fysiotherapie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

fysiotherapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 19:05

hey,

ik vroeg me af, hoe dat gaat enzo.. bij de fysio..

ik ben 3 weken geleden gevallen op mijn arm, en heb toen tot vandaag niet meer gedaan dan afentoe m'n vingers iets bewegen (zat een chubigrip ofzo om Clown )
vandaag moesten er weer foto's gemaakt worden omdat de pijn alleen maar erger werd (heb 2 keer foto's moeten laten maken)
ik heb niks gebroken.. maar mijn arm is stijf en daardoor doet hij me alleen maar meer pijn!
dat zegt de arts.. dus moet ik naar de fysio..
waar ik me erg op verheug (niet dus)omdat ik mijn arm niet eens recht kan krijgen en al het bewegen vreselijk pijn doet..

dus wat doet een fysiotherapeut??

alvast bedankt Clown

Thats_Me

Re: fysiotherapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:07

Tubigrip zal je wel bedoelen Knipoog

Je krijgt bij de fysiotherapeut eerst een intakegesprek. Daar kijken ze wat je kan en gaan ze wat testjes doen om te kijken wat je wel en niet kan.

Daarna krijg je oefeningen mee die je thuis moet gaan doen vaak 3x per dag en bij de fysio zelf ga je vaak ook oefeningen doen.

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:07

Ik heb nu een paar keer fysio gehad voor m'n voet.
Ze heeft eerst gevoeld waar het niet goed zat en daarna de botjes weer goed gezet.
Je krijgt denk ik ook wel oefeningen voor thuis mee.
Succes Lachen

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 19:15

thats_me: haha ja zo'n ding bedoelde ik Ja Clown
kan die naam echt niet onthouden Clown

miss_djs: dat klinkt mega pijnlijk Bloos

hoop dat ze mij niet te veel gaan beulen, kan echt niks hebben Verdrietig

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:24

Fysio is niet pijnlijk hoor Knipoog

Het kan wel even vervelend zijn maar het helpt jou alleen maar om weer bewegelijker te worden Knipoog Alles gaat op geleiden van de pijn niet dat ze je door je pijngrens heen laten gaan. Wel wordt natuurlijk de grens opgezocht maar dat is logisch want je moet vooruit gaan ipv hetzelfde blijven.

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:29

En als het echt pijn doet moet je het zeggen. Dat zei mijn fysio ook tegen me.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 21:23

oww ok, dan valt het vast mee Lachen

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 21:36

Fysio deed bij mij wel pijn.. Het werd eerst een paar keer ingetapet en ik moest er rust mee houden en daarna oefeningen. Maar omdat het zoveel pijn deed ben ik er snel mee gestopt.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 08:23

Bij mij deed het ook af en toe pijn.... Ik had mijn elleboog uit de kom en na 7 weken gips moest ik weer proberen om hem recht te krijgen, wat dus echt niet lukte. Af en toe boog die fysiotherapeut hem toch wel iets verder door dan eigenlijk ging en dat deed flink pijn. Maar achteraf heeft het me wel veel geholpen om mijn arm weer te kunnen gebruiken.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 09:26

ik krijg steeds meer zin in naar de fysio gaan Tong uitsteken
nee, k moet wel..

k moest er ook heen (las ik net pas) om weer te vertrouwen in m'n arm, dat ik hem wel kan gebruiken, en sommige momenten krijg ik hem wel recht, en soms ook weer niet.
en ik denk waarneer hij recht is, dat ik nog veel veel zou moeten kunnen en word dan helemaal gek omdat het niet lukt Clown

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 09:38

fysiotherapie is helemaal niet zo eng hoor Lachen
ben er zelf nog nooit geweest ,maar mijn mams wel (en t heeft goed geholpen dusja Lachen )

(ben wel eerstejaars studente, dus het is niet zo dat ik helemaal niets ervan heb gezien.. de bedoeling ervan is om je beter te maken, dus als je met die positieve instelling erheen gaat met het idee dat je er zelf óók wat aan kan doen dan ben je al 60% op weg Lachen )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 09:41

Fysiotherapie is fijn!
Je krijgt goede tips mee, de massage en oefeningen helpen goed en uiteindelijk zorgt het voor sneller herstel.

Tja, soms kan het inderdaad wat pijn doen. Maar liever even wat pijn, dan een arm of been dat je de rest van je leven niet meer voor 100% kunt gebruiken. Toch?

