Goedkope vs. dure beha's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imago01

Goedkope vs. dure beha's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 13:49

Vroeger, toen ik nog jonger was en mezelf er nog niet zo in verdiept had, kocht ik regelmatig een leuk behaatje bij de Hunkemoller van (toen nog) zo n 25 tot 30 gulden. En dan was ik al ‘duur’ bezig.
Ik ben er door eigen ervaring maar ook door adviezen etc. (plastisch chirurg die mijn moeder heeft geopereerd (borstverkleining + lift)) zelf in de jaren achter gekomen dat de wat duurdere beha toch wel het beste is voor je borsten, om je dé juiste steun en hét juiste model te geven.

Ik koop nu beha’s van merken als Marie Jo, en nadat zaterdag een paard mijn nog niet zo n oude ‘Chantelle’ beha van 70 euro heeft kapot gebeten, heb ik gisteren een beha van Marlies Dekkers gekocht (94 euro).

Al vertellende op mijn werk over de bijtwond en dat ik zaterdag op weekendpost zat voor tetanusprik en ook dus een nieuwe beha moest en dat ik zo baalde dat mijn nog niet zo n oude beha van 70 euro rijp was voor de Kliko…stuiterden een aantal collega’s hier zowat steil achterover en vertelden altijd bij de Hema te shoppen.

Ik vóelde dat ze me voor gek verklaarden dat ik ‘van die dure’ beha’s koop. Maar eigenlijk denk ik er andersom wel weer zo over...
Ik vind het belangrijk dat ik nog niet 2 van die theezakkies daar heb hangen die tot op mijn navel reiken en ook dat ik gewoon een goede beha heb, die lekker zit. Ik koop ze natuurlijk niet om de haverklap maar heb liever 3 kwalitatief goede (en dus duurdere) beha’s dan 10 van een tientje bij de Zeeman.
Een beha kan veel goedmaken: in geval van juist grote en zware borsten maar ook ingeval dat je wat minder vooraan hebt gestaan bij het uitdelen. Zo ook voor mijn sportbeha’s…
Een beha moet je niet kunnen voelen en pas eigenlijk aan het einde van de dag denken: zo en nu even lekker uit met dat ding en niet de gehele dag staan bandjes hijsen bijvoorbeeld…

Terwijl ik dit type denk ik: waar maak ik me eigenlijk druk om, ieder zo zijn ding en mening erover, toch? En zo is het eigenlijk ook vind ik hoor!

Maar nu vraag ik me dus wel af: maken anderen dit ook mee? Waarom kies jij juist voor een goedkopere of juist duurdere beha en hoe reageer je als je daarover in gesprek raakt met iemand die het tegenovergestelde van jou heeft?

Zam_Cas

Re: Goedkope vs. dure beha's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 13:52

Ik vind een goed passende bh zo belangrijk! Vanwege mijn voorgevel ben ik genoodzaakt duurdere bh's te kopen en ik heb het er erg graag voor over.

De goedkopere bh's hebben vaak halve cups waardoor de boel er bovenuit komt, te dunne bandjes of een dun bandje op de rug.
Ik koop mijn bh's altijd in een speciaalzaak en meestal zijn die ook duurder dan 60,-

Heb weleens een discussie gehad op het werk, maar kan me niet druk maken over de mening van een ander hierover

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 13:54

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 13:55

Ik heb maar een cupje A, en dure BH's vind ik onzin. Ik koop idd mijn BH's bij de Hema en die ondersteunen voor mij ook goed genoeg. Als je een flinke cup hebt kan ik me voorstellen dat je meer steun wilt.

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 13:56

ik haal ze bij de h&m.. vind ze heerlijk..
vind het zonde om daar zoveel geld aan uit te geven..
nou heb ik ook weer niet een mega voorgevel ( grote C )

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 13:57

Ik koop wat ik mooi vind en wat fijn zit
Heb een B cup dus daarvoor is t niet zo belangrijk Knipoog
Maar heb zowel BH's van de H&M en Hema(die soft line van de hema zit geweldig!) en bh's van Calvin Klein, Marlies Dekkers etc, al geven die van CK met donkere kleuren dus gewoon af, waardeloos eigenlijk Scheve mond

Keet

Heb cup F en zie het belang wel in van goede bh's hoor Haha!
Heb zelf nu voorgevormde van Chantelle, die zie je niet zo onder een shirtje
kosten geloof 49 euro oid

Die van de hema zitten na 2 keer wassen voor geen meter meer en bij de hunkermoller slaag ik nooit

Cyntje

Ik had 90F, nu ik bijna 20 kilo kwijt ben is mijn glorieuze boezem aardig verkleind Huilen van het lachen

