HELP ik wil/moet afvallen !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ShirlMilou

HELP ik wil/moet afvallen !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 22:41

hallo allemaal ,
Ik ben 13 jaar & ik weeg ong. 66/67 kg. en ik ben 1.68 mtr. lang.
Ik denk dat ik wel ong. 5 kg te zwaar ben ... Dat is niet zo veel.
Alleen het is de vorm van mijn lichaam , bij mijn heupen zijn heel dik.
eerst loopt mijn lichaam heel normaal recht , & dan 2 van die bobbels
echt heel lelijk ! Nagelbijten / Gniffelen
ik wil graag opletten hoe ik eet & hoe ik sport , maar sporten doe ik wel genoeg denkt ik ?
dit is ong. mijn dag

- wakker worden
- 2 boterham maken ( met pasta of leverworst ofzo ) met een glas frisdrank ( cola , 7-up etc. )
- voor de tv/computer brood opeten
- aankleden
- nog een boterham maken
- nog even computeren
- snoepje pakken en drinken
- naar vriendinnen
- warm eten
- rijden
- na het rijden een snoepje/ijsje

zo ziet het er ong. uit ... volgends mij niet echt super gezond ?
ik kan niet goed van het snoep afblijven...
soms doe ik buikspier oefeningen maar dat helpt niet echt ?
wie kan mij tips geven?
of een schema maken?
xxxx

PercyLeen

Re: HELP ik wil/moet afvallen !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 22:42

Ik zou ipv die frisdrank wat anders nemen! En ipv de snoepjes fruit? Verder ontdek ik niet iets heel vreemds in je eetpatroon!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 22:45

Ik mis gezonde tussendoortjes, fruit, zuivel en uberhaupt een lunch?
Moet je ook niet naar school?

Die frisdrank 's morgens is natuurlijk fout! Pak gewoon een glas melk of beker thee Knipoog

Overigens ben je absoluut niet te dik en hoef je je echt geen zorgen te maken over je gewicht! Je bent nog volop in de groei en je lichaam heeft echt voldoende bouwstoffen nodig!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 22:48

idd eens met Chubby,, en af en toe buikspieren heeft pas effect als je daar met een langere periode mee bezig bent..
Als je echt wilt afvallen zul je of meer bewust moeten gaan sporten of wat meer letten op je eten..
Suc6 iig Lachen

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 23:42

Vergeet niet dat je in de pubertijd zit. Het ene ontwikkeld zich eerder dan 't ander en zodanig kan je wel eens enigszins "uit verhouding" zijn. Dit zou vanzelf bij moeten trekken.

Uiteraard kan gezond eten nooit kwaad. Zeker de frisdrank bij ontbijt zou ik vervangen voor iets anders (melk, water, thee, fruitsap) en het snoep kan je vervangen voor fruit.
Verder is het de kunst om regelmatig te eten, dus ontbijt, lunch en avondeten. Anders ga je tussendoor weer meer snacken omdat je toch brandstof nodig hebt.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:35

Zou de frisdrank vervangen door sap, minder snoepen en iets gezonds op je boterham smeren Ja

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:49

Vue schreef:
Zou de frisdrank vervangen door sap, minder snoepen en iets gezonds op je boterham smeren Ja

In sap zitten bijna net zoveel kcal als in frisdrank.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:55

Maar wel natuurlijke suikers ipv kunstmatige zooi.

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 13:19

Opzich is je eetpartoon niet vreselijk, alleen je moet erom denken dat je niet elke dag snoep eet.
Natuurlijk mag je weleens snoepen, maar elke dag is niet gezond.
Daarnaast moet je zorgen dat je niet teveel frisdrank neem.. Neem liever light of water. Dit vult ook aardig waardoor je honger gevoel weg trekt ( Was bij mij wel het geval).
Een ijsje als tussendoortje is ook niet verkeerd, natuurlijk hangt dit van het ijsje af. Een waterijsje of raket is maar 40kcal.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:16

Cathelijne schreef:
Vergeet niet dat je in de pubertijd zit. Het ene ontwikkeld zich eerder dan 't ander en zodanig kan je wel eens enigszins "uit verhouding" zijn. Dit zou vanzelf bij moeten trekken.

Uiteraard kan gezond eten nooit kwaad. Zeker de frisdrank bij ontbijt zou ik vervangen voor iets anders (melk, water, thee, fruitsap) en het snoep kan je vervangen voor fruit.
Verder is het de kunst om regelmatig te eten, dus ontbijt, lunch en avondeten. Anders ga je tussendoor weer meer snacken omdat je toch brandstof nodig hebt.

Je moet waarschijnlijk wennen aan het feit dat je rondingen krijgt, of recent hebt gekregen. Je bent niet te zwaar.
Dat vet van de dijen krijg je niet weg met een dieet. Wel met fietsen, maar je krijgt dan dus spieren, dus evengoed stevige dijen, alleen niet vet en vaak over meer ruimte verdeeld dan allen vlak bij je heupen.

