Allergie katten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SuuZzel

Allergie katten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 17:08

Een vriend van mij is allergisch voor katten..
Helaas voor mij heb ik er 3 in huis, die niet buiten komen..
Wat kan ik doen, om het voor hem dragelijk te maken en zo toch gezellig op bezoek te kunnen komen?
De katten komen overigens alleen in de huiskamer en de gang, andere gebieden zijn verboden terrein Knipoog

Mila87

Re: Allergie katten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 17:48

er zijn wel allergie tabletten die het wat draaglijker maken..even langs de huisarts, misschien ook wel bij de drogist.
het is een nare allergie, ik heb er zelf ook last van. gelukkig groei ik er al overheen want vroeger kon ik niet in de buurt zijn van katten of ik kreeg een benauwde aanval, jeuk en rode plekken.
nu krijg ik alleen last van jeuk als ik lang met mn eigen kat op de bank zit (heb zelf een kortharige kat, europese korthaar, en dat gaat nét,moet geen pers nemen Clown )

heel veel kun je er niet aan doen..het hangt in huis.
heeft niet veel te maken met de haren/vacht van de kat maar met de huidschilfers..die draag jij mee, die zitten al in je huis en krijg je er zo snel niet uit. je vriend is dus allergisch voor de schilfers Knipoog
kan hij ook hebben bij honden (maar dat heb ik niet) en vogels zijn dan ook geen goed idee..die schilferen ook heel erg.

heeft in mn ouderlijk huis 4 jaar geduurd (katten waren al 4 jaar weg) voordat ik geen verschijnselen meer vertoonde, veel keelontsteking. mn moeder dwijlde de vloer dagelijks heel grondig en zoog alles uit.
je werkt het niet zo gemakkelijk weg helaas Knipoog

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 17:51

Mensen kunnen in verschillende mate overgevoelig zijn voor katten..
van traanoogje, tot stervensbenauwd..

Ik hoop voor jou dat je vriend, niet al te heftig reageert op de allergenen die
aan je kat kleven en door je huis zweven.. Zeker als je er 3 hebt!!

Hij moet wel heel veel van je houden, als ie bij je thuis komt!! Knipoog

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 18:01

Bij mijn vriend helpen hooikoorts tabletten met loratidine erin wel redelijk/goed. Die kun je gewoon kopen bij de drogist.

Mijn vriend is overigens behoorlijk allergisch voor mijn HTK kat (krijgt meteen van die rode traanoogjes), maar niet voor de katten die mijn moeder fokt (Heilige Birmanen, die hebben halflang haar). Ik ken meerdere mensen die dit hebben, die dus niet allergisch zijn voor de katten die mijn moeder fokt, maar wel voor veel andere katten.

Een allergie heeft ook niets te maken met de haren van een kat, maar met de huid (huidschilfers), dat is in ieder geval hoe het mij is uitgelegd. We gaan nu samenwonen, maar mijn HTK kat kan dus niet mee, gelukkig kan hij gewoon bij mijn huisgenootjes blijven wonen. Ja Er komen hier (bij mijn vriend en mij) nu dus straks wel 2 heilige birmanen wonen, want ik ben nu eenmaal gek op katten, en gelukkig is hij voor die katten dus niet allergisch!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 23:00

3 katten en dan alleen in de huiskamer en gang? die hebben wel meer ruimte nodig hoor, of je moet een mega kamer hebben.
Het feit dat ze verder nergens mogen komen haalt niks uit voor de allergie van je vriend want jij neemt toch haren en schilfers mee door de rest van huis. Is je vriend getest voor allergie voor katten?

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 10:42

Je kunt wel met je vriend in de keuken gaan zitten, maar dat helpt niks en ik spreek uit ervaring. Als ik bij mijn vriendin ben die twee katten hebben dan heb ik er ook last van. Ook al gaan die katten naar buiten toe of wat dan ook. Die haren die vliegen overal!

ghisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 10:51

Hij kan via de huisarts hier medicijnen voor krijgen. Ik slik zelf dagelijks aerius
(is een van de weinige met weinig bijwerkingen) en werkt bij mij prima voor de vele allergieen die ik heb.
Wat ook werkt is van die kale katten nemen, maar het oog wil ook wat Haha! Knipoog

En echt de haren zweven overal, dus ook waar ze niet mogen komen.
Of met dit weer gewoon lekker buiten op het terras of in de achtertuin

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 10:51

Je kan luchten wat je wil maar - ik spreek uit ervaring- het helpt waarschijnlijk niet veel voor hem..

Ben zelf ook allergisch en als ik in een huis kom met katten (hoe goed gelucht, gestofzuigd etc ook) word ik ook ontzettend benauwd, traanogen, niesen.