Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loizy schreef:Als je naar een arts gaat zal je wel medicijnen (MTX?) voorgeschreven krijgen.
Als je die niet neemt, is 't wel je eigen schuld dat je last houd, de medicijnen werken heel goed en zodra je eraan gewend bent neem je ze automatisch (ik moet er momenteel 3 per dag en een keer per week een injectie MTX).
De stijfheid is vrij normaal als je reuma hebt, de verbuiging van je hand kan je mogelijk remmen door een spalk, maar dat zou je eerst moeten overleggen.
Er is momenteel niet veel bekend over de oorzaak van reuma, maar het is niet echt goed voor je jou gedachten en vragen voor te blijven herhalen.
Denk gewoon, het is nou eenmaal zo, er zijn trouwens steeds meer mensen met reuma, en we moeten er het beste van maken, dus ook de pijnstillers (en andere medicijnen) nemen.
Als je weigert medicijnen te slikken vind ik 't een beetje vreemd, het zal hoogswaarschijnlijk erger worden, maar door te weigeren geef je jezelf steeds meer pijn en zelfmedelijde (want ik vind dat idee over dat je lichaam je in de steek laat wel neigen naar zelfmedelijde)
Als ik jou was zou ik naar een goede arts gaan (ik zit bij 't WKZ/UMC) en met hem overleggen over de mogelijkheden om het onder controle te krijgen
Loizy schreef:Als je naar een arts gaat zal je wel medicijnen (MTX?) voorgeschreven krijgen.
Als je die niet neemt, is 't wel je eigen schuld dat je last houd, de medicijnen werken heel goed en zodra je eraan gewend bent neem je ze automatisch (ik moet er momenteel 3 per dag en een keer per week een injectie MTX).
De stijfheid is vrij normaal als je reuma hebt, de verbuiging van je hand kan je mogelijk remmen door een spalk, maar dat zou je eerst moeten overleggen.
Er is momenteel niet veel bekend over de oorzaak van reuma, maar het is niet echt goed voor je jou gedachten en vragen voor te blijven herhalen.
Denk gewoon, het is nou eenmaal zo, er zijn trouwens steeds meer mensen met reuma, en we moeten er het beste van maken, dus ook de pijnstillers (en andere medicijnen) nemen.
Als je weigert medicijnen te slikken vind ik 't een beetje vreemd, het zal hoogswaarschijnlijk erger worden, maar door te weigeren geef je jezelf steeds meer pijn en zelfmedelijde (want ik vind dat idee over dat je lichaam je in de steek laat wel neigen naar zelfmedelijde)
Als ik jou was zou ik naar een goede arts gaan (ik zit bij 't WKZ/UMC) en met hem overleggen over de mogelijkheden om het onder controle te krijgen
barbara1970 schreef:Loizy schreef:Als je naar een arts gaat zal je wel medicijnen (MTX?) voorgeschreven krijgen.
Ik heb niet gezegd dat ik mijn medicijnen niet inneem, doe ik braaf, alleen de pijnstillers sla ik over en die hebben ook totaal geen invloed op de reuma.
Zelfmedelijden, nou nee hoor alleen sorry dat ik niet meteen sta te juichen als ik zoiets meegedeeld krijg. Ja ik heb nog steeds het gevoel dat me lichaam me in de steekt laat omdat je zoiets niet verwacht, ben altijd gezond geweest en dan zoiets.
Ik kan me knoop van me broek niet eens vastmaken, wanneer mag je dan klagen, als je dood bent, kom op zeg.
Ik heb een goede arts heel goed zelfs en de spuiten waar je het over hebt, zijn zeer effectief alleen is het prednison, ik ken te veel bijwerkingen daarvan en als het niet moet dan liever niet.
Voorlopig doe we het met de ontstekingremmers en vanaf dinsdag de osteopaat (schrijf ik dat goed)
wat we daar gaan doen weet ik nog niet precies, ja ben nog steeds cynisch maar mag ik, ik weet dat er ergere dingen zijn in het leven maar het is mijn lichaam en ik ben hier niet blij mee.
Ik vind het ook niet echt tof dat je zo reageerd, ik heb het pas een paar dagen geleden te horen gekregen naar weken van pijnlijke onderzoeken, slapeloze nachten van de pijn, huilen omdat ik mijn zoontje van 5 niet meer op kan tillen en vanmorgen wakker worden met de zelfde pijn in mijn voet, sorry dat ik geen super woman ben net als jij