Interesse in een "gezonde" cafetaria?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Is er interesse voor gezonde cafetaria's

Ja
49 (84%)
Nee
9 (15%)

Totaal aantal stemmen: 58

CleovG

Interesse in een "gezonde" cafetaria?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 12:08

Hoi,

Mijn vader heeft een cafetaria. De laatste jaren is er steeds meer aandacht voor gezond frituren en gezonde cafetaria's. Mijn vader gebruikt het gezondste frituurvet dat je kunt krijgen en de gezondste frites, namelijk de friet van Nature's good, 30% minder vet, 50% minder calorieën en meer vezels.

Zou jij als je dit zou weten, sneller naar deze cafetaria gaan dan naar een waarvan je niet weet wat ze gebruiken?

NdV74

Re: Interesse in een "gezonde" cafetaria?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 12:09

Ja, als dat hier in de buurt zou zijn, zou ik daar zeker eerder naar toe gaan.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 12:10

Ik ook, maar dan moet het niet veel verder weg zijn als de ongezonde snackbars want dan is het niet praktisch

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 12:13

Gaat het dan alleen om gezond frituren of kan je er bijvoorbeeld ook gezonde salades krijgen e.d?
Ik denk dat er best interesse voor zal zijn hoor.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 12:16

DarkShines schreef:
Gaat het dan alleen om gezond frituren of kan je er bijvoorbeeld ook gezonde salades krijgen e.d?
Ik denk dat er best interesse voor zal zijn hoor.

Op het moment is het alleen nog gezond frituren. Er zijn wel schotels waar sla bij zit, maar echte salades zijn er (nog) niet.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 12:17

Zeker weten, laatste tijd voel ik me na de mac echt vies dus ga ik eerder naar de subway en wok.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 12:17

Ja daar zou ik zeker naartoe gaan!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 12:19

Zouden jullie er ook heen gaan als het iets duurder zou zijn dan een "ongezonde" cafetaria?

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 12:21

Ik heb op 'ja' gestemd..
Maar het verhaal is wel een beetje dubbel. Frituren wordt nooit gezond, hoogstens een beetje minder ongezond Knipoog
Gezond zou het zijn als je alleen salades e.d. zou verkopen. Ik snack bijna nooit, wij hebben geen frituurpan, dus als ik ga snacken doe ik dat wel buiten de deur, maar dan ben ik niet echt meer bezig met wat het minst ongezond is... Dan eet ik gewoon waar ik op dat moment trek in heb Tong uitsteken Dus als die 'gezonde' snackbar op dat moment in de buurt zou zijn zou ik dar wel wat gaan eten, maar niet omdat het nou zo 'gezond' is.
Of het iets duurder is of niet zou mij niet zoveel uitmaken. Als het veel duurder wordt wel.

Ik eet ook wel eens bij de Subway, dat vind ik alweer wat gezonder dan frituur.
Laatst bijgewerkt door Figaro op 26-06-08 12:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 12:21

Ik denk dat als je de menukaart verder ook wat toespitst op gezond(er) eten, dat dat zeker extra volk trekt. Maar voor de minder bewuste medemens denk ik dat je de standaard snackbar-dingen niet van de kaart kunt gooien, dan verlies je weer klanten. En een uitgebreidere kaart vereist meer voorraad, en dat is zeker met verse producten niet gemakkelijk. Lastig...

Ik heb een jaar bij exki gewerkt, geen snackbar, maar wel gezonde fast-food zeg maar... http://www.exki.be Misschien leuke ideeën? Soep kun je bijvoorbeeld best bewaren, of per paar porties invriezen...

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 12:22

Jawel, vooral als er toch ook wat gezonde broodjes ofzo verkocht zouden worden. Lachen

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 12:22

Nou, voor gezond eten zou ik wel intresse hebben, maar voor 'gezond' frituren niet. Tenzij er ook andere geoznde dingen op het menu staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 12:29

ja als ik dit wist zou ik eerder naar deze snackbar gaan Ja

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 12:35

Ik zou er zeker voor gaan!

Mijn vriend kwam laatst af met het idee een snackbar te starten met gezonde snacks Haha!

oa actifry frietjes, maar dat duurt lang voor ze klaar zijn (45min) dus dat idee viel in duigen Haha!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 12:45

Als hier in de buurt een "gezonde" cafetaria was zou ik er ook naar toe gaan. Vind gezonde voeding heel belangrijk *LOL*.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 12:49

Ik ook, zal hier dan ook voor kiezen!
Vind het erg belangrijk om gezond te eten.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 14:26

Nee, ik eet waar ik lekker vind en het interesseert mij niet of het gezond is als ik naar een cafetaria ga. Ik ga er namelijk maar een enkele keer heen, en daarmee verpest ik heus niet mijn hele gezondheid.
Patat eet ik omdat ik het lekker vind, en dat zal ik ook altijd blijven doen.
Alles moet tegenwoordig maar zo gezond mogelijk, mensen trappen overal nog in ook.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 14:31

Nee. Ik eet al bijna nooit friet, dus als ik het eens haal dan mag het best gewoon ongezond zijn. Het is tenslotte vette hap.

Alleen als er een vriend bij is die allergisch is voor pinda's, letten we er wel speciaal op dat er niet in arachideolie wordt gefrituurd (hoewel dat voor de rest wel gezonder is dan frituurvet).

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:53

Ik heb op 'ja' gestemd. Bij ons in de buurt is ook een 'gezond' cafetaria. Je kunt daar naast 'gewone' snacks ook wat salades en gezonde broodjes krijgen. Zelf geen ik niks om friet met een snack, maar ik vind wat frietjes met een salade wel erg lekker.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:55

Ik ben vegetarisch en ook nog eens niet dol op gefrituurd eten. Ik zou wel wat meer echte, verse maaltijdsalades willen zien op de menukaarten. Vind de keuzes nu vaak zo beperkt.......... Waardoor je me niet snel in een snackbar/cafetaria ziet. Scheve mond

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:59

Ik heb nee gestemd. Een snackbar in de buurt heeft ook die friet en vind het echt niet lekker, tenminste, niet als ik echt een keer zin in een lekker frietje heb.
Voorheen was het mijn favotiete snackbar (ze hadden echt de lekkerste patat die ik ooit gegeten heb) maar nu ga ik niet meer. Als ik dan een keer friet eet, wil ik ook echt lekkere (en dat heb ik met al het ongezonde eten; als ik het doe moet het lekker zijn!)

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:00

Ik heb nee gestemd. Snacks zullen hoogstens minder ongezond worden lijkt me.
Wel zou ik voor zijn als je ook salades en gezonde(re) broodjes zou serveren. Lachen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:01

Zolang de friet net zo lekker is, niet duurder is en de snackbar niet verder weg is wel Tong uitsteken
Voor lekkere friet rij ik graag een blokje om, wij hebben een friettent in de straat, maar die friet is smerig. Daar ga ik alleen naartoe wanneer ik 's avonds laat zin heb in een kaassoufle ofzo Schijnheilig De andere friettent is wel goed, zit iets verder weg, maar doe dat liever dan!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:04

Kun je niet smoothies introduceren word echt veel gevraagd tegenwoordig. En het is gezond

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:08

katiavl schreef:
Kun je niet smoothies introduceren word echt veel gevraagd tegenwoordig. En het is gezond

Ja
Ben het trouwens ook wel met BrittKitt eens. Als het (veel) duurder word ga ik liever lekker ongezond doen. Bloos