Vliegt jouw leven ook voorbij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JoCo

Vliegt jouw leven ook voorbij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 16:12

Hebben jullie soms ook het gevoel dat je leven voorbij vliegt, zonder dat je er echt van geniet?

Zelf heb ik een fulltime kantoorjob, een eigen woning + stallen, een huishouden, geef les op de manége en rijdt zelf natuurlijk ook.

Als ik al eens een keertje een momentje vrij heb, is er altijd wel een karweitje wat nog opgeknapt moet worden
(en doe ik het niet & ga bvb even luieren, voel ik me énorm schuldig).

Ben ik met iets bezig, spookt er al door mijn hoofd wat ik straks nog allemaal moet doen.
Verdrietig
en daardoor geniet je nu net NIET vind ik, door constant met dingen in je hoofd te zitten! Je bent met iets leuks bezig, maar beseft het niet eens!

Soms denk ik als ik in mijn bed lig, als ik zo doorga, ben ik oud voordat ik het goed en wel besef!

Hebben jullie dat ook? Of hoe zorgen jullie ervoor dat in je drukke leven, je ook echt stilstaat om even te genieten???
Of beter verwoord: hoe besef je dat je eigenlijk met iets bezig bent, waarvan je moet genieten?

Zesiram

Re: Vliegt jouw leven ook voorbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 16:13

HIer nog één! Ik kwam er van de week achter dat ik niet eens tijd had om mijn nagels te knippen, mijn paard staat al een tijdje stil ivm tijdgebrek etc.
Ik weet soms van voor niet wat mijn achterkant aan het doen is. Mijn grootste wens is dan ook dat de dag eens 48 uur duurt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 16:16

Ik mediteer. Plan afspraken in mijn agenda met mijzelf. alleen. denk dan na over wat ik wil doen. een strandwandeling, naar het bos, thuis lekker in bad, een ritueel, een boek lezen dat mij helpt te ontwikkelen of na te denken over dingen.

stoppen dus met rennen en moeten. stil zijn, alleen zijn en tijd nemen voor jezelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 16:17

trouwens, boek van Eckhart Tolle: leven in het NU is ook een mooi boek om te lezen als je hier mee bezig bent Lachen

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 16:18

ik heb hetzelfde probleem...vind het ook moeilijk om te 'genieten', dus ik kan je geen raad geven. Ik constateer wel dat dit gevoel ál sterker word naarmate ik ouder word. En het ergste is...ik wil nog zoveel....
Laatst bijgewerkt door freespirit op 24-06-08 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 16:18

Alsof ik tijd heb om te lezen Tong uitsteken
Is dat het boek wat ze ook bij Oprah hebben besproken? Tijdens mijn bevallingsverlof heb ik dat volgens mij gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 16:19

genieten is voor mij kleine dingen zien. lucht van versgebakken brood buiten, dieren, mooi weer, onweer, mn lief die staat te koken, een smsje van een vriendin.

heb het een tijd errg moeilijk gehad die dingen te zien, maar ook dat hoort erbij. daarna, zie je ze alleen maar intenser Ja

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 16:20

suze_ schreef:
Ik mediteer. Plan afspraken in mijn agenda met mijzelf. alleen. denk dan na over wat ik wil doen. een strandwandeling, naar het bos, thuis lekker in bad, een ritueel, een boek lezen dat mij helpt te ontwikkelen of na te denken over dingen.

stoppen dus met rennen en moeten. stil zijn, alleen zijn en tijd nemen voor jezelf.

