Langdurig ongesteld, reacties graag!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mleen

Langdurig ongesteld, reacties graag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 23:13

Hey,

Een tijd terug heb ik ook al een keer een topic geopend over het feit dat ik al zolang ongesteld ben. Inmiddels ben ik alweer ruim 10 maand ongesteld (7 juni).
Steeds minder hoop om een goede oplossing te vinden. Steeds meer ergernis, en aan de andere kant steeds meer het idee dat dit gewoon bij mij hoort.

Ik ben nog steeds onder behandeling van het UMCG. Ik heb daar onderzoeken gehad waarbij vast gesteld is dat er met mijn baarmoeder, en baarmoedermond niks mis is. Lichamelijk ben ik dus gezond. Ze "vermoeden" dus dat het een hormoon kwestie is.

Dus dan kom je uit op allerlei pillen, alle pillen in verschillende samenstellingen heb ik inmiddels gehad. Pillen waarvan de hormonen overeen komen met die van de prikpil, implanon, spiraaltje, nuvaring.
Maar ondertussen hielp niks mij. Dus toen besloten om eerst twee maanden te stoppen met medicijnen. Ik voelde me deze twee maanden zo goed, zo rustig want ik was van de hormonen af. Toen pas merkte ik wat voor invloed de pil op je lichaam heeft. Toen ik weer contact met het ziekenhuis had hebben we besloten om nog twee maand zonder pil verder te gaan.

Dit heb ik gedaan, en sinds vrijdag heb ik weer contact met het ziekenhuis. De vier maanden zonder pil zijn om en nu gaan we weer met een nieuwe pil beginnen.
Nou had ik vrijdag contact met het ziekenhuis, en wist de arts niet meer wat ze eigenlijk moest, ze wilde uit gaan zoeken wat voor pil nu de beste optie was, met net even een andere samenstelling wat betreft hormonen. Nu wilde ze ook graag overleggen met de experts van gynaecologie. Dit vond ik goed dus zou ze vandaag weer bellen.
Dit is mijn arts dus gewoon domweg vergeten, en hier ben ik ook behoorlijk boos over. Maar hier bel ik morgen achter aan.

Dit is mijn verhaal zo een beetje.. Maar wat wil ik er mee bereiken?
Ik vraag me dus af of er mensen zijn met ditzelfde probleem? Ik hoop echt dat jullie willen reageren want inmiddels ben ik ten einde raad!

Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen met de tip of het ziekenhuis dat de oplossing weet!

Ik hoor graag van jullie...

Pauline

Re: Langdurig ongesteld, reacties graag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 23:18

Ik ben ook een jaar ongesteld geweest en had endometriose, heel erg. Dat kunnen ze alleen goed vaststellen met een kijkoperatie. Ik kan je het MMC in eindhoven aanraden, en dan niet die in Veldhoven maar die in Eindhoven zelf. Sterkte.

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 23:19

Heb je geen last van bloed tekort dan ? Wat moet het vreselijk voor je zijn zeg ! Ik heb geen tips, ben geen arts. Ik zou als ik jou was gewoon afwachten wat het ziekenhuis te zeggen heeft. Een vriendin van mij is toen ze aan de pil ging een maand ongesteld geweest. MAarja dat ging vanzelf weer over !

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 23:19

Dat ben ik vergeten te vertellen, hiervoor ben ik 19 weken ongesteld geweest, toen ik 17 was. Toen heeft een kijkoperatie plaatst gevonden en ook hieruit is niks gekomen.
Er was helemaal niks mis met mijn baarmoeder, en ook helemaal niks aan bijzonder weefsel of wat dan ook te vinden.

Wienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 23:21

Ik vond 10 dagen al erg.. Maar 10 maand!

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 07:56

Ik heb echt jaren geleden eens in zo'n meidenblad gelezen van een meisje die ook altijd ongesteld was. Die had een speciaal soort apparaat Verward waar ze dagelijks aan moest en dat hielp. Ze was niet meer langdurig ongesteld. Wel eens van gehoord? Verder weet ik er het fijne niet van, maar heb het vroeger ooit eens gelezen.

