Te hoog cholesterol?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sieppus

Te hoog cholesterol?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 12:06

Ik moest afgelopen week naar het zieken huis voor een bloedonderzoek. Ik werd al 3 jaar niet meer ongesteld( Haha! ) en had al erg veel onderzoeken achter de rug. Dus zei mijn gynaecoloogdat ze mijn bloed wilde gaan onderzoeken. Om een heel verhaal kort te maken heb ik een hyperprolactinoom!!! (een kleine tumor in de hypofise die je hormonen regeld, zit in de hersenen) Niks ernstigs, want er is medictie voor en de MRI scan wees uit dat er bijna niks te zien was. Nu had ze wel een probleem met iets anders! Ik schiet in de stress...Wat kan dat dan zijn? 'Ja' zei ze;' in het onderzoek kwam wel naar voren dat je een te hoog cholesterol hebt!' Nou, dat had ik dus nooit verwacht, moest er wel een beetje om lachen! Je gaat voor iets ernstigs en je hebt een te hoog cholesterol!!!

Rebel_Jits

Re: Te hoog cholesterol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 15:50

Er valt mee te leven, of niet Knipoog

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 16:02

Dit is misschien meer iets voor MW Lachen

Gelukkig dat het meeviel overigens!

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 22:03

LZP -> MW

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 22:06

Nou ja, een te hoog cholesterol kan wel gevaarlijk zijn, zeker op latere leeftijd. Hoog was hij?
Er zijn echt heeeel veel mensen die een iets verhoogd cholesterol hebben.
Ik had een gehalte van 9.3 en dat is dus echt veel te hoog. Heb nu medicijnen, 1 pil per dag. En het is nu gedaald naar 6.2.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 10:11

Mijn cholesterol gehalte was 7.4. Ik probeer nu eerst een beetje op mijn eten te letten, visolie capsules en niet teveel vet vlees enzo. Geen gehard vet!(daar gaat mijn chips) Vork Maar goed, beter op mijn eten letten dan op mijn 30 een zware aderverstopping en een dotteroperatie.
Zijn er nog meer bokkers met een te hoog cholesterol? En nee je hoeft niet te zwaar zijn om dit te hebben. Ik ben zelf 172 en weeg 60 kilo. Bij mij is het erfelijk. Dus als er hartfalen in je fam zit moet je je eens laten prikken..... Haha! Lekker wijs op de donderdag ochtend! Vork

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:32

Ik heb het dus ook.
En...tadaaaa...... Ik ben ook niet dik. Ik ben 1.63 en weeg 60 kg.
Inmiddels is het bij mij al gezakt hoor. Ik had 6.8 en zit nu rond de 6. Ik ben erg op mijn voeding gaan letten en (veel) meer gaan sporten. Dit heeft echt geholpen. Niet alleen voor mijn cholesterol maar ook voor mijn bloeddruk. Die was namelijk ook te hoog. Bij mij is het idd ook erfelijk.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 17:06

Ik heb het ook, bij mij was het 5.8. Ik eet een stuk gezonder, afvallen kan ik niet want er kan niks af dus ben benieuwd wat het over een tijdje is.