O zeg, dat vind ik nu eens een leuke tip: een afspraak maken met jezelf!!!! Mediteren zegt mij niet zo veel, maar ik zou wel in mijn agenda 'ik-momenten' kunnen plannen, en bewust iets doen wat ik heel leuk vind!
Ge 'k meteen proberen!
Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 16:23

is heerlijk echt. ik ben 1 dag minder gaan werken en dat is 'mijn' dag. ga ik naar mn favo zweefwinkel, koop boekje en daar lekker lezen met kopje thee. steentjes kijken, wierookje halen, soms even langs bij psychologe (waar ik zo lekker kan ouwehoeren dat ik dr over denk mn hele leven daar gewoon af en toe heen te gaan Haha! ) thuis mooie muziekjes aan, lekker lang in bad. lekker koken voor mezelf. mooie film of serie op savonds. ik vind het echt zalig en zit weer veeeel beter in mn vel sinds ik dit doe Lachen

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 16:27

herkenbaar! nu ik op curacao woon 'moet' ik minder dingen, ondanks fulltime baan en eigen salsa-dansschool en showgroep.
Ik heb het huishouden uitbesteed, dat is hier te betalen en dan heb ik meer ik-tijd! Ben allang gestopt met me schuldig voelen als ik tijd voor mezelf neem, want waar zou ik het anders allemaal om doen? Dan wordt het meer 'overleven' ipv leven... Ik begrijp je heel goed hoor, het 1000 dingen moeten komt ook hier voor, maar dan zit er niks anders op dan even aanpoten, en daarna tijd voor jezelf nemen......
Laatst bijgewerkt door Girley_ op 24-06-08 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 16:32

Ik werk bewust niet fulltime omdat ik behoefte heb aan rust, en eigen tijd. Ik wil me niet continu opgejaagd voelen, en van alles moeten. Ik wil een beetje kunnen ronddolen, niksen, dromen..

Dat betekent wel minder geld, ja. Dat is een bewuste keus. Zolang ik mijn paarden kan betalen, en af en toe eens weg kan is dat goed. Ik geef weinig om luxe.

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 16:34

héél herkenbaar! echt, ik had jouw stukje zélf kunnen schrijven!

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 16:52

Herkenbaar, alleen ik kan iets beter luieren, maar soms wel met schuldgevoel..
Is ook niet gek trouwens dat schuldgevoel, als mijn moeder even langskomt en ik zit op de bank zegt ze altijd standaard iets inde trant van: 'zo zit je weer te niksen' Rolleyes
En wat ik ook probeer om niet steeds vooruit te plannen; als ik straks..., dan ga ik..
Vul maar in, zelfs op vakantie doe ik dat nog en dan geniet je eigenlijk niet echt van nu. Dus je ligt nu in de zon, en dan denk je alweer aan wat je straks wilt doen.

Maar goed, ik plan dus niet in de agenda maar probeer wel dingen voor mezelf te doen, of gewoon lekker luieren samen in de sauna werkt natuurlijk ook. En sommigen dingen zijn wel een soort van nuttig bezig zijn, ben bv bezig met een oude kast opknappen, ook errug ontspannend. Gewoon dingen doen die je leuk vind, en dan maar even een keer niet strijken/wassen of iets dergelijks.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 18:29

Mijn leven lijkt soms inderdaad voorbij te vliegen, ik schrik er soms van hoe snel het gaat en hoe vast je zit in alle dagelijkse verplichtingen: studie, bijbaan, afspraken... Toch heb ik een beroep gekozen dat bij me past en waar ik, ondanks dat het straks ook enorm veel verplichtingen met zich mee gaat brengen, heel veel voldoening uit ga halen Ja Mijn bijbaan vind ik niet zo leuk meer, vandaar dat ik nu op zoek ben naar iets anders. Ik heb nog niet te maken met bijvoorbeeld de verplichting van mijn huishouden, maar wanneer ik de mogelijkheden heb later, geef ik dat lekker uit handen Ja

Ik probeer echt wel stil te staan bij het 'hier en nu', door bijvoorbeeld te genieten van kleine momenten. In m'n drukke tentamenperiode toch even gaan lunchen met een vriendin, op zondag lekker de hele dag in bed blijven liggen met m'n vriend en films kijken, een avondje tutten inplannen voor mezelf...Op dat soort momenten geniet ik, al blijft het waar: de tijd vliegt als je het naar je zin hebt Haha!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 18:33

hier nog eentje! Weet nooit waar mijn hoofd staat, kan nooit eens een dagje lekker niets doen omdat er zoveel te doen is! Heb een fulltime job, 3 paarden en een weiland dat onderhouden moet worden, nog een paar huisdieren en een huishouden.

