je haar henna verfen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hast92

je haar henna verfen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 16:13

hallo
heeft er iemand ervaring met je haar henna verfen? hoe gaat het in zijn werk, hoelang blijft het zitten, kun je je haar ermee verpesten? alle informatie zijn van harte welkom!

CM_

Re: je haar henna verfen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 16:13

Ik heb persoonlijk slechte ervaringen met henna, mijn haar stonk naar bloemkool en ik zag geen kleurverschil

Hast92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 16:15

hoe heb jij het gedaan?

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 16:20

Ik heb het vroeger geverfdt met henna. Ik was er zeer tevreden over. Mijn haar was superzacht.
Als je er mee gaat verven moet je wel oppassen. Doe oude kleren aan, smeer je hoofd/gezicht in met vaseline. Want het duurt lang voordat het weg is.

Ik maakte het aan met henna, koffiedrap en een beetje rode wijn. Dan goed verdelen in het haar en goed in laten trekken (ik deed 3 uur). Het is gewoon even uitproberen.
En zeer goed uitspoelen........

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:29

ik verf het nu met henna, als ik normale haarverf gebruik word mijn haar direct suicidaal Nagelbijten / Gniffelen

ik gebruikte zwarte (werd er bruinzwart van) en de afgelopen paar keer rode, maar wel met een beschaafde rode kleur, dus niet welpie oranje zeg maar Tong uitsteken

ik laat het minimaal drie uur intrekken (met je hoofd in het plastic huishoudfolie gewikkeld )

en was mijn haar dan uit met shampoo voor vet haar , echt iets van drie keer en dan conditioner erdoor

blijft bij mij vrij lang zitten, nu drie maanden terug en tzit er nog goed in, wel wat uitgroei natuurlijk , maar ja
binnenkort weer even een keer spinaziehoofdje doen dan

ik doe er trouwens wat citroensap doorheen zodat het beter pakt

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 00:41

Ik heb mijn haar vroeger veel met henna rood geverfd, dus echt het rood-oranje. Het moest er echt uitgroeien, maar de kleur bleef zo verschrikkelijk mooi.

Het nadeel was wel dat het door elke andere haardverf heen kwam, ik heb echt tot mijn zestiende een rood-oranje gloed over mijn bruine haar gehad (kreeg er wel veel complimenten over).

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 00:47

Een vriendin van mij doet dat, die haalt zakken bij de tuinen geloof ik..

Wet alleen niet hoe lang ze het laat zitten Lachen