[LZP] Noodkroon zit los!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[LZP] Noodkroon zit los!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 09:11

Hallo allemaal

Tja zoals de titel luid: Mijn noodkroon zit los!
Er zat al een scheur/gat in. En moet dus dinsdag om half drie terugkomen bij de tandarts.
Maar nu zit dus ook de hele noodkroon los!

Is er iets wat ik nu kan doen?
Mijn pap had het over tandpasta erin doen, en opnieuw vastzetten?
Maar hij is er nog niet helemaal af, hij wipt steeds een milimeter omhoog Nagelbijten / Gniffelen Clown

ikenindi

Re: [LZP] Noodkroon zit los!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 09:20

tandarts bellen? die hebben vast ook wel een weekenddienst?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 09:21

Oeh dat durf ik zo niet te zeggen.

Zal zo eens aan mijn mams vragen!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 09:21

Nou, wat denk je zelf Clown
Tandarts bellen! Die hebben ook weekenddienst inderdaad.
Niet zo rond blijven lopen als je er last van hebt in ieder geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 09:34

Ik heb er verder geen las van. (kies is dood, dus voel er zoiezo al niks in).

Mams is nog niet terug, maar zal het straks meteen vragen!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 22:58

[LZP] > [MW]

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 23:58

Als je er geen pijn aan hebt is het niet zo ernstig. Omdat de noodkroon vast is gezet met noodkrooncement zit die gewoon niet zo stevig. Meerdere mensen hebben er last van.

Je hebt toch bijna een afspraak bij de tandarts, dus ik zou die tand niet teveel belasten en je verder er geen zorgen om maken. De noodkroon had eigenlijk niet echt een functie, maar is meer voor het aanzicht en voor de kauwfunctie. Je hebt toch geen pijn aan de tand aangezien hij al dood is.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 11:39

Laten zitten zolang ie zit. Als ie er echt uit komt weekendtandarts bellen. Idee van je vader is ook niet slecht hoor, maar het materiaal wat een tandarts gebruikt is wel effectiever.
@ Megamutsj: noodkroon is ook bescherming voor de preparatie, als daar iets aan beschadigt pst de uiteindelijke kroon niet meer voor 100%

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 13:02

Megamutsj schreef:
Als je er geen pijn aan hebt is het niet zo ernstig. Omdat de noodkroon vast is gezet met noodkrooncement zit die gewoon niet zo stevig. Meerdere mensen hebben er last van.

Je hebt toch bijna een afspraak bij de tandarts, dus ik zou die tand niet teveel belasten en je verder er geen zorgen om maken. De noodkroon had eigenlijk niet echt een functie, maar is meer voor het aanzicht en voor de kauwfunctie. Je hebt toch geen pijn aan de tand aangezien hij al dood is.

ik heb dit ook bij mijn hoektand.. daar is een endo gestart maar kon het kanaal niet vinden
moet nu naar een endodontoloog.. maar mijn noodvulling is er al half uit..
maar de tand is toch al dood.. ik neem aan dat de tand van zichzelf wel sterk genoeg is toch? die zal toch niet zomaar breken?

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 13:38

Nee idd, ik denk dat de tand zelf wel sterk genoeg is dat die niet zal breken. Maar wat Gabyfedde zegt; Als de preparatie (dus het stompje tand) gaat brokkelen oid dan past de definitieve kroon niet meer.

Als je toch binnenkort naar de tandarts moet dan zou ik niet nog naar de tandarts gaan om nog een keer een noodkroon te laten maken..
Maar dan heb je wel de kans dat je de stomp tand beschadigd. Daarom zo min mogelijk aan die kant kauwen.
De keuze ligt echt aan jou!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:06

Megamutsj schreef:
Nee idd, ik denk dat de tand zelf wel sterk genoeg is dat die niet zal breken. Maar wat Gabyfedde zegt; Als de preparatie (dus het stompje tand) gaat brokkelen oid dan past de definitieve kroon niet meer.

Als je toch binnenkort naar de tandarts moet dan zou ik niet nog naar de tandarts gaan om nog een keer een noodkroon te laten maken..
Maar dan heb je wel de kans dat je de stomp tand beschadigd. Daarom zo min mogelijk aan die kant kauwen.
De keuze ligt echt aan jou!

er is nog niks gedaan voor de rest met die tand..
er is geprobeerd het kanaal te vinden maar dat lukte niet..