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 19:30

Eng is het zeker niet. De fysiotherapeut houdt echt wel rekening met jouw gevoel. Het is wel belangrijk om aan te geven wat je voelt. Ik ben zelf ook naar de fysiotherapeut geweest voor mijn arm en ze gingen bij mij met stroomkopjes werken en met verschillende bewegingen van de arm. Kreeg ook oefeningen voor thuis. Soms was het wel eens vervelend, maar als ik dit aangaf werd het aangepast. Succes in ieder geval.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 19:49

Als ik jou was zou ik naar een manuele therapeut, die kunnen en weten veel meer dan een fysio

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 20:56

maar kan ik dat wel doen? niet naar een fysiotherapeut gaan maar naar die andere * Clown *

ik heb van het ziekenhuis een brief gekregen, die ik moest geven aan de fysiotherapeut.
na 3 weken moet ik dan terug komen in het ziekenhuis..

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 10:40

Ik loop ook bij de fysio. Ben er bijna mee klaar Lachen Maar daar heb jiji natuurlijk niks aan Ach gut
Als je veel pijn hebt aan je arm dan moet je dat aangeven, als je een goede fysio hebt dan laat hij je dan geen oefeningen doen waarbij je pijn hebt. Ik heb een tijd gehad dat ik vreselijk veel pijn had en toen liet hij me minder doen, als het beter gaat dan laat hij me uiteraard meer doen.
Verder hoef je er niet tegen op te zien! Het stelt niets voor, en waarschijnijk krijg je oefeningen die je thuis elke dag moet herhalen.
Heel veel succes!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:07

Een fysio luistert wel naar je als je aangeeft dat iets echt heel veel pijn doet.
Ik ben ook een tijd geweest, mijn paard had me tegen mijn bovenbenen getrapt en daardoor waren mijn spieren gescheurd. Kreeg dus hele erge littekens op mijn spieren, die zij los heeft gemaakt en soepeler.
Ik moet zeggen dat het echt heel erg pijn heeft gedaan, maar nu ben ik blij dat ik ben geweest, want eerst kon ik niet eens normaal mijn benen tegen elkaar doen en dat kan nu weer.

Dus niet te bang zijn, het is best uit te houden, en als het dan beter is ben je alleen maar heel erg blij dat je het hebt gedaan.

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:20

ik had ook een vraagje,
ik ben vandaag voor het eerst naar de fysio geweest omdat ik al weken lang eigenlijk overal ontzettende (spier)pijn heb zonder ecth een reden.
En dan o.a. in mijn nek die ik amper kan draaien.
nu ben ik daar net vandaan en moest ik wat dingen doen, die overigens best veel pijn deden, vooral als hij op bepaalde plekken heel hard duwde.
maar daarna heb ik een soort nekmassage gehad ofzo nou dat deed ook gruwelijk veel pijn en daarna was ik echt heel duizelig en nog steeds ben ik heel erg duizelig en heb nog meer pijn dan dat ik al had. Ook op plekken in mijn rug nu waar ik eerst niet eesn echt veel last van had. Verward
Hebben andere dit ook wel is gehad?? want ik voel me echt zwaar ellendig erdoor Verdrietig

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 19:48

Nee hoor die brief kun je ook aan de manueel geven. Een manueel heeft daarvoor fysio gedaan.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:29

Ja.. ik zit nu bij een masseur. Op het moment dat het daar ligt doet het altijd erg veel pijn, omdat mijn arm/nek/rug spieren vast zitten. Daarna heb ik wel veel minder pijn, dus een halfuurtje pijn hebben heb ik er dan wel voor over.

Maar dat je duizelig wordt lijkt me niet goed!!

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 22:19

en nog steeds heb ik ontzettende last Verward

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 22:22

Je kunt het ook wel wat tijd geven llittlellady Knipoog

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 22:37

Nouja tis al ander halve dag zo Verdrietig
maar ik blijf afwachten en moet dinsdag zoizo weer terug Lachen

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 18:23

pff vandaag weer massage gehad en daarna na het opstaan flauwgevallen Verward
fijn zo'n fysio Boos!
Heeft iemand hier dat ook al is gehad??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:06

Dan heb je waarschijnlijk te lang gelegen en te snel opgestaan.
Dat ligt níet aan de fysio. Als je dat thuis doet, gebeurd hetzelfde Knipoog
Heeft met de doorbloeding van je hersenen te maken.

Volgende keer gewoon even wat rustiger opstaan, en zorgen dat je genoeg water drinkt.