Het gebeurd regelmatig dat ik tot 's avonds half twaalf aan het opruimen, dweilen, afwassen of uitmesten ben.

En ik ben ocharme 19 Haha!

Komt er nog eens tussen dat ik mijn huwelijk moet plannen en een nieuwe job moet zoeken en een huis om te kopen!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 19:04

Ja mijn leven vliegt ook ontzettend hard voorbij, echt niet normaal!

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 22:33

Eigenlijk is het toch jammer hé,dat we zo hollen en haasten om alles toch maar netjes in orde te houden ... en gedaan te krijgen. En idd, een beetje tijd voor jezelf al vlug als 'vreemd' ervaren wordt, want we moeten toch nog zoveel!

Zelf heb ik het meeste moeite nog met mijn job ... doe ze niet graag, echt niet, maar kan helaas wegens omstandigheden niet veranderen ...

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 22:37

Verschrikkelijk.. Ik heb het nu al weken achtereen te druk met werken, mijn opleiding (1 dag per week), allerlei klusjes en dan heb ik ook nog eens mijn paarden..

Ik werk op het moment 5 á 6 dagen per week vanwege personeelstekort. Daarbij moet ik ook nog schoolwerk doen omdat ik mijn opleiding aan het afronden ben.
Verder heb ik nog een sociaal leven waar ook her en der nog contacten onderhouden moeten worden, oa mijn manneke.. En natuurlijk mijn paarden.. Ik heb gisteren voor het eerst in 2 weken weer eens op mijn ene merrie gereden.. Mijn al lang en breed 3 jarige merrie heeft nog geen ruiter van dichtbij gezien omdat ik er op dit moment gewoon de tijd niet voor heb..
Verder begint mijn gezondheid ook tegen te werken dus is het helemaal een ellende..

Maar.. Ik moet deze week nog 4 dagen werken.. En dan heb ik 3 weken vakantie.. En ja, deze zit ook al tot de nok toe volgepland..

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 01:38

Het leven vliegt voorbij. Mijn zoontje is nu bijna 8 maanden oud, maar het voelt nog of hij vorige week geboren is. Zo absurd! Werk, huishouden, zorg, bezoekje hier en een bezoekje daar. Elke week, elke dag is vol gepland. Tijd maken zou geen slecht idee zijn Haha! alhoewel is vanavond heerlijk in de tuin heb gezeten en genoten van het weer.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 01:53

suze_ schreef:

Hihi gaat wel moeilijk met mijn kinderen Clown .
Ben blij als mijn man er is; dan ga ik naar de paarden.

Gelukkig ben ik huisvrouw dus kan ik wel mijn eigentijd indelen en soms de boel de boel laten en met de kids naar het bos ofzo.
maar als ik eerlijk ben vind ik hoe drukker het om mij heen is hoe gezelliger ik het vind.
Er lopen hier altijd wel kinderen over de vloer (van mij of vanuit de buurt).

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:05

ja, ik heb dat ook. Ik heb ook een fulltime baan, avondopleiding, paard, huishouden enz.... En ik ben ook met vanalles en nog wat bezig en zit in mijn hoofd alweer met het volgende wat ik nog allemaal moet doen. En de tijd vliegt voorbij! Ik probeer voor mezelf een avond in de week niks in de plannen en dan betrap ik me erop dat ik die avond toch sta te strijken, ff zuigen of nog snel even een was doen. Maar ook op vakantie, als ik echt niks hoef, zit ik in mijn hoofd vanalles te plannen. Ik denk dat ik me er maar bij neer moet leggen dat ik nou eenmaal zo ben. Ik kan gewoon slecht niks doen!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:11

Mijn ik tijd is bij mijn paardje.. maar ik plan wel wijtijd in.. ook ik werk fulltime, moet dit jaar mijn eindwerk presenteren.. heb paard, hond, sociaal leven..
Dus wij plannen 2 avonden per week echt in voor ons.. anders wordt je vreemdelingen in je relatie..