Vlees, of eigenlijk de essentiele oliën daarin zorgen voor een betere verbranding van vet. Maar te vele vlees en te vet vlees zorgt were voor een dikke kont enzo Haha!
Het gaat om het evenwicht vinden in wat je eet en wat je doet, zodat je genoeg binnenkirjgt om te kunnen verbranden en niet zoveel dat het op gaat slaan als vet.

Snoepen en frisdrank is slecht omdat suiker op je gewrichten slaat en voor verslaving zorgt. Je kunt ook gezond snacken en drinken. Let op suiker!

Op zich is vijf zes keer per dag eten, dus drie maaltijden, plus tussendoor snacken, gezonder dan drie keer stevig eten.

Wat veel meiden ook niet begrijpen is dat je aan je vorm met diëten niets kunt doen. dan ben je mager, maar met dezelfde vorm en een ongezond lichaam...
Met sporten kun je het lijf meer in evenwicht brengen (breder bovenlichaam ontwikkelen bv, dan lijken de heupen niet meer het breedst, dit kan met zwemmen bv).

Kortom, de oplossing ligt niet in jezelf uithongeren, maar in uitgebalanceerd eten en sporten en wennen dat je lijf nu eenmaal vrouwelijke vormen krijgt rond die leeftijd. (Om aantrekkelijker te worden voor een partner).

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:31

Zou niet gaan dieeten, kom aan je bent pas 13.. Je kunt wel op letten met wat je heet. Pas op met frisdranken. Je kunt het prima vervangen door iets anders. Zoals water of spa met een fruitsmaakje.
En natuurlijk niet te veel snoepen he!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 00:46

Hoi,

ik zou ook je frisdrank vervangen door thee of water hier zitten geen calorien in. In frisdrank en sappen zitten er best veel in.

Ik denk dat je te eenzijdig eet. Dus vaak hetzelfde. Ik zou gaan afwisselen met een boterham, cracker, fruit, optimel drinkontbijt e.d. Ook afwisselen met beleg. Bepaalde dingen zoals pindakaas om vette kaas zou ik niet nemen, maar bijvoorbeeld halvajam of kipfilet voor op brood.
En ik zou 2 gezonde tussendoortjes nemen. Bijv. fruit of een rijstewafel of een reep waar niet veel in zit.
Een beetje ala Sonja Bakker!!! Met dit dieet mag je veel verschillende dingen eten maar dan veel afwisselen en kleinere porties.

Alleen ben jij 13 en nog in de groei. Dus letten op je voeding is verstandig, maar ik zou niet aan een dieet beginnen.

Ik sport trouwens 2x per week in een warmtecabine. Hiermee verlies je veel cm op de plaatsen waar je wilt. Bij mij werkt het heel goed!!! En volgens mij mag je dit ook doen als je 13 bent. Je sport onder professionele begeleiding. Zie: www.bodystyling.nl

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:31

ShirlMilou schreef:
hallo allemaal ,
Ik ben 13 jaar & ik weeg ong. 66/67 kg. en ik ben 1.68 mtr. lang.
Ik denk dat ik wel ong. 5 kg te zwaar ben ... Dat is niet zo veel.
Alleen het is de vorm van mijn lichaam , bij mijn heupen zijn heel dik.
eerst loopt mijn lichaam heel normaal recht , & dan 2 van die bobbels
echt heel lelijk ! Nagelbijten / Gniffelen
ik wil graag opletten hoe ik eet & hoe ik sport , maar sporten doe ik wel genoeg denkt ik ?
dit is ong. mijn dag

- wakker worden
- 2 boterham maken ( met pasta of leverworst ofzo ) met een glas frisdrank ( cola , 7-up etc. )
- voor de tv/computer brood opeten
- aankleden
- nog een boterham maken
- nog even computeren
- snoepje pakken en drinken
- naar vriendinnen
- warm eten
- rijden
- na het rijden een snoepje/ijsje

zo ziet het er ong. uit ... volgends mij niet echt super gezond ?
ik kan niet goed van het snoep afblijven...
soms doe ik buikspier oefeningen maar dat helpt niet echt ?
wie kan mij tips geven?
of een schema maken?
xxxx

Alles wat ik dik heb gemaakt zou ik veranderen!

Je drinkt frisdrank bij je ontbijt? In plaats daarvan zou ik een glas melk of thee doen. In plaats van nog een boterham maken kun je ook een appel eten of is dit je tussen de middag eten? Als dat zo is dan zou ik 2 stukjes brood nemen met bijvoorbeeld een glas melk. In plaats van een snoepje kun je ook fruit pakken. En ook 's avonds na het eten kun je nog fruit eten of iets gezonds. Een snoepje of koekje mag best, maar na mijn idee snoep je iets té veel..

In plaats van frisdrank zou ik thee, melk of een sapje nemen En in plaats van snoep zou ik een fruitstuk nemen. En ja kan ook gewoon een glas water drinken als je trek hebt.

Maar waar is je tussen de middag eten? Is dat dat ene stukje brood?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:38

site
met heel veel info over puberteit en je lichaam.