Hoge bloeddruk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabian_Girl

Hoge bloeddruk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 17:55

Zijn er hier nog meer mensen met een hoge bloeddruk ?
Was dus vandaag naar de dokter en die keek dat ook gelijk even na omdat ik dus zei over dat ik af en toe me hart ineens zo megahard voel kloppen Huilen van het lachen
Dus wilde hij dat ook nog even kijken.
De andere keren zat hij zo 160/90 gemiddeld soms iets lager.
Vandaag was het 170/100 , Verder heb ik er nix voor gekregen ofzo. Moest alleen over 2 weken er voor terug komen. Omdat hij t toch wel te hoog vond voor me leeftijd.

Wat doen jullie tegen een hoge bloeddruk ? Of krijgen jullie hier iets voor.
Heb er nog geen 1 keer wat voor gehad oid. Maar hij wil het steeds in de gaten houden gewoon.

Weet ook niet wat eigenlijk normaal is voor bloeddruk. want miss valt het wel mee en is het eigenlijk niet nodig om er wat aan te doen.

Elinaa

Re: Hoge bloeddruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 18:25

de onderdruk moet rond de 80 liggen. 90 mag bij inspanning of zenuwen oid. maar niet te vaak als je niks tot weinig doet.

ik heb tijdelijk wel een veel te hoge bloeddruk gehad en daar kreeg ik wel medicijnen voor. maar goed ik weet dus niet hoe dit op langere termijn zou werken

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 18:34

Normaal is geloof ik 130/80.
Ik heb eigenlijk altijd een te lage bloeddruk gehad, rond de 110/70..

Met hoge bloeddruk heb ik dus geen ervaring.

Wat die van mij nu is... geen idee..

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 20:51

Ik helaas.. Het is al vaak tegen mij gezegd en ik heb het ook bij verschillende artsen aangegeven, maar het werd bij mij altijd afgedaan met; zenuwen. (Waarom zou je als 17-jarige een hartslag van 120 in rust hebben?) Heb nu echter een andere dokter en die neemt het wel zeer serieus.. zeker met mijn moeheids klachten. Nu weet ik niet precies wat van je bloeddruk je hartslag is? Je onderdruk?
Moet deze week mijn hartslag bijhouden bij verschillende activiteiten, en heb hem nog niet onder de 90 gehad. (Ook niet bij wakker worden, opstaan..) Morgen moet ik terug naar de dokter dus dan hoor ik er meer van..
Ik zit dus eigenlijk nog aan het begin van de onderzoeken.. maar het gaat wel zeker een vervolg krijgen ben ik bang.

Hoe oud ben jij?

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 21:01

Ik ben 25. Als klachte heb ik dus ook moe, hoofdpijn etc en allemaal vage klachten waar ze niet echt was mee kunnen.
Maar me schildklier die doet t dus ook niet goed. En daar schoof hij het dus op die klachten. En ben nu ook bij de KNO arts omdat hij er zelf niet meer aan uit kwam..
Maar lijkt me dat die bloeddruk daar weer nix mee te maken had.
Hoofdpijn kon weer wel voor alergieen en me tussenschot was scheef.
Maar dat verklaard die bloeddruk niet. Hoef hier verder nix aan te doen oid. alleen op controle..
Over 2 weken moet ik terug en zal t dan nog is vragen. Heeft ook bijna 2 jaar geduurd voor met die schildklier te onderzoeken en voor naar de KNO nog veel langer Scheve mond

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 21:06

Ik heb de beginfase al gehad van de onderzoeken, bloedtesten, nierecho, 24 uurs controle noem maarop.

Tot nu toe hebben ze niks kunnen vinden.
Ik heb het doormiddel van medicijnen nu wel onder controle alleen de moeheid en hoofdpijn blijven.
En pijn in mn benen, gisteren stapte ik van mn paard en kon na het douchen en even gezeten te hebben bijna niet meer lopen van de pijn.
Volgende week terug naar de dokter om te kijken waar we nog meer naar kunnen zoeken.
(als hij me nog serieus neemt nu ze niks hebben gevonden)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 21:07

Hmm, dokterlief begon bij mij ook gelijk over mijn schildklier. Daar was hij de eerste in omdat de rest het áltijd afschoof op mijn longen (astma). KNO-arts loop ik ook, moet over 3 weken geopereert. Neustussenschot staat toevallig ook scheef bij mij, maar daar hoef ik niet aan geopereert. Heb jij wel bloedgeprikt?
Ben jij ook duizelig bij het opstaan? Achja, eigenlijk heb ik vanalles wat en ik ben uitgeput na de kleinste dingetjes. Vooral van traplopen wordt ik niet goed.
Voor je bloeddruk hoef je dus alleen over 2 weken terug te komen? Is er wel geluister of je hart 'normaal' klopt? (Geen ruis, overslag ed?)

Edit; pijn in mijn benen heb ik ook.. maar dan vooral aan mijn huid? Is dat gerelateert aan je hart?

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 21:12

Ik moet eigenlijk om de zoveel weken bloed laten prikken. maar vind dat echt verschrikkelijk.
Morgen moet ik wel voor me schildklierwaardes. maar verder staat er volgens mij niet veel aangekruisd.
Duizelig bij opstaan niet echt. Maar welis dat zo ineens alles gaat draaien.. En echt steeds misselijk Scheve mond

Naar mn hart is er nooit geluisterd. Maar welis als hij zo hard gaat bonken dat je het in je keel voelt voel je welis overslaan..Erg vervelend voelt dat.

