Pil en zwangerschapstest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moosje

Pil en zwangerschapstest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 22:50

Ik weet dat je zwanger kunt raken als je de pil slikt (als je ziek bent geweest, of em n keer bent vergeten bijv.).

Nu ben ik de laatste tijd wat aangekomen en ben n tijdje behoorlijk ziek geweest (darmen en dus diarree).
Ben wel 3 weken geleden ongesteld geweest, en moet komende week weer.
Maar ook dat schijnt te kunnen als je de pil slikt en toch zwanger bent.

Mijn vraag is op welk moment je het beste een zwangerschapstest kan doen als je de pil nog gewoon slikt.
Want dat heeft natuulijk ook invloed op je hormonen.

Anoniem

Re: Pil en zwangerschapstest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 23:06

Een zwangerschapstest reageert alleen op hcg, dit zit niet in je pil. Je kunt dus gewoon testen!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 00:10

Hoi,

ja klopt je kunt gewoon ongesteld worden tijdens (de eerste maanden van) je zwangerschap. Dat heb ik namelijk ook gehad.

De meeste testen zijn betrouwbaar nadat je een paar dagen overtijd bent. Of in jouw geval een paar dagen na je 'menstruatie' . Bij twijfel zou ik op een later tijdstip een tweede test doen.

Bij mij was de eerste test negatief terwijl ik achteraf al 8 wk zwanger was. De tweede bij 12 weken was positief.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 00:16

Delphi schreef:
Hoi,

ja klopt je kunt gewoon ongesteld worden tijdens (de eerste maanden van) je zwangerschap. Dat heb ik namelijk ook gehad.

De meeste testen zijn betrouwbaar nadat je een paar dagen overtijd bent. Of in jouw geval een paar dagen na je 'menstruatie' . Bij twijfel zou ik op een later tijdstip een tweede test doen.

Bij mij was de eerste test negatief terwijl ik achteraf al 8 wk zwanger was. De tweede bij 12 weken was positief.

Dat geeft de burger moed, Vork zoals mn moeder zou zeggen. Haha!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 00:49

Hihi, wil je absoluut niet bang maken!!!!!! Ik slikte niet de pil, maar gebruikte de nuvaring. Ook hier werk je met een stopweek. Alleen was mijn stopweek 5 dagen te lang. Dus zou er op neer komen dat je na je stopweek 5 dagen je pil vergeet.

Nu wilden wij binnen korte tijd graag zwanger worden dus vandaar dat ik vrij slordig was. Ik neem aan dat jij nu nog geen kindjes wilt Knipoog

Ik denk ik vertel maar even mijn verhaal anders slaap je zo niet meer Knipoog Ik acht overigens de kans dat je zwanger bent erg klein hoor!!!! Ik ben gewoon een uitzondering Lachen

Slaap lekker

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 10:05

Ik acht de kans ook heel klein.
We zitten idd niet op een kindje te wachten, maar als k wel zwanger mocht zijn, dan is t welkom!

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 16:36

Zit een beetje in het zelfde schuitje. Wel ongesteld geweest, pil vergeten in 1e week Bloos Sinds 3/4 maanden paar kilo aangekomen.

Sinds 4 weken ben ik dus aan het afvallen. Ga op de fiets naar het werk (10 kilometer enkele reis Haha! ) en 1x per week naar de sportschool. Dat allemaal extra boven op het paardrijden en volleybal wat ik al deed. Let op wat ik eet, ben soms zelfs misselijk van de honger maar val niets af.

Zit ook wel eens te denken zou ik een test doen? en dan denk ik vaak ach.... ik ben toch gewoon ongesteld geworden?

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 23:44

tinkiebel, jij kan niet zwanger zijn, ik zie geen enkele 'fout' in je verhaal Lachen

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 00:28

Testen van het huismerk zijn vaak maar 3 a 4 euro, ik snap niet dat je bij twijfel er niet gewoon een haalt..

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 11:27

Armaris schreef:
tinkiebel, jij kan niet zwanger zijn, ik zie geen enkele 'fout' in je verhaal Lachen

ben al een paar keer de pil vergeten in de 1e week de afgelopen 4 maanden. Heb vaak buikkrampen en heb last van diarree gehad. Ben vaak moe en misselijk.

Maar goed misschien is het ook niets. Misschien moet ik mijn suiker maar eens testen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 13:40

Een negatieve testuitslag wil niet zeggen dat je niet zwanger bent...

Ikzelf heb de pil correct gebruikt,zonder gebruik medicijnen of ziekte.Toch kreeg ik vage klachten en heb ik een zwangerschapstest gedaan.
5 testen in verschillende weken,alle 5 negatief (niet zwanger).

Met mijn klachten kwam ik uiteindelijk bij de dokter,en na een bloedtest bleek ik al 14 weken zwanger te zijn.

