Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jesvoltige schreef:heb je verder met muggen bulten (of van andere steekbeesten) nog nooit zoiets gehad??
raar... ik krijg het idd ook als ik heel erg krab
Flutterby schreef:ik krijg die spikkels vanzelf..
ben enorm gevoelig/ overgevoelig/allergisch voor muggenbeten.. zonder te krabben krijgen ze al de grote van een pingpongbal, en dat word erger naarmate de tijd verstrijkt.. zonder dat ik mijn 'middeltje' inneem krijg ik dus die uitslag (na ongeveer 3 weken, als de bult helemaal weggetrokken is) als ik mijn middeltje wel inneem is de zwelling (knalrood, keihard en enorm warm) binnen 2 dagen weg en hou ik alleen een grote blauwe plek eraan overheb t een keer zo erg gehad dat mijn hele kuit (en die zijn nogal.. uit de kluiten gewaseen bij mij
) een grote bult was, ik was op t strand/duingebied een stukje gaan lopen en ben toen blijkbaar gestoken.. 10 minuutjes later was t 1 grote bult
> ik zeg niet dat het hetzelfde is, maar je zou die druppeltjes misschien kunnen proberen om te kijken of het helpt tegen de uitslag en de jeuk? pb maar als je meer wilt weten
wat overigens goed werkt om snachts niet gestoken te worden: ventilator kopen, he;le nacht aanzetten en richting op jezelf (ze houden niet van wind/ worden weggeblazen, ik word écht nooit meer gestoken thuis!)