Misschien borstkanker..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BokitoZ

Misschien borstkanker..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 16:00

Hoi Allemaal,

Ik zal vanaf het begin beginnen ...

Een tijdje geleden (+- 2 jaar) voelde ik een bobbeltje in me linker borst.. ik dacht hier dus niet bij na en heb er dus ook niet meer naar gekeken. Sinds ongeveer 1,5 maand heb ik het bobbeltje weer gevoeld najah het was nu een behoorlijke bult. ik dus naar de dokter toe die heeft mij helemaal onderzocht najah aangezien mijn leeftijd(bijna 18) komt borstkanker haast niet voor maar het kan wel.. hij heeft me dus gestuurd naar de röntgen in het ziekenhuis. Vandaag ben ik daar dus geweest ze hebben eerst een echo gemaakt het gezwel was 2 bij 2 cm groot vrij groot dus is weet niet meer precies hoe het heet.. maargoed het was dus geen kiste(vocht of opgezwolle kraakbeen ofzo iets)
het was dus idd een soort van kanker (maar ik mocht hetgeen kanker noemen) maargoed daarna hebben ze een bioptsie gedaan eerst werd alles verdoofd en daarna zijn ze met een erg dikke naald naar binnen gegaan en hebben ze een stukje weefsel gepakt dit ging als een soort schiet pistool het leek net op ik een gaatje kreeg in me tiet Tong uitsteken dat gaan ze opsturen naar het lap en dan volgende week dinsdag krijg ik mijn uitslag of het goed of kwaadaardig is.. er word zowiezo wel geopereerd zei de dokter ... Verdrietig ben bang hihihi

maargoed dit was dus mijn verhaal..

zijn hier mensen die dit ook hebben meegemaakt ???

Groetjess

Sheran

Re: Misschien borstkanker..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:06

JumpingQueen schreef:
Hoi Allemaal,

Ik zal vanaf het begin beginnen ...

Een tijdje geleden (+- 2 jaar) voelde ik een bobbeltje in me linker borst.. ik dacht hier dus niet bij na en heb er dus ook niet meer naar gekeken. Sinds ongeveer 1,5 maand heb ik het bobbeltje weer gevoeld najah het was nu een behoorlijke bult. ik dus naar de dokter toe die heeft mij helemaal onderzocht najah aangezien mijn leeftijd(bijna 18) komt borstkanker haast niet voor maar het kan wel.. hij heeft me dus gestuurd naar de röntgen in het ziekenhuis. Vandaag ben ik daar dus geweest ze hebben eerst een echo gemaakt het gezwel was 2 bij 2 cm groot vrij groot dus is weet niet meer precies hoe het heet.. maargoed het was dus geen kiste(vocht of opgezwolle kraakbeen ofzo iets)
het was dus idd een soort van kanker (maar ik mocht hetgeen kanker noemen) maargoed daarna hebben ze een bioptsie gedaan eerst werd alles verdoofd en daarna zijn ze met een erg dikke naald naar binnen gegaan en hebben ze een stukje weefsel gepakt dit ging als een soort schiet pistool het leek net op ik een gaatje kreeg in me tiet Tong uitsteken dat gaan ze opsturen naar het lap en dan volgende week dinsdag krijg ik mijn uitslag of het goed of kwaadaardig is.. er word zowiezo wel geopereerd zei de dokter ... Verdrietig ben bang hihihi

maargoed dit was dus mijn verhaal..

zijn hier mensen die dit ook hebben meegemaakt ???

Groetjess

Ja, ikke Vork. Ben nu 20. Ik mag nu onder de MRI. Zelfde als jij. Bij mij gelukkig goedaardig en ik heb erg nare ervaringen met narcose dus willen ze even nog meer uitsluiten via MRI. Want ik wilde dat ding er niet uit hebben door de narcose Tong uitsteken. Bij mij was hij 4x4 cm.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:08

Ik had ook een knobbel, na een echo bleek ik er 4 te hebben. Na een punctie bleek het goedaardig..m'n grootste is 5 bij 5,7 cm en is nog wat aan het groeien..laat 'm er binnekort uithalen

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:10

Gelukkig geen ervaring mee maar wilde je toch even sterkte wensen!