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 09:37

PollyB schreef:
Heb je geen last van bloed tekort dan ? Wat moet het vreselijk voor je zijn zeg ! Ik heb geen tips, ben geen arts. Ik zou als ik jou was gewoon afwachten wat het ziekenhuis te zeggen heeft. Een vriendin van mij is toen ze aan de pil ging een maand ongesteld geweest. MAarja dat ging vanzelf weer over !

Dat is ook zoiets, daar word ik gewoon helemaal niet op gecontroleerd, of ik bloed te kort heb/krijg. Wat ik zelf doe is wanneer ik merk dat ik heel erg hangerig en loom word dat ik rosvice ferro ga drinken, dit stimuleerd om extra ijzer aan te maken ofzo. Maar het helpt in ieder geval Lachen

Echt vreselijk is het niet meer. Heel raar maar op een bepaald moment leg je je erbij neer en heb je echt zoiets van naja, het hoort bij mij er is niks aan te doen.

Ik heb net het ziekenhuis weergebeld dat ik er niet van gedient ben dat ze me zomaar vergeten. En nu is beloofd dat ik vandaag terug gebeld zou worden. Verder geen tijd want dat konden ze niet afspreken.
Als ze vandaag niet weer bellen, hebben ze morgen een zeer chagarijnige patient aan de lijn, dan kan ik dus een extra maand wachten voordat ik kan beginnen met mijn nieuwe pil. Ik moet namelijk vandaag ongesteld worden, en dus met de pil beginnen, en dat weet mijn arts.
Maarja dan moet ze die pil wel eerst voor geschreven hebben wil ik er mee kunnen beginnen!

tanjazaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 15:50

ik ben 3 maanden lang ongesteld geweest en heb allerlei onderzoeken gehad.
Gelukkig is het bij mij na 3 maanden gestopt.
Ik ben nu wel op vreemde momenten opeens ongesteld maar dat is lang niet zo erg!
Ik ben wel degelijk op bloedarmoede getest, vreemd dat ze dat niet bij jou doen.
Ik snap dat je je verhaal kwijt wilt maar ik denk niet dat wij jou kunnen helpen als de artsen het ook al niet kunnen.
veel sterkte en succes

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 15:58

Ik heb iets soortgelijks. Ik ben de laatstje jaren steeds langer ongesteld. In mei was ik het 3 weken achter elkaar. Dan is het zeg maar 1 echte week, en nog 2 weken beetje "nadruppelen".
Volgens mijn huisartst was ik pilmoe. Dat klopte ook want ik was van januari tot april uit eigen beweging gestopt met de pil en ben al die tijd niet ongesteld geweest.

Ik denk ook dat het een hormonen kwestie is. Maar kunnen ze dan niet meten hoeveel en en welke hormonen je in je bloed hebt zitten dan?
En ben je ook al een keer gecurriteerd? daarbij wordt je baarmoeder met een soort stofzuiger leeggezogen (zoals bij abortus)

Nou meid, snap dat je een héél vervelend probleem hebt. Echt apart dat ze niets kunnen vinden. Ben je verder wel gezond? Normaal gewicht en normale voeding enz...
En hoe heftig ben je ongsteld. Gewoon zoals bij een normale ongesteldheid of gewoon iedere dag een klein beetje (dat heb ik dus een tijd gehad)

Ik ga nu trouwens ook van pil wisselen en hopen dat het beter wordt. Sterkte ermee!

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 12:16

Ja, die curritage is uitgevoerd, buiten bespreking met mij om heeft de arts dat zomaar gedaan. Mede daarom ga ik niet meer naar het streekziekenhuis bij ons...

Ik ben eergister in het ziekenhuis geweest, en ze hebben wat gevonden! Er blijkt dus al die tijd een wondje te zitten (ik ben woedend dat ze dat niet eerder gevonden hebben)... Nu krijg ik medicijnen en mag geen tampons meer gebruiken, daarmee moet het weer over gaan.

Dus op hoop van zege (alhoewel ik daar niet meer zo zeer in geloof)...

Marlies94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 21:27

Oh wat verschrikkelijk! Ik vindt 6 dagen al lang! Bloos
Heel veel sterkte en dat het snel over mag zijn! Ach gut Ach gut Ach gut