Volgens de arts kon het wel zijn dat mijn pil een invloed heeft gehad op de tests,nadat ik gestopt ben met de pil,was mijn zwangerschap wel op de test te zien.
Dit is vast heel erg zeldzaam,maar ik wilde het toch maar even zeggen.

Overigens hebben we nu een prachtige dochter Lachen

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:48

Je kan het beste een zwangerschapstest doen als je menstruatie uit blijft. Dus niet als je nog halverwege je strip zit Knipoog
De test valt heel erg soms negatief uit, terwijl je toch zwanger bent, maar die kans is echt heel klein.

Daarbij is de pil heel veilig, tenzij het wordt gebruikt in bepaalde omstandigheden. Dus als je moet braken binnen 4 uur, veel aan de diarree zit, antibiotica gebruikt, je de stopweek langer maakt dan 7 dagen of de pil vergeet in je 1e week. En als je de pil vergeet in de 3e week, moet je OF direct een stopweek houden, OF nog een extra strip slikken (en dus de stopweek overslaan).

FleurBscht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 20:24

Als je de pil slikt en je wilt een zwangerschapstest doen moet je het doen op de dag dat je normaal gesproken altijd ongesteld wordt. Het liefst met je ochtendurine, dat is het meest geconsentreerd.
Succes!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:52

Ik ben in september 2006 gestopt met de pil (microgynon) doordat mn vriend en ik onze kinderwens in vervulling willen laten gaan. Alleen tot op heden nog niks positiefs uit geen enkele tests gekomen. Ook niks positiefs kwam er uit mn diverse vruchtbaarheids testen etc..

Mijn menstruatie is vrijwel heel erg onregelmatig en ik heb vaak hoofdpijn en ben ook vaak aan de diarree ?
Mijn laatste menstruatie begon op 13 juni en dit was 3 dagen ervoor heeft er zo 42 dgn tussen gezeten. Wat nogal erg verschillend is soms dat het er maar 30 dgn zijn en dan weer 34,35,38 enz enz..

Wie kan me helpen hoe ik nog meer het beste kan uitzoeken wanneer mijn vruchtbaarheid kan zijn ?

Ik weet het zelf niet meer heb van alles geprobeerd, en durf ook geen testen meer te doen etc ivm ik al zovelen heb gehad die alleen maar negatief uitwezen.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:25

Possie, nooit nagedacht om eens een verwijzing naa de gyneacoloog te vragen? Temperatuur bijhouden is dan vaak het eerste wat je moet doen. Elke ochtend voor je uit bed gaat even tempen en opschrijven, dus echt als je net wakker bent. Als het goed is zie je in je temperatuur verschil tijdens je ovulatie.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:43

Possie, er bestaan ook ovulatietesten, deze koop je bij de drogist.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 10:07

Rebel_Jits schreef:
En als je de pil vergeet in de 3e week, moet je OF direct een stopweek houden, OF nog een extra strip slikken (en dus de stopweek overslaan).

Dat dacht ik ook. Tot een paar weken geleden.

Als het eenmalig gebeurd maakt dat niet uit volgens mijn apotheker.
Mn zusje had dat probleem laatst, dus k heb t ff nagevraagd.
Zij had wel gewoon haar strip afgemaakt, maar het maakte voor de betrouwbaarheid niet uit werd me verteld.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 18:24

Ik heb wel een verwijzing gekregen van mn HA naar een gynaecoloog moest dan zelf bellen voor een afspraak, en echt wat een en al gezeik zeg moet perse tussen 2 en 4 bellen en ze kunnen/willen ook geen afspraak maken op een vrije dag van me, tja ik heb gewoon geen zin om vrij te nemen voor zoiets als dit. Dan ga ik nu wel eens beginnen met tempen hopelijk bereik ik hiermee meer succes!

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:42

Als je op de dag waarop je ongesteld moet worden niet ongesteld wordt, dus in je stopweek, kan je meteen al de test doen, wel 6 dagen na de geslachtsgemeenschap.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 22:56

Ik ben gewoon ongesteld nu.
Vanaf vandaag, maar heb zaterdag de laatste pil op.
Het duurt altijd n dag of 2/3 voordat k dan ongesteld word.

Wanneer kan k dan t beste een test doen?

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 11:22

9 van de 10 keer is het zo dat als je ongesteld bent je niet zwanger bent hoor Knipoog

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 11:27

Ik slikte de pil ook helemaal correct en ben toch door de pil heen zwanger geraakt en de eerste 3 maanden ook nog gewoon "ongesteld"geworden. Het was wel niet zoveel als normaal maar toch.
Miojn dochter is op dit moment al weer een half jaar en we zijn super blij met haar!
dus bij twijfel gewoon even een test halen !

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 07:58