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 16:14

Bij mij durfde ze het niet echt te zeggen ze zeiden dat het misschien kwaadaardig kon zijn omdat ik daar sommige sympthomen voor had ofzoo dat konden ze zien op de echo maargoed ik wacht de uitslag af ik krijg hem dinsdag ochtend..

@ sheran: wat voor slechte ervaring heb je met een narcose gehad?? ik moet er namelijk ook 1tje..

missblonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:15

geen ervaring vroeger dacht ik knobbeltje te hebben maar bleek gelukkig niets te zijn. succes ermee

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:28

JumpingQueen schreef:
Bij mij durfde ze het niet echt te zeggen ze zeiden dat het misschien kwaadaardig kon zijn omdat ik daar sommige sympthomen voor had ofzoo dat konden ze zien op de echo maargoed ik wacht de uitslag af ik krijg hem dinsdag ochtend..

@ sheran: wat voor slechte ervaring heb je met een narcose gehad?? ik moet er namelijk ook 1tje..

Ik had toen een klaplong die geplakt moest worden. Ik kreeg een ruggeprik, want ik zou onder plaatselijke verdoving gaan. Die bleek niet goed te werken, en ik dacht dat ze wat bij gingen spuiten, maar dat duurde blijkbaar te lang want ineens werd ik wakker op de uitslaapkamer. Clown.
Tot dan toe niks aan de hand. De volgende dag echter werd ik kotsmisselijk wakker en ik zat onder de rode vlekken. Ik kon mijn ogen ook niet openhouden en het was heel angstig. De artsen zeiden dat het heel normaal was, maar het werd totaal niet beter gedurende de dag. Ik was heel groen en de rode vlekken werden erger. Ik kon haast niets, nauwelijks praten en niet bewegen. Ik viel aldoor in slaap en tegen de avond zeiden de artsen toch ook dat dat niet normaal was. Ze zetten sowieso de medicijnen al lager waarvan ik misselijk werd (vond ik vreselijk zo Clown).
Toen de medicijnen lager gingen (van 9 naar 2) ging het weer iets beter. Ik bleek allergisch te zijn voor de meest voorkomende medicijnen bij de narcose. Maar als ik nu weer onder narcose zou gaan zouden ze die dus niet meer toepassen en zou er geen probleem moeten zijn, maar de schrik zit er bij mij wel goed in.

Nu moet je niet bang worden voor de narcose, hoor. Bij mij lag het ook eigenlijk niet aan de narcose maar aan de pijnstillers, en bij zo'n borstoperatie blijf je niet aan je ruggeprik liggen met slangetjes... dan mag je meestal dezelfde dag alweer naar huis (is mij verteld) Lachen

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 00:50

Mijn ervaring wil je vast niet horen... 1,5 jaar geleden bij mij borstkanker geconstateerd, en ben behandeld met chemo, Herceptin (eiwitremmer), amputatie, en nu hormonenkuur. Maar ik kan je wel geruststellen over de narcose: dat is bij deze operatie geen ruggeprik, gewoon met een infuus waar het slaapmiddel ingaat en dat werkt supersnel. Zorg wel dat je rustig de narcose ingaat, mijn eerste ging fout omdat ik -blijkbaar- niet ontspannen erin ging, dan kom je er ook van slag weer uit. Bovendien ben je wel heel erg jong voor BK, en is de kans dat het fout is daardoor wel heel erg klein. Het kan ook goedaardig weefsel zijn, ook al hebben ze gezien dat het geen cyste is (cyste bevat vocht, weefsel is vlees zeg maar). Succes en sterkte de komende dagen!

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 01:39

Jeetje das wel schrikken zeg.
wordt vast een zenuwslopende week Ach gut
Sterkte!!! Positief blijven