Op gewicht blijven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Op gewicht blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 13:12

Pfff ik wás een tijdje op normaal gewicht. Ik heb heel m'n leven ondergewicht gehad doordat ik nooit genoeg had gegeten, daardoor kleine maag, waarschijnlijk snelle stofwisseling etc. Maar het laatste jaar heb ik eindelijk een tijdje rond 50/51 kilo gewogen. Voelde me ook een stuk gezonder toen. Nu de laatste tijd zat ik letterlijk minder lekker in m'n vel, voelde m'n ribben erger, m'n heupbot erger, vaker moe en slap gevoel ook. Dus ik ga op de weegschaal staan.. jahoor.. 47,5 kilo. Nagelbijten / Gniffelen (Ik ben trouwens 1,64m). Terwijl ik júist de laatste tijd vreselijk veel heb lopen snoepen en ongezonde dingen heb gegeten.. Veel vet enzo. En dat dan wel gewoon naast m'n normale gezonde eten hoor, niet in plaats van. Ik heb de laatste tijd wel in de stress gezeten, maar val je daar zomaar 3/4 kilo van af in korte tijd, nee toch? En zeker niet als je bekijkt hoeveel ik heb gegeten de afgelopen tijd.. Ben hier al vaker mee naar bij de dokter geweest maar die vond het nooit echt zorgwekkend gelukkig, heb wel een tijdje bij een dieëtiste gelopen maar die kon me ook niet helpen. Ermee naar de dokter gaan lijkt me dus ook niet bepaald nuttig. Maarja, ik voel me er zelf niet prettig bij. Voel me echt heel zwak af en toe. Iemand met hetzelfde probleem misschien? Of manieren om op gewicht te blijven?

ikenindi

Re: Op gewicht blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 13:14

ik lees mee. heb t zelfde probleem. ik schommel ook tussen de 47 en 58 kg. is best een verschil. t hangt bij mij ook niet samen met eetgedrag.

Roosii3jJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 13:32

Er iss een topic over Aankomen in plaats van afvallen enso!
Miss staat daar ook wat in voor jullie?

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 13:48

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 13:52

ja, voor mij juist niet. ik wil niet aankomen, en niet afvallen. ik wil gewoon ee wat constanter gewicht Knipoog

en ts ook als ik haar goed begrijp...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 13:52

idd. Ja

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 14:30

Ik heb jarenlang altijd tegen het randje ondergewicht aangezeten en moest altijd opletten dat ik niet afviel ipv aankwam, dit omdat 3 kg er weer aan eten zo ontzettend veel moeite kostte.
Op een gegeven moment leer je je lichaam (in mijn geval) wel wat meer kennen en ook de kleine signaaltjes, ik had nl nooit hongergevoel en at dus al snel minder als mijn lichaam nodig had.

In periodes van stress, drukte etc moest ik er gewoonweg echt aan denken op tijd en voldoende te eten, wat eigenlijk alleen maar werkte als ik via een eetschemaatje at, ofwel even terug naar de basis in mijn geval.

De laatste 2 jaar heb ik wat minder last van dit probleem, ik bleek een darmziekte te hebben (coeliakie) waardoor ik heel slecht voedingsstoffen opnam, snel volzat (dus geen hongergevoel idd), en dus heel veel moest eten om op gewicht te blijven. Sinds de diagnose ben ik op een glutenvrij dieet en kwam ik vrij snel behoorlijk wat kilo's aan waarvan er ook weer een deel vanaf is. Tegenwoordig hoef ik weinig moeite meer te doen om niet af te vallen.
Ofwel als je ook darmklachten erbij hebt (pds wordt al vrij makkelijk gediagnosticeerd, vrijwel iedereen die coeliakie heeft heeft ooit het labeltje pds gehad) is het handig dit een keertje te laten testen. Bij mij had ik amper darmklachten en kwam bij toeval de diagnose eruit rollen.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 22:47

ik mag egt eten wat ik wil, ik kom geen gram bij!
ik ben 1.64 en weeg (max) 42 kg.
wat ik nu als raad heb gekregen is dat ik mag blijven sporten, maar wel om de 2 uur nootjes, yoghurt, bruine boterham .. ofzo te eten