Ook ik zweer bij duurdere BH's Ja Ik heb ze altijd van PrimaDonna en ik zit ook altijd in de 80/90 euro klasse.
Ze zitten heerlijk, geven veel steun! Vind ik erg belangrijk Ja

dorientjuh

Nou, ik heb een A cup, dus bij mij valt er niet veel te ondersteunen. Ik shop daarom bij de goedkope winkels, geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om 70 euro voor een BH uit te geven. Dan koop ik liever BH's van een tientje, waar je dan maar wat minder lang mee doet. Lachen Als je wel een grote voorgevel hebt is het al anders, maar dan nog vind ik 70 euro erg duur.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 13:59

Ik heb maar een kleine C dus hunkemoller bh's zijn voor mij prima. Al ben ik wel erg kieskeurig en vind ik niet snel iets goed genoeg en fijn genoeg haha, hij moet wel precies passen. Heb nu een paar hele fijne van de hunkemoller die voor mij ook voldoende steun geven en een mooie vorm hebben.
Ik heb dan ook altijd voorgevormde bh's met beugel, anders vind ik het niet fijn zitten
Ik rij er niet veel mee paard, daar zijn ze net niet goed genoeg voor Tong uitsteken

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 14:01

Ik koop ook geen dure BH's. Alleen voor een sport BH geef ik iets meer uit (tot 60 euro). Ik heb ook maar een kleine maat (A) en heb niet echt ondersteuning nodig...daarentegen ben ik vrij breed en vind maar een een goedkoop maatje 85A!!

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 14:02

Ik ben nog in de groei etc, en heb nu een B cup, dus hele dure bh's vind ik nog wat onnodig *LOL*

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 14:03

TS: laat ze lekker kletsen, als zij straks met hangtieten rondlopen kun je ze terugpakken Haha!

Ik heb ook twee BH's van Chantelle, beide 50 euri per stuk. Maar wat een kwaliteit Lovers . Echt superfijne dingen, veranderen niet van vorm en sluiten erg fijn aan. Zeker het geld waard Ja

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 14:06

Ik heb beide, een paar van de Hunkemöller van rond de 30, 40 euro dacht ik, die prima zitten, fijne kwaliteit en goede pasvorm, wat van H&M die kwalitatief iets minder zijn maar waar verder niks mis mee is, en op vakantie een hele dure gekocht bij Victoria's Secret die héérlijk zit, heel zacht, super kwaliteit, blijft mooi in de was en perfecte vorm. Is het geld echt heel erg waard geweest want hij blijft fijn!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 14:06

Ik heb ook cup C (en soms cup D, net hoe het model valt) maar toch haal ik ook wel de duurdere beha’s. Hier ben ik ook pas van overtuigd geraakt nadat ze mijn favoriete model of kleur bij de hunkemoller niet meer hadden en ik een wat duurdere kocht bij een ander type lingeriewinkel. Wat ze me toen allemaal uitlegden was totaal nieuw voor mij en besefte tóen eigenlijk pas waar je allemaal op moet letten.

Heeft het daarom dan per definitie al te maken met of je een wel/niet een zwaardere voorgevel hebt?
Als je een A cup hebt kan ik het me voorstellen dat je je geld liever aan wat anders besteedt maar ik lees hier reacties als ik heb een C-cup, dus ja ik koop de duurdere tot “ik heb maar een C-cupje dus ik hoef niet zo duur”…waar ligt die ‘grens’ dan?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 14:08

Ach, als ze het nu zonde vinden van hun geld, zijn ze straks duurder uit voor een bortscorrectie/borstlift Haha!

Ik heb dus ook vooraan gestaan en heb nu wat kilo's teveel, maar hier ook een Prima Donna klant. Hoef nooit meer wat anders. Weleens geprobeerd om minder dure BH-s te kopen, maar daar krijg je dan echt spijt van als je de kwaliteit gewend bent die duurdere BH-s je geven.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 14:09

Aranel schreef:
TS: laat ze lekker kletsen, als zij straks met hangtieten rondlopen kun je ze terugpakken Haha!

Ik heb ook twee BH's van Chantelle, beide 50 euri per stuk. Maar wat een kwaliteit Lovers . Echt superfijne dingen, veranderen niet van vorm en sluiten erg fijn aan. Zeker het geld waard Ja

Hahaha dat gaat mij sowieso niet gebeuren hoor…zodra de boel hier écht begint te hangen laat ik ze liften namelijk hahahaha.
Komt ook omdat mijn moeder echt hele zware borsten had (nav borstkanker járen geleden) en deze 3 jaar geleden heeft laten verkleinen (van F naar C geloof ik) en liften. Het lieve mens heeft bijna nog móóiere borsten dan ik joh!

