trouwens niet of hier al een topic over is.

absque_dubio

Re: Je haar elke dag wassen of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 16:41

Om de dag. Heb verder precies hetzelfde haar als jouw, en om de dag werkt echt het beste. Maar als het echt vet word was ik het gelijk, en is het nog niet vet dan wacht ik liever nog een half dagje. (Ik stijl mn haar, dus na het wassen ben ik al een halve dag beter om het in model te krijgen)

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:00

Bij mijn kapsalon zeiden ze juist dat je je haar niet te vaak moet wassen omdat het dan alleen maar droger wordt. Om de dag is denk ik het beste en werd ook aangeraden bij de kapsalon.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:51

Niet te vaak hoor ik altijd van mijn kapper, liefst maar 2-3x per week.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:57

Inderdaad niet te vaak. Doe het zelf ook 2 a 3 keer per week.

Chantal93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:00

Het ligt heel erg aan je soort haar.
Dik haar is minder snel vet dan dun haar, dus dun haar moet je meestal vaker wassen.
Ik was m'n haar 2x in de week ..

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:04

ik was mijn haar ook om de dag... het is juist heel slecht om je haar heel vaak te wassen!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:06

Ik was mijn haar ook om de dag. Van vaker wassen wordt het te droog en pluizig, van minder vaak wassen wordt het snel te vet.

Het is IMO geen 'regel' dat je je haar elke dag 'moet' wassen, volgens mij is zoiets heel persoonlijk. Het haar van persoon X heeft een andere behandeling nodig dan dat van persoon Y.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:11

Ik was m'n haar elke dag & soms twee keer per dag. Dit omdat ik hele kleine krulletjes heb, en het anders niet uitgekamd krijg en het anders niet leuk kan doen.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:46

De kapper van mijn moeder zegt dat je het zo min mogelijk moet wassen en er zo weinig mogelijk aan moet doen. Anders wordt het sneller vet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 10:22

Als je je haar wast, haal je het vet eruit. Hoe vaker je was, hoe sneller je hoofdhuid het haar weer vet maakt.
Ik heb erg vet haar, eigen schuld, ik was het elke dag. Maar ik voel me vies als ik dat niet doe.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 10:24

Zo min mogelijk wassen, alleen dan geef je je haar de kans om zichzelf te herstellen. Vaak is het even doorbijten met vette haren Vork Maar het wordt er uiteindelijk wel veel beter op Ja
En áltijd wassen met een milde shampoo, liefst eentje die geschikt is voor elke dag oid, maar dan dus niet te vaak gebruiken. Andere shampoo's zijn vaak erg agressief en gebruik ook vooral goede merken, geen fructis ed.

Nothing

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 10:27

Ik was mijn haar iedere dag. Lachen
En dit puur om de reden dat ik krullen heb en het mij veel te zeer doet om te borstelen Clown

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 10:28

chanwanda schreef:
Het ligt heel erg aan je soort haar.
Dik haar is minder snel vet dan dun haar, dus dun haar moet je meestal vaker wassen.
Ik was m'n haar 2x in de week ..

Ik heb erg dik haar, en het is heel snel vet! Dus dit gaat niet bij iedereen op.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 10:29

xMalou schreef:
Ik was mijn haar iedere dag. Lachen
En dit puur om de reden dat ik krullen heb en het mij veel te zeer doet om te borstelen Clown

Wel eens een ronde borstel gehad?
Een ronde borstel, het liefst met haren, niet met dat plastic, borstelt heel zacht, maar haalt alle knopen er uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 10:30

Eigenlijk is het om de dag beter, als je je haar iedere dag wast dan word je haar snel te vet als je het 1 dagje niet wast. Ik was het wel iedere dag, ben te lui om een badmuts op te doen Bloos En alleen natmaken gaat niet bij mij, want dan word het 1 grote klittenbende aangezien ik dik haar heb en kom ik er dus niet meer doorheen met de borstel.

Lau_Ra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 10:45

Ik was mn haar maar 1 á 2 keer per week Lachen

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 10:49

ik was me haar om de dag mijn haar wordt snel vet en gaat dan steil naar beneden hangen geen gezicht. ik heb erg dun haar en om de dag wassen werkt het beste voor

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:31

Ik was mijn haar als het vet wordt. En ik heb de mazzel dat mijn haar niet snel vet wordt! Maar te vaak wassen is niet goed voor je haar en daar wordt het ook niet minder vet van. Alleen maar vetter zelfs omdat de talgkliertjes extra gaan werken vanwege de shampoo.

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:36

Als je je haar elke dag wast, zal je bijna geen dag mee kunnen overslaan omdat het zo snel vet wordt.
Ik was mijn haar ook 2 - 3 keer per week.
Misschien moet je gewoon omzoek gaan naar goede shampoo speciaal voor droog haar. En een crème-spoeling.

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:39

plotie schreef:
Als je je haar elke dag wast, zal je bijna geen dag mee kunnen overslaan omdat het zo snel vet wordt.
Ik was mijn haar ook 2 - 3 keer per week.
Misschien moet je gewoon omzoek gaan naar goede shampoo speciaal voor droog haar. En een crème-spoeling.

ik was elke dag maar kan t ook gerust een dag of wat overslaan..
en ja, ik heb ook van dat rare haar.. normaal/droog, maar wel ontieglijk snel vettig - 3 dagen red ik niet, maar 2 dagen zonder wassen gaat makkelijk oo kal was ik t iedere dag

babbeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 18:11

ik was m'n haar ook elke dag. Als ik 1 dag oversla dan is m'n haar zo vet als ik weet niet wat. En vind dat zoo vies..
En helemaal als ik m'n cap op heb gehad en erg zweet oehh dan is het ook zooo vet. iehll..

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 18:13

Ik was mijn haar om de dag, het wordt snel vet en op deze manier gaat het wel goed.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 18:14

ik mag mijn haar een keer in de week wassen van mijn kapper Lachen Lachen wel gewoon natmaken en uitspoelen.... maar verder niet wassen Lachen

FleurBscht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 19:01

Ik denk dat ik ook maar om de dag ga wassen. Is een mooie middenweg Lachen.
Ik heb al een shampoo voor droog en beschadigd haar. Kga denk ik ook maar weer aan de conditioner (ookal helpt dat niet erg veel bij mijn haar Tong uitsteken).