sinds ongeveer een maandje heb ik gevoelige/pijnlijke borsten... ik ben 20 jaar, en heb de pil nu 2 maanden achter elkaar doorgeslikt (weet niet of dit relevante info is)
ik heb dit ook gehad dat ze gevoelig en hard waren, dokter zei dat het door de hormonen kwam en dit vaak voorkomt bij vrouwen. en me dus niet druk hoefde te maken....
Ik heb daar ook wel eens last van als ik de stopweek oversla maar meteen begin met een nieuwe strip. Mocht je je zorgen maken kun je natuurlijk altijd je HA nog even vragen!
Ik lees even mee, hier nog één met pijnlijke borsten. Ik ben in mei weer met de pil begonnen, nergens last van. Sinds ik de tweede strip slik, heb ik er echt last van. Ik draag zelfs deze week m´n triangelbikini. Ik slik ook de microginon 30
de pil is ook niet erg goed voor je, het zijn toch behoorlijk wat hormonen die je elke dag inneemt. om die reden ga ik over op een mirena spiraal. deze geeft heel weinig hormonen af en ook alleen op de plek waar ze nodig zijn (je baarmoeder). de hormonen gaan dus niet meer je hele lijf door en je hebt dus veel minder bijwerkingen.
omdat ik heel zwaar ongesteld ben, dan is de nuvaring niet erg geschikt. die verminderd je ongesteldheid namelijk niet. de mirena doet dat wel. 80% van de vrouwen wordt zelfs helemaal niet meer ongesteld
Ik heb aan het einde van mijn pilstrip altijd gevoelige borsten. Deze worden zelfs pijnlijk als ik de pil langer door slik. Dit zou absoluut een goede verklaring bij jou kunnen zijn! Positief: het stopt vanzelf weer in de stopweek
Hoeft niet per sé met je pil te maken te hebben hoor, het heeft meer met je hormoonhuishouding in het algemeen te maken, ik ben met de pil gestopt en heb er nu juist meer last van (nee ben niet zwanger )
Kan idd van de pil komen, maar als je net zwanger bent kun je ook heel erg veel last hebben van pijnlijke en vollere borsten, zou het toch maar even testen voor de zekerheid
Ik heb ook heel lang van pijnlijke borsten last gehad, diverse onderzoeken gehad en bleek dat mijn melkklieren snel ontsteken... dat is dus ook heel pijnlijk.