Ik heb er nu eentje bij van marlies Dekkers sinds gisteren en ook die zit erg fijn en inderdaad, ik heb nog beha's van bv. Marie Jo die ik 2 jaar geleden heb gekocht en er nog príma uit zien (maar die ik nu niet meer zo vaak draag)...

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 14:10

ik ben echt iemand die van kwaliteit houdt.. en kijk dus niet naar de prijs!
ik heb idd ook liever een bh die 3x zo duur is maar wel van goed materiaal en lekker zit dan zo'n fluttie ding van de hunkemuller wat er modegericht uit ziet en na een aantal keren in de kliko gooien omdat hij helemaal uitgerekt is enzo..
dat heb ik eigenlijk met alles.. ik ben een echte degelijke en trek me niet veel van de mode aan.. als t maar lekker zit en kwaliteitsspul is!
heb mn eigen mode Nagelbijten / Gniffelen hou t wel een beetje neutraal.. moet natuurlijk niet te gek worden..
maar t valt me wel op bv ff een heel ander onderwerp dat je met schoenen ziet dat die dingen echt schoftig duur zijn voortaan! en dan niet eens kwaliteit hebben.. dat kan echt niet..
daarom ga ik altijd voor de dr martens Vork (die zijn er ook in hippe modellen en teenslippers Haha!)
en altijd leer Haha! en niet van dat dunne fruttie leer maar van dat echte dikke degelijke Nagelbijten / Gniffelen
kwaliteit is het belangrijkste wat dr is! betaal ik liever een paar euro meer maar dan heb je ook wat Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 14:11

Cassidy schreef:
Ach, als ze het nu zonde vinden van hun geld, zijn ze straks duurder uit voor een bortscorrectie/borstlift Haha!

Ik heb dus ook vooraan gestaan en heb nu wat kilo's teveel, maar hier ook een Prima Donna klant. Hoef nooit meer wat anders. Weleens geprobeerd om minder dure BH-s te kopen, maar daar krijg je dan echt spijt van als je de kwaliteit gewend bent die duurdere BH-s je geven.

Prima Donna's zijn inderdaad geweldig Ja
Ik weet zeker als ik tussen het lijnen door even een goedkope haal dat ik me veel meer aan een BH erger Nagelbijten / Gniffelen Hoop ook snel op mijn streef te zitten dat ik weer een goede dure kan halen Ja

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 14:14

Ik heb altijd BH's van Marlies Dekkers. De kwaliteit is prima, de pasvorm is perfect, ze zien er goed uit en ze zitten heerlijk! Lovers
Bovendien wil ik perse voorgevormde cups en Dekkers is een van de weinige merken die die in mijn maat heeft (70E) Vork
Laatst bijgewerkt door BibicheB op 17-06-08 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

MissQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 14:14

ach mijn borstjes hebben de neiging een verdrietige houding aan te nemen. (ze laten de moed weleens zakken) Clown daarom altijd een marlies!! Haha!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 14:15

Imago01 schreef:
Ik heb er nu eentje bij van marlies Dekkers sinds gisteren en ook die zit erg fijn en inderdaad, ik heb nog beha's van bv. Marie Jo die ik 2 jaar geleden heb gekocht en er nog príma uit zien (maar die ik nu niet meer zo vaak draag)...

En juist daarom zie ik het niet zitten om van die ontzettend dure te kopen, ben er over een jaar toch weer op uitgekeken Clown
Zodra ik 3 nieuwe (hunkemoller 3=2 actie Clown ) koop gebruik ik de ouwe bijna niet meer, behalve als ze spontaan allemaal tegelijk in de was zitten Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 14:15

Ik haal ze bij de H&M en ook wel eens bij de V&D of de New Yorker, strings ook. Die winkels hebben gewoon mooi ondergoed voor niet al te veel geld. En dan nog vind ik die best duur. Ik bedoel, 5/7,50/10 euro voor een string, 15/20/25 voor een BH? Vind ik met mijn werkloze studenteninkomentje nog best veel geld daarvoor.. Ken ook genoeg mensen die het belachelijk duur vinden en lekker bij de Hema of Zeeman shoppen. Daar ben ik dan weer echt geen fan van. *LOL* Maargoed met mijn A-cupje heb ik ook geen vreselijk goede BH's nodig joh. En dan ga ik er lekker voor of ik ze mooi vind of niet. Haha!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 14:16

ik heb 2 bh's; meer niet. Allebei model Avero van Marie Jo. Een met hoge beugels en een met lage. Dat is het enige wat bij mij echt lekker zit, zonder hoofdpijn/rugpijn of andere klachten.
Dan maar 70 euro per stuk, maar voor mij zijn ze ónbetaalbaar! (70E)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 14:17

2 bh's maar? Ik heb er veel meer... Maar ik hou van afwisseling. *LOL*