Bij mij doet er ook van alles pijn. gewrichten en dan ook steeds kramp Nagelbijten / Gniffelen ook zo vervelend..

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 21:15

Oh jij was van dat bloedprik-topic. Haha!
Misselijk hier ook, eetlust is ook weg. Het wordt gewoon beetje bij beetje erger, mijn klachten.
Als ik naar aandoeningen kijk van schildklier, dan komen daar bijna alle klachten overeen met wat ik heb. Maargoed, ik hoor het morgen. Van je schildklier kun je toch juist wél een hoge bloeddruk krijgen? Omdat je schildklier de hoeveelheid hormonen die het aan het bloed afgeeft bepaald? Hoezo wordt het daar dan bij jou niet door veroorzaakt?

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 21:17

Van je schildklier kun je idd een hoge bloeddruk krijgen, daar hebben ze bij mij ook allemaal naar gekeken, ook nieren en lever.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:03

De bovendruk is de aanspanfase van het vat. De onderdruk is de ontspanfase daarom is de onderdruk ook zo belangrijk hoe hoger de onderdruk is hoe meer druk er dus ook op de vaten staat in de ontspanfase. En hoe slechter dat dus ook is. Kans op hart en vaatziekten neemt natuurlijk behoorlijk toe.

Goed dat ze het nu in de gaten houden, een te hoge bloeddruk moet je niet onderschatten Knipoog

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:32

Wat een " goede " bloeddruk is hangt af van je leeftijd.
De onderdruk mag tussen de 70 en de 90 zitten, dat is normaal maar tussen de 60 en 100 mag ook alleen is hij dat iets aan de lage/hoge kant maar niet verontrustend.

De bovendruk is ideaal als hij 100 + je leeftijd is, dus iemand van 20 heeft dan 120, terwijl iemand van 80 rustig 180 mag hebben. Verder is de bovendruk te manipuleren, als je bijvoorbeeld zenuwachtig bent wordt je bovendruk ook weer hoger.
Ik vind je bloeddruk dus normaal ook al aan de hoge kant, heb je misschien medicatie die als bijwerking bloeddruk doet verhogen?
Verder heb je niet echt huismiddeltjes om je bloeddruk te verlagen, om te verlagen moet je eerder aan bloeddrukverlagende medicatie denken.

Gebruik je veel zout? dat doet namelijk wel je bloeddruk weer omhoog gooien..

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:40

En wat is dan een normale tot toegestane hartslag. (Pols?) Lachen

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:44

Hartslag is vaak per persoon verschillend, ligt ook aan de conditie ed. Een " normale " pols is tussen de 70 en 90 slagen per minuut in rust, maar tussen de 60 en 100 hoef je je ook absoluut niet druk te maken. Verder telt natuurlijk ook bij je hartslag dat als je je druk maakt je hartslag toch een stuk hoger is. tot 120 per minuut maak ik me geen zorgen, tenzij het verhogen weer samenhangt met andere symptomen.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:49

En als je boven de 150 heb na een geringe inspanning? Is dat reden tot zorgen?

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:50

ik heb ook al jaren een hoge bloeddruk, werd bij mij ontdekt toen ik op m'n 16e aan de pil ging. Bij mij is het een erfelijk verhaal, evenals een hoog cholesterol. Ik slik dus al sinds mijn 16e medicatie tegen een hoge bloeddruk en een hoog cholesterol. ( slikte toen dezelfde tabletten als mijn opa, erg apart, haha )
Nu is er bij mij sinds 2 jaar een nierziekte geconstateerd en ben vorige maand getransplanteerd, ook nu blijft mijn bloeddruk aan de hoge kant, heb dus zwaardere medicatie daarvoor gekregen omdat een hoge bloeddruk ook een negatief effect heeft op mijn nieren.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:56

Paula ik stuur je even een PM

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 19:00

Een onderdruk van 100 vind ik anders wel hoog, zodra het boven de 90 komt gaan wij regelmatig controleren en wanneer de bloeddruk niet zakt wordt er wel degelijk actie ondernomen.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 19:19

Wie is wij?
Wij op het werk ( ik werk bij dementerde ) ondernemen zolang de onderdruk onder de 100 blijft geen actie, daarboven lichtte we de huisarts of verpleeghuisarts in en die bepaald dan wat verder moet gebeuren. Sowieso worden onze bewoners allemaal om de 3 maanden minimaal bloeddruk gemeten.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 12:53

Ik werk bij een huisarts

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:15

Ik heb ook een te hoge bloeddruk (gehad). Bij mij is het een erfelijke kwestie. Mijn moeder en tante's hebben het allemaal.
Ik kwam erachter toen ik vanuit mijn werk Arbo gekeurd werd. Ik had toen een bloeddruk van 180/96. Veel te hoog. Zeker voor mijn leeftijd (28). Ik ben toen een dieet gaan volgen (cholesterol was ook aan de hoge kant) en intensief gaan sporten.
2 weken geleden was mijn bloeddruk 145/80 en daar waren ik en mijn huisarts gelukkig ook, heel erg blij mee. Je kunt er dus weldegelijk zelf ook iets aan doen.